BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Någon mer än jag som kört med de nya Dunlop KR slicksen?
Svinigt nöjd är jag med dom!! Nytt PB på gotland ring redan första dagen \o/
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Köpt nytt skinnställ, vill ha matchande stövlar och handskar :)

Fc-moto är nog den jag känner till men jag har aldrig handlat där själv, jag har inte köpt någon utrustning online här. Sedan finns ju alltid ebay.de. Louis.de är väl störst men jag vet inte vilka märken de har för skinnställ och sådant.

Vad du kan göra är att gå in på google.de och söka på "lederkombi" så ser du vad som dyker upp.

Annars har jag för mig att pundet är rätt billigt för tillfället också så det kan vara värt att titta på utbudet där också.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Någon mer än jag som kört med de nya Dunlop KR slicksen?
Svinigt nöjd är jag med dom!! Nytt PB på gotland ring redan första dagen \o/

Är de som sagt inte svindyra? Tyckte jag såg att de kostar typ 500 euro för ett set mot typ 300 för ett vanligt set slicks.
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
S
Någon mer än jag som kört med de nya Dunlop KR slicksen?
Svinigt nöjd är jag med dom!! Nytt PB på gotland ring redan första dagen \o/

Har inte kommit runt tillräckligt många varv för att kunna göra nån bedömning :). Men ge det nån månad så ska jag göra ett nytt försök till utvärdering.
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
S

Har inte kommit runt tillräckligt många varv för att kunna göra nån bedömning :). Men ge det nån månad så ska jag göra ett nytt försök till utvärdering.

Nä det där sög verkligen... Hoppas det går att få ihop Biken till en vettig slant

Vi har iaf en ram, men vi kan snacka om det sen
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
jag äääääääääälskade :yoparty :yoparty kr däcken det tog några varv att lära om sig däcken men fan va lätt de går in i svängen och fan vad lätt det är att byta spår :).
bor man norr om stan (08 land) så har de KR däck på DinMC i Rotebro
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
jag äääääääääälskade :yoparty :yoparty kr däcken det tog några varv att lära om sig däcken men fan va lätt de går in i svängen och fan vad lätt det är att byta spår :).
bor man norr om stan (08 land) så har de KR däck på DinMC i Rotebro

Pff Din MC... Jag vet en mycket bättre firma ;)
Vet du vad dom tar för ett set föresten?
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Ok, det är bra för då vet jag att den här firman som jag tänker på är ett par hundra billigare tom ;)

Theduke vad undrar du? Vi åker med deras system
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Uppdatering S1000RR-trådens bandagar 12-13 aug Gelleråsen!

Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130609.

Dags att lyfta detta superevent i tråden igen!
Poster S1000RR Bandag ver 2.jpg

Det är 9 platser totalt kvar på eventet den 12-13 augusti på Gelleråsen. BMW S1000RR-tråden äger som jag sagt tidigare dessa platser tom den 1 juli då arrangören även kommer erbjuda ägare till andra märken/modeller att anmäla sig. Tills dess är det bara S1000RR-förare som får anmäla sig. :tummenupp

Sprid nu detta budskap till våra bröder (och systrar?) så att vi om möjligt fyller de sista platserna med fler S1000RR.

Alla som vill anmäla sig skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er riktiga mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Missa inte årets körning och möjligheten att träffa den största samlingen S1000RR-förare som hittills samlats! :yoparty

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

KLARA:
1. Peter Pan.........................KLAR
2. Weber.............................KLAR
3. S.an.d.m.a.n....................KLAR
4. 2hjulkul ..........................KLAR
5. Capoeira-R1.....................KLAR
6. Bo Backman.....................KLAR
7. Björn Enghag....................KLAR
8.Try ................................KLAR
9.MickeR ...........................KLAR
10.Rootofevil........................KLAR
11.Mats Backman..................KLAR
12. The Knight .....................KLAR
13. Molzzon..........................KLAR
14.Zacke.............................KLAR
15.TeddyTwoFace..................KLAR
16.TV..................................KLAR
17.Michey ...........................KLAR
18.PeBro..............................KLAR
19.Killersnail........................KLAR
20.Niohundrasexton ..............KLAR
21.Cadludde ........................KLAR
22 PXX................................KLAR
23.Neonman.........................KLAR
24.Hultqvist ........................KLAR
25.maz-ze...........................KLAR
26.K.Lundqvist......................KLAR
27. dabringer.......................KLAR
28.T Färlind.........................KLAR
29. ANTE L...........................KLAR
30. Jan Lundmark..................KLAR
31. Joggen...........................KLAR
32. asg888...........................KLAR
33. Jon................................KLAR
34. Kent..............................KLAR
35. Yusse.............................KLAR
36. Galne Dansken.................KLAR
37. CBRk65...........................KLAR

