Veckans bankörning

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Matias sa att mo i rana var den bästa bana han kört. "Den e helt jävla underbar" sa han. Henry sa nått liknande oberoende av matias. Så den e nog kanon. Blir nästan rädd då man kollar bansträckningen. Tror inte jag vågar köra där. Den ser så snabb ut :)

Har bara hört yber lovord om detta salsgolv till bana, ska ju ligga helt gudomligt till åxå typ fjälltoppar runt om. Men det äju rätt kul och arbeta åxå med alla "tjockkärringar" som gnäller hela tiden om petitesser som fikaveckor å vem som missade att plocka ur diskmaskinen. ja ni vet. Fyfaan :gnissla. Blir bra väder i mårrn så livet leker ändå, med en kanoon-dag på banan. Fyfaan vad kul vi ska ha.:yoparty
 
Last edited:

jimpa86

rookie
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Årsunda
Hoj
cbr600rr-06
Reglerna för denna lista är följande
Skriver man upp sig på listan så förbinder sig att betala även om man inte kommer eller om det regnar. Banan bokas dagen innan körningen. Ändras datumet pga att väder el annat och man skrivit upp sig på listan så behöver man inte betala. Skriv vilka dagar ni förbinder er för.
På morgonen samma dag som körningen är fastställs priset. Detta för att det ska bli så billigt som möjligt. Vi bokar inte om det blir dyrare än 400kr/pers. Är man sugen på att köra men inte vill förbinda sig att betala så skriver man upp sig på intresselistan.

När ni skriver in er på listan se till att ni även kopierar med reglerna.


1.GP Superstar(1.Ons, 2.Tors)
2.nermal (1.Ons, 2.Tors)
3. Kenneth N-TRADE RACING (Onsdag)
4.Mobila Chikanen (onsdag eller torsdag, jag antar att det bara blir en dag denna vecka)
5.pw (onsdag)
6.Glennswe (dag utan betydelse, väder likaså)
7.wahlan (onsdag)
8.walla (onsdag)
9.ThomasS
10.Sedin (onsdag)
11.Ytterström (onsdag)
12. vajb (onsdag)
13. jimpa86 (onsdag)
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

Intresselista
Int1. Re^Spect (1)
Int2. Evald
Int3. Lage (1 onsdag)
Int4. PeZon (Onsdag)
Int5. siNus (onsdag och/eller torsdag)
Int6.
Int7.
Int8.
Int9.
Int10.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Grinden låses upp 17:00 körningen börjar 18:00.
För er som e ny eller vill ha en repetition i hur man beter sig på en bana håller jag ett litet förarmöte 17:55. Missar ni det får ni komma och fråga mig.
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Reglerna för denna lista är följande
Skriver man upp sig på listan så förbinder sig att betala även om man inte kommer eller om det regnar. Banan bokas dagen innan körningen. Ändras datumet pga att väder el annat och man skrivit upp sig på listan så behöver man inte betala. Skriv vilka dagar ni förbinder er för.
På morgonen samma dag som körningen är fastställs priset. Detta för att det ska bli så billigt som möjligt. Vi bokar inte om det blir dyrare än 400kr/pers. Är man sugen på att köra men inte vill förbinda sig att betala så skriver man upp sig på intresselistan.

När ni skriver in er på listan se till att ni även kopierar med reglerna.


1.GP Superstar(1.Ons, 2.Tors)
2.nermal (1.Ons, 2.Tors)
3. Kenneth N-TRADE RACING (Onsdag)
4.Mobila Chikanen (onsdag eller torsdag, jag antar att det bara blir en dag denna vecka)
5.pw (onsdag)
6.Glennswe (dag utan betydelse, väder likaså)
7.wahlan (onsdag)
8.walla (onsdag)
9.ThomasS
10.Sedin (onsdag)
11.Ytterström (onsdag)
12. vajb (onsdag)
13. jimpa86 (onsdag)
14. siNus (klart jag kommer)
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

Intresselista
Int1. Re^Spect (1)
Int2. Evald
Int3. Lage (1 onsdag)
Int4. PeZon (Onsdag)
Int5.
Int6.
Int7.
Int8.
Int9.
Int10.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag vill ge Gulleplutt en eloge och ett stort tack för att du arrangerar sånt här. Jävligt roliga kvällar!!

För min del kan du ta eventuellt överskott i egen ficka om du lovar att det går till din racingverksamhet:tummenupp
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Håller med!
Nu beställde jag ett original clip-on till min fireblade, men en fundering - vad kör du med Gulleplutt? Eller du kanske har bytt krona och massa annat som gör att det passar med icke upphöjda clip-ons?

Med risk att hamna sjukt långt off topic - jag hittade ett par clip-ons från PP-tuning (hos Grevens) som var upphöjda. Någon av er som har några synpunkter och så på om de kan vara vettiga och om de borde passa?

Stort tack till alla som assisterade mig också! Hoppas på att det blir körning nästa vecka också! Här ger man sig inte i första taget. :crash
Man är väl envis som få, sägs det!
 
Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Jag vill ge Gulleplutt en eloge och ett stort tack för att du arrangerar sånt här. Jävligt roliga kvällar!!

