556 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Resultat 1 till 25 av 25
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2010
    Hoj
    1998, Honda 1100 blackbird

Biketrollhattan.se/demontering

Biketrollhattan.se/demontering

Nån som lyckats med att få svar från denna demontering?
    Jag har försökt i 2 veckor med mail och telefon utan nått
    svar alls. Gör ja nått fel eller går det helt enkelt inte få tag på
    denna demontering?

Mvh Patrik

Medlem hezzones avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Hoj
    08 Yamaha FZ1-N Abs
    Garage
    Visa garage
    Jag har mailat dem och det tog en dag innan jag fick svar. Förmodligen semester eller nått som gör att dem tar tid på sig.

Mullsjö Maniac NSB33s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Hoj
    Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
    Finns bättre har du hört med Fleninge mcskrot?

hungarianstallion abethebabes avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av NSB33 Visa inlägg
    Finns bättre har du hört med Fleninge mcskrot?

fleninge,,, bättre,,, du skojar nu va
    R.I.P Super Sic #58 1987-2011

Medlem Lillsvens avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Hoj
    Yamaha FZS 600 Fazer
    Står ju på hemsidan

OBS!
    Nu under semestertider är demonteringen obemannad.
    Endast mailförfrågningar.
    Vi gör vad vi kan för att hjälpa er,
    men kan inte garantera snabba svar.
    Även en skrotare behöver ta igen sig några veckor :-D

Medlem Quistens avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Hoj
    cbr1000f-92
    Garage
    Visa garage
    Sören: på bike skroten svarar alltid på mina mail i allafall och är mycket tydlig och konkret vad man vill ha men till min hoj finns naturligtvis ingenting då man endå bor 6km bort ....
    Men det står många fina hojar på deras plan som är interessanta även för mig i framtiden.

Medlem
    Reg.datum
    Jun 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Lillsven Visa inlägg
    Står ju på hemsidan

Jo det står, men sidan har också blivit uppdaterad med öppettider för förra veckan. Stog klart och tydligt hur det var öppen under v.30. Nu är den texten borta och det står bara dessa tider.

"Öppettider
    Måndag-Onsdag 10-16 / Torsdag 13-18 / Lunch 12-13
    Stängt Fredag och Lördag!

Telefontider
    Måndag-Torsdag 13-16"

Medlem
    Reg.datum
    Jun 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Quisten Visa inlägg
    Sören: på bike skroten svarar alltid på mina mail i allafall och är mycket tydlig och konkret vad man vill ha men till min hoj finns naturligtvis ingenting då man endå bor 6km bort ....
    Men det står många fina hojar på deras plan som är interessanta även för mig i framtiden.
    Min beställning via bildelsbasen (26/7) och sen via direkt mail tycker jag borde gjort det mycket tydligt om vad jag ville. Såklart att karln ska ha semester men när hemsidan var uppdaterad under v.30 med klara besked om öppettider men inte nu, så inbillar man ju sig att semester är över när inte nya öppettider skrivs in på sidan.

Reg.datum
    Feb 2007
    Hoj
    Nej har nästan alltid haft de delar jag velat ha, dock har aldrig varit där så vet inte hur stor den är?
    Det jag däremot vet är att trollhättans mc skrot inte skäms att ta betalt, oavsett årsmodell, mil mm
    Citat Ursprungligen postat av abethebabe Visa inlägg
    fleninge,,, bättre,,, du skojar nu va

På med skinnet! MrRooss avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Hoj
    ZX9R, DukeII, CBfour750
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Nej har nästan alltid haft de delar jag velat ha, dock har aldrig varit där så vet inte hur stor den är?
    Det jag däremot vet är att trollhättans mc skrot inte skäms att ta betalt, oavsett årsmodell, mil mm
    Finns väl ingen skrot som skäms för att ta betalt. Men det kostar man tid att skruva med.
    Lack & Läder i alla väder!!!!!!
    Långsam projekttråd rädda min CB750

Reg.datum
    Feb 2007
    Hoj
    Alla tar naturligtvis betalt men det ska skilja på tex en 04 motor på 3000 mil och en 09 motor som gått 300 mil!
    Citat Ursprungligen postat av MrRoos Visa inlägg
    Finns väl ingen skrot som skäms för att ta betalt. Men det kostar man tid att skruva med.

