Biketrollhattan.se/demontering

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Biketrollhattan.se/demontering

Nån som lyckats med att få svar från denna demontering?
Jag har försökt i 2 veckor med mail och telefon utan nått
svar alls. Gör ja nått fel eller går det helt enkelt inte få tag på
denna demontering?


Mvh Patrik
 

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Lerum
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Jag har mailat dem och det tog en dag innan jag fick svar. Förmodligen semester eller nått som gör att dem tar tid på sig.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Finns bättre har du hört med Fleninge mcskrot?
 

Lillsven

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Står ju på hemsidan

OBS!
Nu under semestertider är demonteringen obemannad.
Endast mailförfrågningar.
Vi gör vad vi kan för att hjälpa er,
men kan inte garantera snabba svar.
Även en skrotare behöver ta igen sig några veckor :-D
 

Quisten

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Thn
Hoj
cbr1000f-92
Sören: på bike skroten svarar alltid på mina mail i allafall och är mycket tydlig och konkret vad man vill ha men till min hoj finns naturligtvis ingenting då man endå bor 6km bort ....
Men det står många fina hojar på deras plan som är interessanta även för mig i framtiden.
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Står ju på hemsidan


Jo det står, men sidan har också blivit uppdaterad med öppettider för förra veckan. Stog klart och tydligt hur det var öppen under v.30. Nu är den texten borta och det står bara dessa tider.

"Öppettider
Måndag-Onsdag 10-16 / Torsdag 13-18 / Lunch 12-13
Stängt Fredag och Lördag!

Telefontider
Måndag-Torsdag 13-16"
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Sören: på bike skroten svarar alltid på mina mail i allafall och är mycket tydlig och konkret vad man vill ha men till min hoj finns naturligtvis ingenting då man endå bor 6km bort ....
Men det står många fina hojar på deras plan som är interessanta även för mig i framtiden.

Min beställning via bildelsbasen (26/7) och sen via direkt mail tycker jag borde gjort det mycket tydligt om vad jag ville. Såklart att karln ska ha semester men när hemsidan var uppdaterad under v.30 med klara besked om öppettider men inte nu, så inbillar man ju sig att semester är över när inte nya öppettider skrivs in på sidan.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Nej har nästan alltid haft de delar jag velat ha, dock har aldrig varit där så vet inte hur stor den är?
Det jag däremot vet är att trollhättans mc skrot inte skäms att ta betalt, oavsett årsmodell, mil mm :mad:
fleninge,,, bättre,,, du skojar nu va:confused:
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Nej har nästan alltid haft de delar jag velat ha, dock har aldrig varit där så vet inte hur stor den är?
Det jag däremot vet är att trollhättans mc skrot inte skäms att ta betalt, oavsett årsmodell, mil mm :mad:

Finns väl ingen skrot som skäms för att ta betalt. Men det kostar man tid att skruva med.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Alla tar naturligtvis betalt men det ska skilja på tex en 04 motor på 3000 mil och en 09 motor som gått 300 mil!
Finns väl ingen skrot som skäms för att ta betalt. Men det kostar man tid att skruva med.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag har tyvärr samma erfarenhet som du:confused: Vid ett par tillfällen har jag fått fatt på dom per telefon där dom vill checka upp skick eller tillgänglighet på nån del och ber att få ringa upp? Ringer dom upp?
I h-e heller:mad:
Kan bara konstatera att dom har skitdålig service och en av de dyraste skrotarna i Sverige!

Men ett jätte tips är SAM's i Karlstad:tummenupp Superservice, bra priser och hypersnabba leveranser:yoparty

Kanske skulle BIKE demontering åka på en studieresa och lära sig av dom som kan:)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag har tyvärr samma erfarenhet som du:confused: Vid ett par tillfällen har jag fått fatt på dom per telefon där dom vill checka upp skick eller tillgänglighet på nån del och ber att få ringa upp? Ringer dom upp?
I h-e heller:mad:
Kan bara konstatera att dom har skitdålig service och en av de dyraste skrotarna i Sverige!

Men ett jätte tips är SAM's i Karlstad:tummenupp Superservice, bra priser och hypersnabba leveranser:yoparty

Kanske skulle BIKE demontering åka på en studieresa och lära sig av dom som kan:)



SAM´s kan jag åsså rekomendera, mkt trevliga och mkt bra priser, fast jag har iofs bra erfarenheter av bike´s demontering med, dom har alltid svarat när jag ringt och jag tycker inte dom har varit så hemskt dyra på det jag köpt av dom.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
RN i göteborg gillar jag starkt, fick pynta 250:- för fotbromsen, klart överkomligt då den var i nyskick, mc-demonteringen i Upphärad svarade inte i telen, detta var i Juni!!
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
De svarade hyffsat snabbt på tel men inte mail, däremot tycker jag att de var dyra.
Servicen var OK tyckte jag, de missade visserligen att skicka delen på utsatt tid men å andra sidan så skickade de en ersättningsdel utan knot eller strul när den första inte funkade.
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Varför skriver de inte ut priserna i lisan... VARFÖR VARFÖR!!!!:mad:
Det hade underlättat mycket, plus att man kanske hade spontanshoppat lite mer då.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Varför skriver de inte ut priserna i lisan... VARFÖR VARFÖR!!!!:mad:
Det hade underlättat mycket, plus att man kanske hade spontanshoppat lite mer då.


spontanshoppa av mig då för fan:mad: jag är billigare än bike´s demontering, vad vill du ha?
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Varför skriver de inte ut priserna i lisan... VARFÖR VARFÖR!!!!:mad:
Det hade underlättat mycket, plus att man kanske hade spontanshoppat lite mer då.

Skroten är underbemannad. så det finns inte möjlighet att uppdatera sidan, svara på alla mejl, samtal, kohandla med försäkringsbolag, skruva hojar, märka upp alla delar, katalogisera, packa o skicka grejer etc.

Bike tror inte att en personalökning skulle betala sig i ökad omsättning. så det blir lite moment 22 över verksamheten.


Priserna är ju ett kapitel för sig..

Inom en snar framtid, så tror jag att Mc-demonterings branschen måste anpassa sig till e-bay o liknande internetalternativ prismässigt.
50% av ny reservdelspris nästan rakt av kommer inte att funka.
För vem vill slanta 30-40k för en 5år gammal 1000cc motor när man kan få den för hälften i tyskland eller en komplett fungerande banhoj för de pengarna?
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Bil och mcskrotar är så jävla överprissatta, och har ändå PISS service. Undrar om det pågår någon slags handel som inte vanliga dödliga ser?

Jo det gör det faktiskt. Försäkringsbolagen tycker halva priset är fina fisken och därför köps begagnade delar av andra mc-mekar som lagar hojar med FB som betalare.

När Thomas från Nässjö mailar runt efter en vänster fotpinne så skiter demonteringarna i honom, eller/och presenterar ett överpris, för han är inte intressant.

Häromdagen köpte jag en instrumentpanel ( ny FETT hard-to-get part ) på Ebay USA och från oregistrerad köpare ( jag ) till leverans Sthlm 4 dagar.

SAMS tar samma tid på sig att säga att de "ska kolla"....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top