MC-teckningar

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Det är så svårt att svara på den frågan. Tar helt enkelt inte tiden utan ritar på en teckning när jag får lite tid över och har lust. Tror ändå att de flesta teckningar tar ungefär lika lång tid. R1:an ritade jag på i nästan en månad tror jag, men det är nästan omöjligt att säga den "effektiva" tiden. Springsteen-porträttet tog nog en dag totalt kanske, men R1:an tog nog 2 dagar minst. Kawasakin och Ducati 1198:an som jag ritade i skolan tog bara ca 2-3 timmar.

Mycket nog, kanske och tror där :tungan

Ok :)

Så om en månad ser vi en D675a här ;)
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Volvo ska ju göra en ny superbil ;)
 

Bifogat

  • volvo_racetrack_by_dsl_fzr-d48exw8.jpg
    volvo_racetrack_by_dsl_fzr-d48exw8.jpg
    87.1 KB · Visningar: 42
  • volvo_racetrack_by_dsl_fzr-d48ey12.jpg
    volvo_racetrack_by_dsl_fzr-d48ey12.jpg
    86.6 KB · Visningar: 42
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

pihlen2

pihlen
Gick med
29 May 2009
Ort
Södertälje
Hoj
HONDA VFR JUBILEUM KRASCHAD FY FAAAN ....
Nu börjar det likna nått ;)
här ser man ju ett existerande formspråk som du tagit med till en egen skapelse, kanon.

Springsteen vart mkt bra :yoparty
Gillar alla bilder.
Kul att det vart ett så stort intresse kring detta ämne:tummenupp,nog för att det är lite ovanligt,har man talang så har man go go :):banana
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Lite mer, men inga motorcyklar... får rita mer hojar så fort jag är klar med det jag ritar nu!
 

Bifogat

  • corvette_by_dsl_fzr-d48eimx.jpg
    corvette_by_dsl_fzr-d48eimx.jpg
    85.7 KB · Visningar: 42
Last edited:

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Oerhört skickligt, mycket snyggt. Ser att du verkar gilla musik också, du har inte ritat av nån gitarr också månne? En gammal strata är ju i mitt tycke nåt bland det snyggaste man kan lägga ögonen på.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Du har talang :tummenupp Sen kawan med knäskrap i första inlägget har jag som bakgrundsbild :D
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
shit pommesfrites, du e ju grym. kunde rita när jag var mindre i 3d som du men shit efter att ha sett dina objekt så tänkte jag... kan jag me... men inte ens en cirkel kunde jag rita... återigen.. fett... mer motorcyklar..... hehe
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Tänkte uppdatera den här tråden lite :) Tack så hemskt mycket för alla fina kommentarer! Har fullt upp med sommarjobb, fotbollsträning m.m. nu så det har inte blivit så mycket ritat. Och läser du det här R2 så är jag riktigt ledsen över att jag inte besökt dig än :( Har varit fullt upp som sagt, men jag har ju ditt nr... Här kommer iaf en KTM RC8 jag slängde ihop med bläckpenna på några raster på jobbet:
 

Bifogat

  • ktm_rc8_by_dsl_fzr-d48ekgr.jpg
    ktm_rc8_by_dsl_fzr-d48ekgr.jpg
    90.8 KB · Visningar: 48
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tänkte uppdatera den här tråden lite :) Tack så hemskt mycket för alla fina kommentarer! Har fullt upp med sommarjobb, fotbollsträning m.m. nu så det har inte blivit så mycket ritat. Och läser du det här R2 så är jag riktigt ledsen över att jag inte besökt dig än :( Har varit fullt upp som sagt, men jag har ju ditt nr... Här kommer iaf en KTM RC8 jag slängde ihop med bläckpenna på några raster på jobbet:

det är lugnt, jag har fullt upp själv, men hör av dig när helst du kan.
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
La ju in en mc så nu kommer ett porträtt för er som vill se mer :)
 

Bifogat

  • axl_rose_by_dsl_fzr-d48eiij.jpg
    axl_rose_by_dsl_fzr-d48eiij.jpg
    88 KB · Visningar: 78
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Har inte prövat nån ritplatta själv än men dom har skaffat några inom designingenjörsprogrammet. Våra lärare säger att det är grymt iaf och det verkar det ju vara.

ja, en sån här hade inte vart fel, har sett designer jobba med sånna ute på jobb, jösses va coolt, men dyrt.

[YOUTUBE-ID]oE2APo_EORQ[/YOUTUBE-ID]
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Första hojen jag ritat. Är ju definitivt inte i samma klass.. men ändå :p

bild_12354809.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top