BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tråden för S1000RR - ägare och alla andra som är intresserade av tyskt stål med svensk design! :tummenupp
S1000RRawards.jpg


Här samlar vi länkar, meckarknep, bilder och galna storys som gör livet värt att leva på en S1000RR :) Länkar samlar vi i detta första inlägg och bygger vidare tillsammans för en komplett tråd där vi har allt vi behöver! PM:a mig länkar som är specifikt för S1000RR och håller kvalitet så lägger jag in det här nedan!

ATT SÖKA INFORMATION PÅ BMW S1000RR-TRÅDEN
Ett av de bästa sätten att söka information i tråden på är att använda den sökfunktion som finns på sajten. Precis ovanför det översta inlägget på varje sidan finns en länk som heter "Sök i forum".
Screen Shot 2012-07-08 at 19.20.44.png

Klicka där och skriv in det ämne du letar efter och du får snabbt upp alla träffar i denna tråd! :tummenupp

AKTUELLT
:fakta
2013-10-19
Vintersäsongen är här och för er som lockas av banorna söderut finns en bra sammanställning av bankörning här;
Bankörning i Europa! Tyska Racing4Fun listar många olika banarrangörer över året!


DELAR & TILLBEHÖR
Bactor Racing
- Pro Superbikeföraren Mats Backmans egen verkstad och webshop. Mycket spännande projekt i Sorunda utanför Stockholm.
Öhlins - fjädring till hojen i världsklass!
Alpha Racing - Kvalitativa racingdelar.
Grevens mc-delar. Har mer än de visar - ring o fråga!
Polidom Racingdelar. Racekåpor mm till S1000RR - finns testade på sidan 15 i tråden!
Hornig - tyskt företag med stor mängd kvalitativa tillbehör.
RG Racing - racingtillbehör från England.
TECBIKE - Tysk firma med både race o annat tillbehör.
Motorrad-saering - Racekåp-set till bra pris inkl frakt. Tyskland.
2d - Tungt företag inom displayer, loggning, transpondrar mm.
Ilmberger - Välgjort och komplett sortiment av kolfiberdelar, både för race o gatversion.
Pack Parts - Tysk sida med karbon och tuningdelar.
Checkray - Depåstöd från Bikelift, lyftar, personlig utrustning, kolfiber mm. Svenskt företag med hög servicenivå. :tummenupp
D3 - Skylthållare från England.
TGP MotoRacing - BMW Performance parts, för geometriförändringar mm.

ANDRA S1000RR FORUM
S1000 Riders - S1000RR-forum integrerat med F800 och G450 forum.
S1000RR Forum - Strukturerat, snyggt och många som hjälper till. Nr 1 tycker jag! :tummenupp.
BMW-klubben - Nuff said!
BMWSuperbikes.com - Amerikansk sajt för de stora BMW-hojarna.

MECKARHJÄLP
Justering av hänget (Sag) - bra tråd från S1000RR Forum. :tummenupp
Fjädringstråd på Sporthoj - med bra länkar och tips, även körteknik.
Alla BMW hojar på microfiche - Se delar, hur det sitter + artikelnummer vid beställning.
BMWs Aftersales Assistance Portal - Bra att leta delar o artikelnummer i - Logga in med följande i pop-up fönstret och leta er vidare: Username: us999999 / Password: bmwbike1. Info kommer från ett amerikanskt forum.
Gearing Commander - Tabell för uträkning av utväxling och drevning.
Ron Ayers Motorsport - Micro fishe ritningar på många olika hojar.
BMW Vehicle Identification Number (VIN) - Identifiera din hojs urpsrung.

ÖVRIGA LÄNKAR
BMW Motorrad Sverige.S1000RR.COM - Amerikanska BMW Motorrad -snygg sida!
Wikipedias råa fakta om vår hoj! Fylls på med mer fakta allt eftersom.
BMW Motorrads internationella sajt.
BMW Motorcycle magazine - Håll koll på det senaste till S1000RR !
JMG_4350_f.jpg
Ovan:
¨Neon Man¨på Valencias GP bana (Ricardo Tormo Circuit ) den 23 februari 2015
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
S1000RR på Gelleråsen

Eftersom ni andra e så långsamma :D (tråden har ju varit uppe snart 2 timmar!) så får jag väl komma med ett inlägg själv;

Ett par bilder helt enkelt från första banåkningen med hojen på Gelleråsen o med Atac Racing. Bra väder, kul bana o allt flöt på sådär som det bara ska göra! :tummenupp Bilden till vänster är kompisen Micke som körde första gången på bana någonsin o körde som om han aldrig gjort annat :)

Bilderna är tagna av fotografen Jonas Larsson som var med på bandagarna!
http://www.larzone.blogspot.com/
http://jalbum.net/browse/user/album/680823/
... vi tackar för att du var där Jonas! :tummenupp

Vore kul att dra ihop fler S1000RR på någon bandag....
 

Bifogat

  • Micke 1.jpg
    Micke 1.jpg
    57.6 KB · Visningar: 1,974
  • Peter 2.jpg
    Peter 2.jpg
    42.3 KB · Visningar: 1,406
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Enda riktiga superbajken av radfyrorna som jag tycker har lite av "det"... goa bilder :tummenupp
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
De två trådarna gick inte att slå ihop och av lite olika anledningar blev det så att den äldre tråden stängdes. Jag har pm:at de som hade inlägg där o berättat om denna tråd. Hoppas vi kan köra vidare här nu o få upp lite trafik här så den blir bra!