Musclemachine StreetfighterGBGs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Edition, VF 1100 Just Cool
    Garage
    Visa garage
    Jag har tyvärr samma erfarenhet som du Vid ett par tillfällen har jag fått fatt på dom per telefon där dom vill checka upp skick eller tillgänglighet på nån del och ber att få ringa upp? Ringer dom upp?
    I h-e heller
    Kan bara konstatera att dom har skitdålig service och en av de dyraste skrotarna i Sverige!

Men ett jätte tips är SAM's i Karlstad Superservice, bra priser och hypersnabba leveranser

Kanske skulle BIKE demontering åka på en studieresa och lära sig av dom som kan

Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av StreetfighterGBG Visa inlägg
    Jag har tyvärr samma erfarenhet som du Vid ett par tillfällen har jag fått fatt på dom per telefon där dom vill checka upp skick eller tillgänglighet på nån del och ber att få ringa upp? Ringer dom upp?
    I h-e heller
    Kan bara konstatera att dom har skitdålig service och en av de dyraste skrotarna i Sverige!

Men ett jätte tips är SAM's i Karlstad Superservice, bra priser och hypersnabba leveranser

Kanske skulle BIKE demontering åka på en studieresa och lära sig av dom som kan

SAM´s kan jag åsså rekomendera, mkt trevliga och mkt bra priser, fast jag har iofs bra erfarenheter av bike´s demontering med, dom har alltid svarat när jag ringt och jag tycker inte dom har varit så hemskt dyra på det jag köpt av dom.

Medlem cpkossas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Hoj
    KTM 690SM
    Garage
    Visa garage
    http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=7051 Gammal tråd men några funkar fortfarande. Bike tar ju sjuka priser btw...

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller?? gixxermixxers avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
    RN i göteborg gillar jag starkt, fick pynta 250:- för fotbromsen, klart överkomligt då den var i nyskick, mc-demonteringen i Upphärad svarade inte i telen, detta var i Juni!!
    Så när ni ligger där i rännstenen, med en halv flaska explorer i ena handen, en limtub i den andra, amputerat högerben och bredvid er står en kundvagn full av gamla metro. Då ska ni tänka tanken "Jag är iallafall inte Lastbilschaufför."

spiff
    Reg.datum
    Jun 2007
    Hoj
    yzf 1000R och FZR1000
    De svarade hyffsat snabbt på tel men inte mail, däremot tycker jag att de var dyra.
    Servicen var OK tyckte jag, de missade visserligen att skicka delen på utsatt tid men å andra sidan så skickade de en ersättningsdel utan knot eller strul när den första inte funkade.

Medlem ciparns avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Hoj
    KTM 690 Duke
    Garage
    Visa garage
    Varför skriver de inte ut priserna i lisan... VARFÖR VARFÖR!!!!
    Det hade underlättat mycket, plus att man kanske hade spontanshoppat lite mer då.

Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av ciparn Visa inlägg
    Det hade underlättat mycket, plus att man kanske hade spontanshoppat lite mer då.

spontanshoppa av mig då för fan jag är billigare än bike´s demontering, vad vill du ha?
    Senast redigerat av abethebabe den 2010-08-07 klockan 22:36.

Tibnor är min speedshop... Elfforss avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Hoj
    , Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av ciparn Visa inlägg
    Skroten är underbemannad. så det finns inte möjlighet att uppdatera sidan, svara på alla mejl, samtal, kohandla med försäkringsbolag, skruva hojar, märka upp alla delar, katalogisera, packa o skicka grejer etc.

Bike tror inte att en personalökning skulle betala sig i ökad omsättning. så det blir lite moment 22 över verksamheten.

Priserna är ju ett kapitel för sig..

Inom en snar framtid, så tror jag att Mc-demonterings branschen måste anpassa sig till e-bay o liknande internetalternativ prismässigt.
    50% av ny reservdelspris nästan rakt av kommer inte att funka.
    För vem vill slanta 30-40k för en 5år gammal 1000cc motor när man kan få den för hälften i tyskland eller en komplett fungerande banhoj för de pengarna?
    Senast redigerat av Elffors den 2010-08-09 klockan 18:05.
    Alla elektroniska pryttlar innehåller nån slags grå rök. Om den läcker ut sluta skiten att fungera. Har tyvärr inte hittat nån bra leverantör av grå rök...

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    Jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Bil och mcskrotar är så jävla överprissatta, och har ändå PISS service. Undrar om det pågår någon slags handel som inte vanliga dödliga ser?

Jo det gör det faktiskt. Försäkringsbolagen tycker halva priset är fina fisken och därför köps begagnade delar av andra mc-mekar som lagar hojar med FB som betalare.

