BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Det är körning 29-31:a, tre dagar.

Tänkte prova slicks för första gången då så det blir mycket nytt att hålla reda på; däck, fjädring, bromsbelägg, drevning... :)

Se du bara till att skruva fast de där fyra sakerna du nämner ordentligt på hojen så behöver du inte tänka på dem så mycket :D

Vi får hålla kontakt över SH om vi har nätkontakt! :tummenupp Vi kör 25-27 på Aragon o 30-1/4 på Catalunya. Du kanske ska komma över när du e klar på Misano? :tungan
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Alpha racings är faktiskt sjukt bra, jag går in i säsong 3 med mitt nu och jag har aldrig ens behövt ladda det under vintern...
Och den har aldrig failat en start för mig
Väger 900g
Jag har använt ett "Super B" batteri sedan i somras, fungerat utan problem.
Det är riktig "high end" batteri, se länk!
Fungerar bra med vanlig C-tek laddare, inga problem. Riktigt lätt dessutom.
http://www.allmotorservice.se/gallery_40.html
Jag har även använt mig av Alpha Racings batteri, det fungerade också bra.
Dock lite tyngre, pris tror jag var ungefär samma.
Jag tackar för tipsen, men skäms lite över att erkänna att jag gick på snikvaranten. Ett Biltema batteri för 369 kr. MYCKE bättre kilopris än de ni rekommenderade hade det faktiskt :D. Får försöka spara in de 2-3 kilona extra genom att äta mindre pizza istället.
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Jag tackar för tipsen, men skäms lite över att erkänna att jag gick på snikvaranten. Ett Biltema batteri för 369 kr. MYCKE bättre kilopris än de ni rekommenderade hade det faktiskt :D. Får försöka spara in de 2-3 kilona extra genom att äta mindre pizza istället.

- Ägg och Bacon till frukost förbättrar både acceleration, toppfart och väghållning. Låter märkligt men det funkar.
Konditionsträning är oxå bra. Det förbättrar uthålligheten så att man orkar ett helt 15-minuterspass.
:)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Se du bara till att skruva fast de där fyra sakerna du nämner ordentligt på hojen så behöver du inte tänka på dem så mycket :D

Vi får hålla kontakt över SH om vi har nätkontakt! :tummenupp Vi kör 25-27 på Aragon o 30-1/4 på Catalunya. Du kanske ska komma över när du e klar på Misano? :tungan

Jag tittade lite på att åka över till Spanien för några bandagar men det är så j*vla långt att jag inte ids :) typ 150-170 mil enkel väg och jag orkar inte köra så långt med släp. Misano är knappt 70, det är lite mer hanterbart.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag tittade lite på att åka över till Spanien för några bandagar men det är så j*vla långt att jag inte ids :) typ 150-170 mil enkel väg och jag orkar inte köra så långt med släp. Misano är knappt 70, det är lite mer hanterbart.

Det förstår jag verkligen, 70 mil är en bit det med.... Skulle vara kul att åka tillbaka till Mugello någon gång. Gillade både banan och njöt stort av lilla Scarperia och landskapet runt omkring. :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130313

Anmälningarna och betalningarna fortsätter att rulla in - tack alla som e på, grym uppslutning! :tummenupp
44 förare har anmält sig här på tråden och 32 st har mailat in uppgifter för registrering som deltagare och vill/har betalat in anmälningsavgiften.
Riktade pm:en har gått ut till alla registrerade S1000RR-ägare på SH. Ett fåtal deltagare med andra märken än S1000RR kommer vara med i form av instruktörer, banarrangörerna osv. Vi har dock plats för 40-50 S1000RR och det verkar som det blir så många. 25 personer hade betalat inom 7 dagar från utskicket, det är rekord!

Om alla som anmält sig här på tråden kommer med och betalar anmälningsavgiften så har vi fyllt eventet, helt otroligt. Nu finns det platser kvar men snälla bli inte sittande i soffan o glöm att betala anmälningsavgiften, det börjar komma in namn som inte hänger här på tråden och när vädret blir bättre o vårkänslorna kommer tror jag platserna tar slut. Så betala in nu! :)

Alla som vill med skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Kom igen nu!