ÖVRIGA SOM ANMÄLT INTRESSE:

1. Tob3
2.Captain slow
3.#21
4.Dfused
5.Thomas
6.Iridium
7. R Nilsson
8. Andre_A
9. Zebbh
10. Julius1983
11.
12.
13.
 

Lehtonen

Total badass!
Gick med
13 Sep 2012
Ort
Borås
Hoj
Rc8 x2, Cbr 1000
Välkommen! Lite skillnad mot en 990 kan man lugnt säga :) Jag har bara provat en några gånger och det var en rolig hoj men typ 80hk mer lär ju kännas :)


Man tackar! Enorm skillnad, haft Bmwn i lite över en vecka och kan redan nu säga att det va ett
bra byte! :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Man tackar! Enorm skillnad, haft Bmwn i lite över en vecka och kan redan nu säga att det va ett
bra byte! :)

Köp ett högre kåpglas om du inte redan har ett så kommer den att kännas som en touringhoj i hög fart jämfört med Duken :)

Vad är det för färg och moddar på hojen du köpt och vad ska du göra med den? Förhoppningsvis ska du köra lite bana med den? Du borde absolut ta tillfället i akt och anmäla dig till S1000RR-bandagen som Peter Pan har annonserat om ovanför ditt inlägg så får du möjlighet inte bara att köra bana, som hojen är avsedd för, utan också träffa en massa folk härifrån tråden och andra som kör S1000RR :)
 

Lehtonen

Total badass!
Gick med
13 Sep 2012
Ort
Borås
Hoj
Rc8 x2, Cbr 1000
Köp ett högre kåpglas om du inte redan har ett så kommer den att kännas som en touringhoj i hög fart jämfört med Duken :)

Vad är det för färg och moddar på hojen du köpt och vad ska du göra med den? Förhoppningsvis ska du köra lite bana med den? Du borde absolut ta tillfället i akt och anmäla dig till S1000RR-bandagen som Peter Pan har annonserat om ovanför ditt inlägg så får du möjlighet inte bara att köra bana, som hojen är avsedd för, utan också träffa en massa folk härifrån tråden och andra som kör S1000RR :)

Tack för tipset! :)
Den är helt orginal än så länge, funderar på att fixa austinrör, kåpglas (efter ditt tips), blir väl förmodligen Pc också. Vit/blå och röd är den.

Ja tittade lite på det, är ju ganska sugen på't! Får se om man har tid till det, och får ledigt från jobbet:)
Klart jag ska köra på bana med den, frågan är om man får tid över till det och ledigt från jobbet. Men det ska nog inte vara några större problem:)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tack för tipset! :)
Den är helt orginal än så länge, funderar på att fixa austinrör, kåpglas (efter ditt tips), blir väl förmodligen Pc också. Vit/blå och röd är den.

Ja tittade lite på det, är ju ganska sugen på't! Får se om man har tid till det, och får ledigt från jobbet:)
Klart jag ska köra på bana med den, frågan är om man får tid över till det och ledigt från jobbet. Men det ska nog inte vara några större problem:)

Kolla vilken ljudnivå du kommer upp i med ett sådant system och om det funkar på de banor du tänkt köra på.

Ett billigare och ljudlöst sätt att få bättre tryck i hela registret är annars att dreva om hojen, du kan t.o.m. gå ned en kugg fram utan större problem.
 

Lehtonen

Total badass!
Gick med
13 Sep 2012
Ort
Borås
Hoj
Rc8 x2, Cbr 1000
Kolla vilken ljudnivå du kommer upp i med ett sådant system och om det funkar på de banor du tänkt köra på.

Ett billigare och ljudlöst sätt att få bättre tryck i hela registret är annars att dreva om hojen, du kan t.o.m. gå ned en kugg fram utan större problem.

"DB LEVELS EG: V2 BLACK 250mm LONG FULL OPEN 106db WITH KILLER 101db, 250mm LENGTH COMES AS STANDARD" Står det på deras hemsida, vet dock inte hur pass bra det stämmer. Vad är högsta tillåtna db på till exempel Gelleråsen?

Får inga problem med hastighetsmätare och sådant ifall man drevar då (ursäkta noobfrågorna, har endast pillat med cyklar som går i skogen tidigare) :3freak
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top