Här är Sporthoj.com i OSLO!!!

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Obyen
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
30/3 passar bra før mig, de andra datumen också.

Ær ni inte ute och kør æn?
Igår blev min førsta repa till Sverige, trista vægen søderut pga. snø men helt underbart!
Kænner mig som ett litet barn som har fått sin førsta cykel.

Lyx att du har hunnit med en del redan! Här väntar man på att få tid och åka te götet och få sulorna bytta sen är det dags för mig också! Hoppas att vi får styrt detta så vi blir ett gäng som drar ut och åker här uppe också! :D
 

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Obyen
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Vilka kör svensk hoj och är folkbokförda i Norge? Undrar ifall någon har en lösning på hur man ska kunna göra för att det ska bli "lagligt" att köra svenskreggat i Norge?
Tacksam för svar!

/Irr
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Då ses vi 6/4 kl19.00 på Hard Rock Cafe:tummenupp
Sprida ordet till era hoj vänner i stan.

För å se hur många vi blir:
1. ANIMAL
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
För å se hur många vi blir:
1. ANIMAL
2. kasal

Alltså ni som kört lite i trakterna här innan, vart ska man köra för att hitta bra vägar? Norr, söder, väster? Jag e helt nollad än så länge :)
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
För å se hur många vi blir:
1. ANIMAL
2. kasal

Alltså ni som kört lite i trakterna här innan, vart ska man köra för att hitta bra vägar? Norr, söder, väster? Jag e helt nollad än så länge :)

Överallt, goa vägar mot Hønefoss om man undviker E16an så mkt som möjligt. Goa vägar mot Charlottenberg (via lillestrøm) om du undviker E6an och även bra vägar ned mot Tusenfryd och vidare mot nesoddetangen, även här ska du självkalrt undvika E18.

Beror på hur lång du har tänkt å köra allt detta är under 2h t/r.

När jag körde motard så brukade vi ta Nesoddetangen.
Kör då först E18 mot Sverige, ta av mot Kolbotnen (eller va de heter) sen kör du den vägen till tusenfryd, sen följer du skyltarna mot Nesoddetangen. Riktigt go kvälls tur på ca 7 mil t/r. Är du trött kan man tjata på kaptenen på båten som går där ifrån så kan du få ta hoj med på båten som går till Akerbrygge.
Dock har vi sett ett par älgar på den vägen tidigare år.

Kan va lite tidigt än å köra den vägen än.
 

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
Yepp!!
jag dyker nog upp! syns där!
 

hertzen

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Oslo
Hoj
Honda Hornet 600-08
God dag!
Sitter på bussen på väg upp till tigestaden nu. Har varit hemma i GBG och dreglat över cykeln =). Jag är också lite bekymrad över svenske skylten. Bara att köra tills någon stoppar en eller måste det bli norsk regg?? förra säsongen gick ju bra =) bott i Oslo 2,5 år. Hade varit kul att hitta några att köra med!
 

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Obyen
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Nu är hojen äntligen uppe :D. Ska bli riktigt nice väder i veckan, någon som är sugen på att ta en runda? :D
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
God dag!
Sitter på bussen på väg upp till tigestaden nu. Har varit hemma i GBG och dreglat över cykeln =). Jag är också lite bekymrad över svenske skylten. Bara att köra tills någon stoppar en eller måste det bli norsk regg?? förra säsongen gick ju bra =) bott i Oslo 2,5 år. Hade varit kul att hitta några att köra med!

Häng med på Onsdag, 19.00 på Hard Rock Cafe..


Nu är hojen äntligen uppe :D. Ska bli riktigt nice väder i veckan, någon som är sugen på att ta en runda? :D

Haha äntligen, körde du upp?
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Jag är med på rundor så fort vädret blivit bra enough för att köra från Sthlm. Det blir en lång och hård resa, men så värt det när jag har pärlan här :)

Jag antar att ni andra bor lite närmare Oslo i Sverige än vad jag gör?
 

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Obyen
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Häng med på Onsdag, 19.00 på Hard Rock Cafe..

Jag jobbar fram till 19.00 på Onsdag, fan! Hur länge blir ni där då? Tänkt köra eller bara sitta å tjöta?


Haha äntligen, körde du upp?

Blev ingen köra upp för min del alltså, var dåligt väder som fan i Söndags så jag hyrde släp och hade en riktigt schyst vän som körde upp mig:gnissla.

Jag har hunnit med att köra 20 mil sen jag kom upp :banana

Ska bli riktigt nice väder nu i veckan också! Dunder :D

Jag är med på rundor så fort vädret blivit bra enough för att köra från Sthlm. Det blir en lång och hård resa, men så värt det när jag har pärlan här :)

Jag antar att ni andra bor lite närmare Oslo i Sverige än vad jag gör?

Det kommer nog ta ett tag te du kan köra från Sthlm, riktigt lång sträcka blir det. Kört den sträckan innan?

Jag hade min hoj i GBG så det var inte så jätte långt.
 
Last edited:

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Jag tänkte övernatta i örebro så det blir lite lättare, men jag är medveten om att det kommer bli hårt, men som sagt helt klart värt det!
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Jag tänkte övernatta i örebro så det blir lite lättare, men jag är medveten om att det kommer bli hårt, men som sagt helt klart värt det!

Bodde i Stockholm förut, har gjort sträckan några gånger, senast i höstas regn ca halva vägen. Klä dig gott så är det inga problem, Gore tex e väll att före dra nu på våren..
 

mackan85

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Cb1000RA
Kul att det verkar va ett sporthojsgäng som är sugna på o köra lite i vår... jag hämtar nog hojen nu i helgen.... FAN va gött det ska bli... hör av er om ni är sugna på en tur i nästa vecka!!!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top