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, ink grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval.
Däckservice och tillbehör från Apha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagar, inkl grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Fyll gärna på denna lista också, det är kul att se hur många som vill vara med. Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

1. Peter Pan.........................KLAR
2. Tob3
3. Weber.............................KLAR
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.....................KLAR
6. 2hjulkul ...........................KLAR
7. Capoeira-R1......................KLAR
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try .................................KLAR
11.Micke "Hilding"...................KLAR
12.MickeR ............................KLAR
13.Captain slow
14.Rootofevil..........................KLAR
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight ......................KLAR
18. Molzzon...........................KLAR
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke.............................KLAR
22.Andre_A
23.TeddyTwoFace....................KLAR
24.Zebbh
25.TV...................................KLAR :banana
26.Michey ...........................KLAR
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
31.PeBro..............................KLAR
32.Iridium
33.Killersnail
34.Niohundrasexton ..............KLAR
35.Cadludde ........................KLAR
36 PXX................................KLAR
37.Neonman.........................KLAR
38.Hultqvist ........................KLAR
39.Zebbh
40.maz-ze...........................KLAR
41.K.Lundqvist......................KLAR
42. dabringer.......................KLAR
43.T Färlind..........................KLAR
44. ANTE L
45.
46.
47.
48.
49.
50.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
:roflDenna story måste tas upp igen :

Mr Capoeira som i fortstättningen anges som Mr C åker på mantorp på vår sista körning i september och har fått upp farten efter att ha insett att bra däck gör underverk och att man drar ner på det här med bromsandet, gärna till ett minimum ska det visa sig ! Jag är ute på ett pass och tänker att nu ska jag åka ikapp Mr C och titta hur det går för honom nu när han kapat åtskilliga sekunder på varvtiderna :) ! Kommer på rakan ner mot mjölby och inser att det inte är bondens traktor som dragit upp molnet av damm som man ser in i mot mjölbykurvan utan någon/något står en bra bit ut. När vi får fram skamkärran och går ut ett par instruktörer och personal för att hämta Mr C:s fina hoj så vadar vi ut i lecakulorna upp till knäna och följaktligen så står hojen ganska stadigt därute nerborrad så där behövdes inget stöd då den stod till "midjan" där så ordentligt ! Vi börjar försöka dra den med sele osv och inser att den "svänger" och döm om vår förvåning när Mr C har valt att lägga i styrlåset och ta ur nyckeln halvvägs ut på åkern för det KAN komma någon från skogen och ta denna fina hoj och lägga den på ryggen och rymma över fältet eller ??? :rofl:rofl

Det där kommer du att få äta upp hela livet, dessutom så var det en sjuuuukt sen inbromsning du gjorde med en extremt bra toppfart på rakan......:banana :krama




kanon :tummenupp ser framemot att käka dina slicks rester på mantorp och låsa hojen med styrlåset i mjölby trakten:D
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det förstår jag verkligen, 70 mil är en bit det med.... Skulle vara kul att åka tillbaka till Mugello någon gång. Gillade både banan och njöt stort av lilla Scarperia och landskapet runt omkring. :)

Man låter väl lite bortskämd men jag gillade faktiskt Sachsenring bättre, tyckte den var roligare. Och som bana skulle jag även rekommendera att prova Brno innan du åker till Mugello igen, den var riktigt kul. Däremot var omgivning inge vidare rolig, inte att jämföra med Toskana :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
:roflDenna story måste tas upp igen :

Mr Capoeira som i fortstättningen anges som Mr C åker på mantorp på vår sista körning i september och har fått upp farten efter att ha insett att bra däck gör underverk och att man drar ner på det här med bromsandet, gärna till ett minimum ska det visa sig ! Jag är ute på ett pass och tänker att nu ska jag åka ikapp Mr C och titta hur det går för honom nu när han kapat åtskilliga sekunder på varvtiderna :) ! Kommer på rakan ner mot mjölby och inser att det inte är bondens traktor som dragit upp molnet av damm som man ser in i mot mjölbykurvan utan någon/något står en bra bit ut. När vi får fram skamkärran och går ut ett par instruktörer och personal för att hämta Mr C:s fina hoj så vadar vi ut i lecakulorna upp till knäna och följaktligen så står hojen ganska stadigt därute nerborrad så där behövdes inget stöd då den stod till "midjan" där så ordentligt ! Vi börjar försöka dra den med sele osv och inser att den "svänger" och döm om vår förvåning när Mr C har valt att lägga i styrlåset och ta ur nyckeln halvvägs ut på åkern för det KAN komma någon från skogen och ta denna fina hoj och lägga den på ryggen och rymma över fältet eller ??? :rofl:rofl

Det där kommer du att få äta upp hela livet, dessutom så var det en sjuuuukt sen inbromsning du gjorde med en extremt bra toppfart på rakan......:banana :krama

Hysteriskt roligt! Men inte så konstigt, det är ju fullt av suspekta individer där som slänger upp hojar på flaket och sedan drar :)
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Ha ha :) som man bäddar får man ligga :) och jag hade säkra uppgifter på att det "farligt mark" i Mjölby trakten
Nu får det faaaaaan bli sommar så jag kan bjuda på fler historier :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130313