När Thomas från Nässjö mailar runt efter en vänster fotpinne så skiter demonteringarna i honom, eller/och presenterar ett överpris, för han är inte intressant.

Häromdagen köpte jag en instrumentpanel ( ny FETT hard-to-get part ) på Ebay USA och från oregistrerad köpare ( jag ) till leverans Sthlm 4 dagar.

SAMS tar samma tid på sig att säga att de "ska kolla"....

Medlem BJNs avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Hoj
    Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Elffors Visa inlägg
    50% av ny reservdelspris nästan rakt av kommer inte att funka.
    Bullseye!
    Det har de haft som någon standard på både MC- och bilskrotar. 50% av nypriset!. Det är ju helt jävla sjukt. Om jag köper ett tankemblem som jag kan se att det ser perfekt ut så är det väl Ok men om jag köper t.ex. en elmotor till en fönsterhiss på en bil eller en hojmotor så är ju 50% eventuellt rena rånet då jag inte vet något om hur länge vederbörande sak håller.
    No A B S, No E S P, No D C S, Only B A L L S

Citat Ursprungligen postat av eviln Visa inlägg
    Orka bry sig om data, den hoj man blir kåtast av ska man ha. :fakta
    Joe Bar Team

Motor-PT FettSnoks avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Hoj
    Tuono Factory, Higland Motard
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av BJN Visa inlägg
    Om jag köper ett tankemblem som jag kan se att det ser perfekt ut så är det väl Ok men om jag köper t.ex. en elmotor till en fönsterhiss på en bil eller en hojmotor så är ju 50% eventuellt rena rånet då jag inte vet något om hur länge vederbörande sak håller.
    Det är väl därför folk handlar mer och mer via Ebay, då utländska skrotare har rimligare priser i större omfattning.

Motor sverige; 20000, motor england 12000 med frakt. Motor ny 45000
    Factoryn säljes icke. Du får nöja dig med nåt sämre.

Medlem BJNs avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Hoj
    Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Det är väl därför folk handlar mer och mer via Ebay, då utländska skrotare har rimligare priser i större omfattning.

Motor sverige; 20000, motor england 12000 med frakt. Motor ny 45000
    Visst är det så och jag handlar också mest via eBay nu.

Fast jag har en bra story från långt innan eBay. Det var väl 1975 och jag var på Laggans i Lerum för att köpa den lilla USA-tanken till min Bonneville. Han skulle ha 150 spänn för den och det var inga problem men jag köpte den inte då utan kom förbi igen två dar senare för att köpa den. Då stod det en före mig som skulle köpa ett Lucasrelä. När Laggan sa priset så sa kunden "Det var dyrt". Laggan la ner relät under disken och ropade nästa. Kunden sa, "jag tar det i alla fall". Laggan bara skrek "Nästa!" . Å det var jag det. Han fick fan inte köpa reläet. Så sa jag vad jag ville ha å då sa Laggan det blir 175 spänn. Jag hade på tungan att säga att för två dar sedan kostade den 150 men jag knep igen och betalade för jag ville ha tanken. Fast då fanns inte eBay!
    No A B S, No E S P, No D C S, Only B A L L S

Citat Ursprungligen postat av eviln Visa inlägg
    Orka bry sig om data, den hoj man blir kåtast av ska man ha. :fakta
    Joe Bar Team

Bäst, i min värld! Hoztics avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Hoj
    FJR1300
    Garage
    Visa garage
    Alla tar naturligtvis betalt men det ska skilja på tex en 04 motor på 3000 mil och en 09 motor som gått 300 mil!
    Ja, jag har letat grejer till 10-30 år gamla hojar, och det är fortfarande 50% av nypris, å drygt det Det jag har behövt från Bike har jag alltid fått tag på betydligt billigare någon annanstans, men han avslutar sina mail med att man ska sprida hans hemsida till vänner och bekanta... Då är Racesetup i Hillerstorp betydligt mycket bättre, visserligen "lite" nischad mot Gixxer, men grym service och kanonpriser
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem
    Reg.datum
    Jun 2010
    Hoj
    Nu är han tillbaka efter semester och hunnit jobba en vecka. Inte fått nått svar på något av mina 3 mail än. Såhär skriver han..

"Har ni mailat under semestern och inte fått svar, så maila igen."

Nu undra man ju lite var mina 3 mail tagit vägen. Ett av dom var en beställning som var solklar.

26. 2010-08-15, 10:19

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Var du på Sweden Rock?
Ja
Nej