Här är Sporthoj.com i OSLO!!!

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Obyen
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Det fins någon konstigt regel på att man skall skriva sig i Norge efter 1 eller 2 år och då skall man köra norskreggat. Själv har jag jobbat i Oslo i 2 1/2år, skriven i Sverige och kör svenskreggat. Jag har blivit stoppat en handfull gånger och jag har inte hört något whine om detta, enbart att det inte är fri fart i Norge för svenskar! Merkelig!

Ja men exakt, du säger att du är skriven i Sverige, då skall det ju inte vara något problem med att du kör svenskreggat heller :gnissla.

Har du några tips på vart man kan ställa hojjen? Dela ett utrymme med någon ex?
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Ja men exakt, du säger att du är skriven i Sverige, då skall det ju inte vara något problem med att du kör svenskreggat heller :gnissla.

Har du några tips på vart man kan ställa hojjen? Dela ett utrymme med någon ex?

Min hoj stog orörd å Frogner (ute) i 3 år, i år har jag flyttat men kommer fortfarande parkera ute med kapell.

Du har PM om transport till Oslo..
 

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Oslo
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Ja men exakt, du säger att du är skriven i Sverige, då skall det ju inte vara något problem med att du kör svenskreggat heller :gnissla.

Har du några tips på vart man kan ställa hojjen? Dela ett utrymme med någon ex?

Inget problem nej, sen vet du kanske om 9mnd/6mnd lagen, får ha utlandsregistrerart fordon totalt 9mnd och 6mnd i sträck i Norge. Jag vet inte helt hur jag löser parkerings problemet själv, vet bara att jag inte ställer den ute i gata. Frogner skulle vara ett av dom få ställerna mann kan/vill ställa hojen ute
 

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Obyen
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Min hoj stog orörd å Frogner (ute) i 3 år, i år har jag flyttat men kommer fortfarande parkera ute med kapell.

Du har PM om transport till Oslo..

Ute vettefan om ja riktigt vågar ställa min hoj. Det är lite för riskfyllt. Skulle nog vara smartare ifall man var ett par hyra något ihop eller så.
Så man inte blir utan hoj innan säsongen ens startat på allvar :tuttar

Inget problem nej, sen vet du kanske om 9mnd/6mnd lagen, får ha utlandsregistrerart fordon totalt 9mnd och 6mnd i sträck i Norge. Jag vet inte helt hur jag löser parkerings problemet själv, vet bara att jag inte ställer den ute i gata. Frogner skulle vara ett av dom få ställerna mann kan/vill ställa hojen ute

Skulle inte kunna sova gott om natten ifall jag vet att den står ute :va.

Blir det några bandagar för dig i år eller?
 
Last edited:

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Oslo
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Ute vettefan om ja riktigt vågar ställa min hoj. Det är lite för riskfyllt. Skulle nog vara smartare ifall man var ett par hyra något ihop eller så.
Så man inte blir utan hoj innan säsongen ens startat på allvar :tuttar



Skulle inte kunna sova gott om natten ifall jag vet att den står ute :va.

Blir det några bandagar för dig i år eller?

Mest möjligt! Jag har snackat med Kawasaki ute vid Stovner, dom har öppen körning på rudskogen för 400 nok pr gång varje torsdag sommaren igenom. Själv kör du mycket bana(skall)? Jag har endast kört bana med bil, köpte min kawa i januari :)
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
God morgon gott folk..
Verkar finnas ett visst intresse å få morsat på varandra nu innan säsongen drar igång på riktigt.. Inga stora grejer bara skaka hand å säga tjena, snacka lite hoj, gruppkörning:va, skatteregler, folkbokföring, uppehållstillstånd eller vafan ni vill.

Inte lätt att fåihop nått som passar alla, kollar därför intresse så får ni komma med klagor.

Var: Hard Rock Cafe
Datum: 30/3, 6/4, 13/4? (skriv vad som passar dig bäst).
Tid: 19.00
Agenda: 1-2 bira/cola å en burgare för den som är sugen.

Om intresse finns som bokar vi de som passar flest.
Dead line: 27/3
 

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Obyen
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Mest möjligt! Jag har snackat med Kawasaki ute vid Stovner, dom har öppen körning på rudskogen för 400 nok pr gång varje torsdag sommaren igenom. Själv kör du mycket bana(skall)? Jag har endast kört bana med bil, köpte min kawa i januari :)

Det var ju inte så farligt 400. Nej jag har inte kört bana övht faktiskt, köpte min hoj förra året i Juni så jag tänkte att ja ska ta det i år istället.

Grattis, har du hunnit köra någonting än?

/Irre

God morgon gott folk..
Verkar finnas ett visst intresse å få morsat på varandra nu innan säsongen drar igång på riktigt.. Inga stora grejer bara skaka hand å säga tjena, snacka lite hoj, gruppkörning:va, skatteregler, folkbokföring, uppehållstillstånd eller vafan ni vill.