Anmälningarna och betalningarna fortsätter att rulla in - tack alla som e på, grym uppslutning! :tummenupp
44 förare har anmält sig här på tråden och 32 st har mailat in uppgifter för registrering som deltagare och vill/har betalat in anmälningsavgiften.
Riktade pm:en har gått ut till alla registrerade S1000RR-ägare på SH. Ett fåtal deltagare med andra märken än S1000RR kommer vara med i form av instruktörer, banarrangörerna osv. Vi har dock plats för 40-50 S1000RR och det verkar som det blir så många. 25 personer hade betalat inom 7 dagar från utskicket, det är rekord!

Om alla som anmält sig här på tråden kommer med och betalar anmälningsavgiften så har vi fyllt eventet, helt otroligt. Nu finns det platser kvar men snälla bli inte sittande i soffan o glöm att betala anmälningsavgiften, det börjar komma in namn som inte hänger här på tråden och när vädret blir bättre o vårkänslorna kommer tror jag platserna tar slut. Så betala in nu! :)

Alla som vill med skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Kom igen nu!

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, ink grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval.
Däckservice och tillbehör från Apha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagar, inkl grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Fyll gärna på denna lista också, det är kul att se hur många som vill vara med. Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

1. Peter Pan.........................KLAR
2. Tob3
3. Weber.............................KLAR
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.....................KLAR
6. 2hjulkul ...........................KLAR
7. Capoeira-R1......................KLAR
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try .................................KLAR
11.Micke "Hilding"...................KLAR
12.MickeR ............................KLAR
13.Captain slow
14.Rootofevil..........................KLAR
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight ......................KLAR
18. Molzzon...........................KLAR
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke.............................KLAR
22.Andre_A.......................................PÅ G!!!!
23.TeddyTwoFace....................KLAR
24.Zebbh
25.TV...................................KLAR :banana
26.Michey ...........................KLAR
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
31.PeBro..............................KLAR
32.Iridium
33.Killersnail
34.Niohundrasexton ..............KLAR
35.Cadludde ........................KLAR
36 PXX................................KLAR
37.Neonman.........................KLAR
38.Hultqvist ........................KLAR
39.Zebbh
40.maz-ze...........................KLAR
41.K.Lundqvist......................KLAR
42. dabringer.......................KLAR
43.T Färlind..........................KLAR
44. ANTE L...........................KLAR :tummenupp
45. Jan Lundmark...................KLAR :banana
46.
47.
48.
49.
50.
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
OK - lyssna upp alla som har satt upp sig på listan för bandagarna men inte anmält sig korrekt eller betalat in;
Anmälningarna rasar in och utan att vilja stressa er trådpiloter så somna inte till i soffan nu. Med arrangörens tidigare anmälningar till dagen så närmar vi oss 40 deltagare med full fart och det kommer inte gå att vänta tills Tussilagon står i backen med sin anmälan. :7peta
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Ha ha, snygg räddning! En anledning till att inte ha svarta vämare:fakta
Eller så hade han fått höra att han inte var snabb nog för slicks, och tänkte -Det är väl bäst att behålla de på:D
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130313

Riktade pm:en har gått ut till alla registrerade S1000RR-ägare på SH.

Hmm, du la över min HP4 tråd hit för att du tyckte HP4 va samma modell som S1000RR. :fakta
Jag står med på listan, men har då inte mått något PM :7peta

Men nu har du ett PM, så räkna med mig. :tummenupp
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hmm, du la över min HP4 tråd hit för att du tyckte HP4 va samma modell som S1000RR. :fakta
Jag står med på listan, men har då inte mått något PM :7peta

Men nu har du ett PM, så räkna med mig. :tummenupp

Riktigt kul! Du är mer än välkommen och det blir fler HP4:eek:r på bandagarna, pratade med en i går kväll faktiskt!
Vet inte hur jag lyckades missa dig med utskicken men det rättar vi till! Jag mailar dig instruktioner o uppföljningsmail direkt!

Vi ska ha grymt kul!

Peter
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Hmm, du la över min HP4 tråd hit för att du tyckte HP4 va samma modell som S1000RR. :fakta
Jag står med på listan, men har då inte mått något PM :7peta

Men nu har du ett PM, så räkna med mig. :tummenupp

Peter är avundsjuk på din hoj, därför undvek han att skicka mail till dig i förhoppning att du inte skulle dyka upp :) Men tji där fick han *s*

Ska bli kul att se HP4 Comp in action!

/Try
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top