För min del kan du ta eventuellt överskott i egen ficka om du lovar att det går till din racingverksamhet:tummenupp

Nåt säger mig att han tog från överskottet från förra körningen till denna. Tack återigen Jonas för att du tar tag i detta så vi kan åka nåt överhuvudtaget. Banägarna verkar ska satsa på att banan ska bli nåt museum eller att marken ska liga i träda i några hundra år.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Håller med!
Nu beställde jag ett original clip-on till min fireblade, men en fundering - vad kör du med Gulleplutt? Eller du kanske har bytt krona och massa annat som gör att det passar med icke upphöjda clip-ons?

Med risk att hamna sjukt långt off topic - jag hittade ett par clip-ons från PP-tuning (hos Grevens) som var upphöjda. Någon av er som har några synpunkter och så på om de kan vara vettiga och om de borde passa?

Stort tack till alla som assisterade mig också! Hoppas på att det blir körning nästa vecka också! Här ger man sig inte i första taget. :crash
Man är väl envis som få, sägs det!

PP tuning e top of the line(eller iaf dyrast). Jag var tvungen att köpa dessa dyrgripar av greven på falken då jag vurpade av mitt styre på kvalet. Jag köpte upphöjda varianten. De passar. Sen tyckte jag det var veka gängor i dem men skulle de paja går det ju med mutter på baksidan. Henry kör å med upphöjda pp tuning på sin honda -08.

Om det går så skulle jag avbeställa det där originalet. PP tuning har utbytbara delar. Så om du vurpar av handtaget kan du köpa ett nytt för 200kr istället för att köpa ett helt clip-on.

Sen köper du polidom kraschkåpor. Däckvärmre, depåstöd, däck kan du köpa av mig, ebc extreme pro bromsbelägg, motul RBF 600 av johan på alviks å så köper du en skåpbil så slipper du vurpa mer.
 
Last edited:

walla

Ny medlem
Gick med
18 May 2008
Ort
gefle
Hoj
gsxr 1000
kul körning igår gubbs.. kommer de upp nå bilder nånstans?? såg att de va mycke fotografer utefter banan..
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
Jag vill ge Gulleplutt en eloge och ett stort tack för att du arrangerar sånt här. Jävligt roliga kvällar!!

För min del kan du ta eventuellt överskott i egen ficka om du lovar att det går till din racingverksamhet:tummenupp

Kan inte annat än hålla med, ett stort tack till Gulleplutt :tummenupp

Nu är det till att fixa till hojen och försöka mjuka upp alla stela kroppsdelar efter marksyningen som gäller.
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Snart fixar vi ihop en till körning va? Prata med så många som möjligt, så folk står i startgroparna när det blir av. Tycker fortfarande att den som hyr banan och håller i allt åker gratis. Så delar vi andra som åker på ban-hyran. Orkar vi mera sysslor som inköp av dricka/mackor så äre ju kanoon, om nån vill ta på sig det.:)
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Det var ju rätt bra uppslutning trots att det var gatufest. Vissa föll och andra föll bort.
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
PP tuning e top of the line(eller iaf dyrast). Jag var tvungen att köpa dessa dyrgripar av greven på falken då jag vurpade av mitt styre på kvalet. Jag köpte upphöjda varianten. De passar. Sen tyckte jag det var veka gängor i dem men skulle de paja går det ju med mutter på baksidan. Henry kör å med upphöjda pp tuning på sin honda -08.

Om det går så skulle jag avbeställa det där originalet. PP tuning har utbytbara delar. Så om du vurpar av handtaget kan du köpa ett nytt för 200kr istället för att köpa ett helt clip-on.

Sen köper du polidom kraschkåpor. Däckvärmre, depåstöd, däck kan du köpa av mig, ebc extreme pro bromsbelägg, motul RBF 600 av johan på alviks å så köper du en skåpbil så slipper du vurpa mer.

Då blev det PP Tuning! Kommer på tisdag. =) Fick även veta att mina nya kåpor kommer i veckan - jag beställde en uppsättning kina-kåpor efter förra vurpan. Kan ju passa fint nu. :tummenupp
Övriga prylar får man fylla på med helt enkelt... Buss blir nog aktuellt framöver, även om jag inte riktigt vet hur den ska hjälpa mig från att inte vurpa mer - eller menar du att jag ska ta 4 långsamma hjul på banan hädanefter? ;)
 

bullskiten

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 600 -07
Körning vecka 28

Jag startar en lista för körning vecka 28, men jag skulle vara tacksam om någon annan kunde hålla i bokningen denna vecka. Är semester tider på jobbet så jag kommer ha fullt upp.

Reglerna för denna lista är följande
Skriver man upp sig på listan så förbinder sig att betala även om man inte kommer eller om det regnar. Banan bokas dagen innan körningen. Ändras datumet pga att väder el annat och man skrivit upp sig på listan så behöver man inte betala. Skriv vilka dagar ni förbinder er för.
På morgonen samma dag som körningen är fastställs priset. Detta för att det ska bli så billigt som möjligt. Vi bokar inte om det blir dyrare än 400kr/pers. Är man sugen på att köra men inte vill förbinda sig att betala så skriver man upp sig på intresselistan.

När ni skriver in er på listan se till att ni även kopierar med reglerna.


1. bullskiten (Onsdag & Torsdag)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

Intresselista
Int1.
Int2.
Int3.
Int4.
Int5.
Int6.
Int7.
Int8.
Int9.
Int10.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top