Inte lätt att fåihop nått som passar alla, kollar därför intresse så får ni komma med klagor.

Var: Hard Rock Cafe
Datum: 30/3, 6/4, 13/4? (skriv vad som passar dig bäst).
Tid: 19.00
Agenda: 1-2 bira/cola å en burgare för den som är sugen.

Om intresse finns som bokar vi de som passar flest.
Dead line: 27/3

30/3 o 6/4 blir bra, 13e borde vi väl redan vara ute och åka :banana hehe.

Hoppas vi blir en grupp, hade varit fett trevligt
 
Last edited:

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Oslo
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Det var ju inte så farligt 400. Nej jag har inte kört bana övht faktiskt, köpte min hoj förra året i Juni så jag tänkte att ja ska ta det i år istället.

Grattis, har du hunnit köra någonting än?

/Irre

Tack! Har dragit 2 repor, lite nervöst med grepp mm men ruggit kul! Aja då får vi väl dra ned ihop och debutera som 2 noobs;) Jag börjar jobba igen i Oslo någon gång i april, kanske maj. Tar definitivt med mig hojen men jag ser efter nytt boende så jag får se hur det blir med garage, hittar du något och vill dela kostnaden så kan jag vara intresserad
 

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Obyen
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Tack! Har dragit 2 repor, lite nervöst med grepp mm men ruggit kul! Aja då får vi väl dra ned ihop och debutera som 2 noobs;) Jag börjar jobba igen i Oslo någon gång i april, kanske maj. Tar definitivt med mig hojen men jag ser efter nytt boende så jag får se hur det blir med garage, hittar du något och vill dela kostnaden så kan jag vara intresserad

Det ska nog gå bra på bana också, ser fram emot det som fan!
Det är inte världens enklaste att hitta sig ett garage i oslo alltså, speciellt inte dom centralare delarna. Men ja är på ständig jakt, ja säger till fall jag hittar något, du kan väl göra detsamma om du hör något :D
 

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Oslo
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Det ska nog gå bra på bana också, ser fram emot det som fan!
Det är inte världens enklaste att hitta sig ett garage i oslo alltså, speciellt inte dom centralare delarna. Men ja är på ständig jakt, ja säger till fall jag hittar något, du kan väl göra detsamma om du hör något :D

Aboslut! Aja kanske vi sees på Hard Rock om inte så länge. Vore coolt om man blir ett gäng som åker lite i staden
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
6/4 13/4 passar mig utmärkt för då tänker jag vara tillbaka i norge igen, innan dess tänkte jag dra hem och pyssla om hojen lite inför säsongen.

Kul att se att vi verkar vara ett gäng hojåkare i norge :)
 
Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
lite offtopic men någon som vet var närmsta oljerigg till oslo ligger? eller e de mkt längre norrut?
 

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Obyen
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Grymt kul att vi ser ut att bli ett par stycken i alla fall! Mycket bra intiativ utav trådskaparen. Så jävla korkat att man inte tänkte på detta förra året =D.
 

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
God morgon gott folk..

Var: Hard Rock Cafe
Datum: 30/3, 6/4, 13/4? (skriv vad som passar dig bäst).
Tid: 19.00
Agenda: 1-2 bira/cola å en burgare för den som är sugen.

Om intresse finns som bokar vi de som passar flest.
Dead line: 27/3

Varför inte en fredag eller lördag för?
(säger han som jobbar 8-16 varje och jätte törstig.. :yoparty

Har nån tagit en tur än?
Jag hade min premiär repa i lördags!! kallt men fan va kul det var!
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Tänkte köra hit min 660 om ett par veckor kul om här finns folk o köra ihop med!

Angående datumen så kan jag nog vilket som, bara man kommer ihåg de.

/Johan
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Varför inte en fredag eller lördag för?
(säger han som jobbar 8-16 varje och jätte törstig.. :yoparty

Har nån tagit en tur än?
Jag hade min premiär repa i lördags!! kallt men fan va kul det var!

Premieren togs för ett par veckor sedan, dock nere i skåne. Hojen kör jag nog upp till Oslo i April. Kanske tar den i bil upp nästa vecka.

Vet inte med er andra men ja brukar dra från stan på helgerna, nu på vintern blir de oftast fjällen.. Men om fler önskar så kan vi ta en fredag/lördag, själv får ja lite svårt till efter påsk.
 

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Oslo
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Skönt att det blir lite ut i april då man kan göra entre på hoj! :)
 

OsloBandit

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Oslo
Hoj
Bandit 1200
30/3 passar bra før mig, de andra datumen också.

Ær ni inte ute och kør æn?
Igår blev min førsta repa till Sverige, trista vægen søderut pga. snø men helt underbart!
Kænner mig som ett litet barn som har fått sin førsta cykel.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top