Firar ni... hojägandet?

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Kom fram till att jag nu har varit hojägare i 25 år någon gång under hösten. Sitter man då själv i garaget klappar lilla hojen och sippar på en öl. Har man tårtkalas eller tänker man..... vadådå. 25 år? 1 år eller 10 år.

har hunnit med några år.... kört hoj som ung man 1967 till ca 1974. Ett kortare återfall 1981 till 1984 och nu pågår ett längre återfall som påbörjades 1998. Är väl som hojägare inne på 25 års-jubileum. Dags att fira kanske? Har det gott och njuter utav en trevlig sysselsättning/hobby. Men ser till att inte hamna i kinkiga situationer:va!

Flänga fram som en vilde på vägarna och folk hötter med näven för att man stör deras sommaridyll! Eller förbannar man att det är så jävla dyrt att ha kul med hoj. Njuter utav underbara semesterturer? Eller bränner runt på bana och sätter bättre varvtider, firar då dessa?

Fira! 25 år...... får nog bjuda ner lite gamla och nya knuttevänner till lokalen. Men skiter i %en den hör ju inte hemma i den miljön!

:squidBrukar ni fira:yoparty? Nya hojen/gamla hojen? Nya garaget? Resan som var så trevlig med hojen? Haft mc-kortet några år?
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Klart det e värt att fira:öl

Det e ju ett jubileum:)

Själv brukar man ju inviga nya hojen ihop med ett par öl i garaget
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Kraschar hojen en gång per år precis när självrisken gått ner och låter försäkringsbolaget stå för kalaset, måste ju få valuta för pengarna :rolleyes:
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Sista April -80 fick jag köpa en Honda XR75.
Sedan har det blivit några till hojar under årens lopp. Hade en svacka med studier i början på 90talet, hade då ingen körbar hoj. Tack o lov lånade brorsan ut sin CB1100R då :)
Otoligt 30 år med hoj!

Mats
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Kraschar hojen en gång per år precis när självrisken gått ner och låter försäkringsbolaget stå för kalaset, måste ju få valuta för pengarna :rolleyes:

Helt korrekt Calle, det är rätta takter det :yoparty :D Sedan lägger du ut en tråd om hur den där Saaben åkte och slängde upp grus på vägen eller att dom boende i närheten gjort det ;)
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Jag tänkte fira att jag om 2 timmar haft hojkortet i 1 dygn. =) Hojjen har jag haft lite längre. En bit kvar till 25 år dock. :)

Ska fira mitt dygn med körkort genom att trotsa regnet och ge mig ut och köra lite mer. :D
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Tog körkort 1977 genom FMCK´s försorg. Körde upp på en Jawa 250- militäredition. 160 kg/12 hk - 6% oljeblandning!!:D Sedan dess har hojarna blivit bättre, tveklöst. Fast kul var det ialla fall.:)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Frivilliga Motorcykelkåren

Tog körkort 1977 genom FMCK´s försorg. Körde upp på en Jawa 250- militäredition. 160 kg/12 hk - 6% oljeblandning!!:D Sedan dess har hojarna blivit bättre, tveklöst. Fast kul var det ialla fall.:)

Känner igen det där, samma fast några år tidigare, Kvibergs regemente!
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Kom fram till att jag nu har varit hojägare i 25 år någon gång under hösten. Sitter man då själv i garaget klappar lilla hojen och sippar på en öl. Har man tårtkalas eller tänker man..... vadådå. 25 år? 1 år eller 10 år.

har hunnit med några år.... kört hoj som ung man 1967 till ca 1974. Ett kortare återfall 1981 till 1984 och nu pågår ett längre återfall som påbörjades 1998. Är väl som hojägare inne på 25 års-jubileum. Dags att fira kanske? Har det gott och njuter utav en trevlig sysselsättning/hobby. Men ser till att inte hamna i kinkiga situationer:va!

Flänga fram som en vilde på vägarna och folk hötter med näven för att man stör deras sommaridyll! Eller förbannar man att det är så jävla dyrt att ha kul med hoj. Njuter utav underbara semesterturer? Eller bränner runt på bana och sätter bättre varvtider, firar då dessa?

Fira! 25 år...... får nog bjuda ner lite gamla och nya knuttevänner till lokalen. Men skiter i %en den hör ju inte hemma i den miljön!

:squidBrukar ni fira:yoparty? Nya hojen/gamla hojen? Nya garaget? Resan som var så trevlig med hojen? Haft mc-kortet några år?

25 år är en stund, och med tanke på vilket forum vi hänger på så är jag översakad att komentaren inte kommit än... "25 år WTF!!! hur gammal är du egentligen? släpat ut blysläden än i år då?" ;)

haha hoppas du förstår att jag är lite ironisk, klart man ska fira!
Hoppas de blir många fina år till med hoj! :yoparty

(själv så blir de å fira de första 500 milen snart haft kortet sen 1:a juli)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
25 år är en stund, och med tanke på vilket forum vi hänger på så är jag översakad att komentaren inte kommit än... "25 år WTF!!! hur gammal är du egentligen? släpat ut blysläden än i år då?" ;)

haha hoppas du förstår att jag är lite ironisk, klart man ska fira!
Hoppas de blir många fina år till med hoj! :yoparty

(själv så blir de å fira de första 500 milen snart haft kortet sen 1:a juli)

100 mil i veckan.... då får man ligga i! Hoppas vädret till hösten blir mc-vänligt, då kan det bli 500 till. Ha det gott!:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top