Peter

Ja jäklar - att jag inte hittade den då ! :va

Ingen idé att ha två trådar, men det vore bra med alla länkar o så i ett första inlägg som jag börjat på...

Ska se med den trådskaparen eller med Swedie om det går att slå ihop dem eller hur vi ska göra...:rolleyes:

PP
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
De två trådarna gick inte att slå ihop och av lite olika anledningar blev det så att den äldre tråden stängdes. Jag har pm:at de som hade inlägg där o berättat om denna tråd. Hoppas vi kan köra vidare här nu o få upp lite trafik här så den blir bra!

Peter

Jag startade den första? 2010-12-03, sen finns det fyra till efter det.Skadar kanske inte med lite ordning:tungan:tungan
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Oj, det var som. Trodde det fanns en modelltråd om S 1000 RR sedan länge. Har just kört mina första mil och är totalt hänförd. Makalöst.

Men konkret så skulle jag vilja ha hjälp med lap timer-funktionen. Den är ju så avancerad och detaljerad och jag tycker manualen är grymt opedagogisk. Information som hur-många-procent-av-varje-varv-som föraren-använde-full-gas finns ju, men jag begriper inte hur jag ska se detta. Finns tydlig genomgång av lap timern någonstans?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Startade du tråden 2010-12-03 så är du som hojen - före din tid liksom! :D

Jag startade den första? 2010-12-03, sen finns det fyra till efter det.Skadar kanske inte med lite ordning:tungan:tungan

Hmm, ja jag letade uppenbarligen inte tillräckligt, men nu verkar det bli lite fart i tråden i alla fall :)

Håller med dig om att boken inte är någon höjdare. Ett antal skrivfel o bilder på fel plats finns det också. Har tyvärr inte läst på jättemycket om laptimerfunktionen. Men fortsätter det regna så här mycket så blir det gott om tid...

P

Oj, det var som. Trodde det fanns en modelltråd om S 1000 RR sedan länge. Har just kört mina första mil och är totalt hänförd. Makalöst.

Men konkret så skulle jag vilja ha hjälp med lap timer-funktionen. Den är ju så avancerad och detaljerad och jag tycker manualen är grymt opedagogisk. Information som hur-många-procent-av-varje-varv-som föraren-använde-full-gas finns ju, men jag begriper inte hur jag ska se detta. Finns tydlig genomgång av lap timern någonstans?
 
Last edited:

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Vore kul att dra ihop fler S1000RR på någon bandag....

Det ingick ju en bandag när man köpte hojen, då var det en hel del S1000RR av bilderna att döma (jag har inte utnyttjat min än, blir nog Sviestad). Fast de arrangeras ju med SMC så jag antar att om du byggt om den till ren banhoj och inte kör trafikförsäkrat så får man inte vara med och leka.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Det blir nog den 18 augusti på Sviestad för mig med. Kompisen på bilden i andra inlägget kommer också.
Hojen har racekåpor mm men det sitter på bara för banåkning, annars är den regad, försäkrad osv. SMC brukar tillåta racekåpor, däremot kan det bli lite bökigt om man kör slicks o ska har däcksvärmare osv, brukar krocka lite med att snabbt ställa ifrån sig hojen o ta teorigenomgång etc.

P



Det ingick ju en bandag när man köpte hojen, då var det en hel del S1000RR av bilderna att döma (jag har inte utnyttjat min än, blir nog Sviestad). Fast de arrangeras ju med SMC så jag antar att om du byggt om den till ren banhoj och inte kör trafikförsäkrat så får man inte vara med och leka.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Var kan man gå in o läsa om bandagen som man fick när man köpte hojen? Jag ska vara anmäld via butiken men de sa att man kunde läsa o få mer info via BMW:s sajt, men jag har inte hittat något...

Det ingick ju en bandag när man köpte hojen, då var det en hel del S1000RR av bilderna att döma (jag har inte utnyttjat min än, blir nog Sviestad). Fast de arrangeras ju med SMC så jag antar att om du byggt om den till ren banhoj och inte kör trafikförsäkrat så får man inte vara med och leka.
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Jaha!

Ok, det är så här det ser ut där vi bor nu! :tummenupp

Blir ju bra med en ny tråd, tappar bort de gamla hela tiden! :confused:

Så, nu har jag gjort ett inlägg åxå, så att jag prenumererar på tråden. :yoparty

/Jonas

Var kan man gå in o läsa om bandagen som man fick när man köpte hojen? Jag ska vara anmäld via butiken men de sa att man kunde läsa o få mer info via BMW:s sajt, men jag har inte hittat något...

http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/index.html
Klicka på bilden av en svart S1000RR i mitten av rutan där det står bandagar! ;)

/J
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
:tummenupp Glöm inte att komma med tips o idéer om länkar och annat nödvändigt som vi kan lägga in i början! :):)

Ok, det är så här det ser ut där vi bor nu! :tummenupp

Blir ju bra med en ny tråd, tappar bort de gamla hela tiden! :confused:

Så, nu har jag gjort ett inlägg åxå, så att jag prenumererar på tråden. :yoparty

/Jonas
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top