MC-teckningar

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Nu har jag nästan slut på motorcyklar är det värsta. De flesta är ritade på A3 men jag har ingen så stor skanner och den bästa kameran här hemma har pajat.. men här kommer en till bil och även ett porträtt! Kan ni se vem det är jag ritat av tro...

Axl Rose... Det där är din grej... Helt klart!
Hoppas du förvaltar din gåva väl i framtiden... :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Fyller väl på med en "egendesignad" bil som jag skannat in och fixat till i photoshop. Skissade ihop den på en tråkig föreläsning i skolan :tungan
Pagani Zonda R inspirerade mycket till den här.

fi fan vad du är duktig.
var det Industridesign du plugga till?
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
tack än en gång! Nu läser jag Designingenjörsprogrammet på högskolan i Skövde. En treårig utbildning där man får kandidatexamen. Sedan är väl tanken att jag ska läsa vidare 2 år till någonstans så man får magisterexamen och blir civilingenjör.

Ska förresten göra ett examensjobb nästa vår så är det någon här som jobbar på något "mc/bil-relaterat" företag som kanske behöver hjälp med något får ni gärna höra av er!
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
tack än en gång! Nu läser jag Designingenjörsprogrammet på högskolan i Skövde. En treårig utbildning där man får kandidatexamen. Sedan är väl tanken att jag ska läsa vidare 2 år till någonstans så man får magisterexamen och blir civilingenjör.

Ska förresten göra ett examensjobb nästa vår så är det någon här som jobbar på något "mc/bil-relaterat" företag som kanske behöver hjälp med något får ni gärna höra av er!

verkar vara en rolig utbildning.
den verkar passa dig bra, lycka till med studierna.:tummenupp
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tack än en gång! Nu läser jag Designingenjörsprogrammet på högskolan i Skövde. En treårig utbildning där man får kandidatexamen. Sedan är väl tanken att jag ska läsa vidare 2 år till någonstans så man får magisterexamen och blir civilingenjör.

Ska förresten göra ett examensjobb nästa vår så är det någon här som jobbar på något "mc/bil-relaterat" företag som kanske behöver hjälp med något får ni gärna höra av er!

Du hör av dig nån dag när du har tid så kan vi dra ut och kolla på lerhojen,
jag har tyvärr ledigt mest hela tiden nu, men sticker på sem V25.
49.jpg
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
tack än en gång! Nu läser jag Designingenjörsprogrammet på högskolan i Skövde. En treårig utbildning där man får kandidatexamen. Sedan är väl tanken att jag ska läsa vidare 2 år till någonstans så man får magisterexamen och blir civilingenjör.

Ska förresten göra ett examensjobb nästa vår så är det någon här som jobbar på något "mc/bil-relaterat" företag som kanske behöver hjälp med något får ni gärna höra av er!

Skit av avis jag är på folk som dig som kan tekna så bra :Bugar

Hoppas du trivs i Skövde.
 
Last edited:

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
Grymt snyggt alltså!!

Kan man skicka en bild till dig som du ritar av så man får sen ritad? Vore skitcoolt att ha en ritad bild på sig själv ju!

/A
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Vet inte hur man "quotar" men R2, jag hör av mig! Som sagt så har jag redan en hel del förfrågningar från folk som vill få grejer ritade, men jag får säga till senare om jag får lite mindre att göra.
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Vet inte hur man "quotar" men R2, jag hör av mig! Som sagt så har jag redan en hel del förfrågningar från folk som vill få grejer ritade, men jag får säga till senare om jag får lite mindre att göra.

Fantastiska bilder! Har inte sett någon med liknande talang på mkt länge! Som någon nämnde så är det fruktansvärt kul att få se dessa talanger!
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Taaack! Som sagt så jobbar jag inte än, har sommarjobb i och för sig men... Läser Designingenjörsprogrammet på högskolan i Skövde.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Kan bara instämma! du är väldigt väldigt duktig.
Peace!
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Ser gärna mer bilder om du har, man kan ju i princip spendera en hel dag med att bara titta på denna typen av konstverk.

Skulle vara ball att se vad du kan göra i prototyp/show-off med en hoj, t ex en R1 som grund.

Sen skulle det även vara intressant att se workflow, hur du jobbar fram ditt material. Speedpaint kanske? ;)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vet inte hur man "quotar" men R2, jag hör av mig! Som sagt så har jag redan en hel del förfrågningar från folk som vill få grejer ritade, men jag får säga till senare om jag får lite mindre att göra.

tryck bara på den blåa "svara" knappen, så blir det "quote".
ja hör av dig, Raptorn är klar och avgjuten men jag lyckades spara ler-pluggen, och nu står mitt eget projekt på planskivan, så det finns att kolla på.
du har mitt nummer i ett gammalt PM.
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Fyller väl på med några fler "verk". Går ju ifrån temat "mc" lite nu men hoppas det kan vara kul ändå :)
 

Bifogat

  • bruce_springsteen_by_dsl_fzr-d48eifo.jpg
    bruce_springsteen_by_dsl_fzr-d48eifo.jpg
    87.6 KB · Visningar: 49
  • maserati_tempo_by_dsl_fzr-d48emwz.jpg
    maserati_tempo_by_dsl_fzr-d48emwz.jpg
    42.6 KB · Visningar: 48
  • maserati_tempo_by_dsl_fzr-d48en7m.jpg
    maserati_tempo_by_dsl_fzr-d48en7m.jpg
    38.8 KB · Visningar: 42
  • maserati_tempo_by_dsl_fzr-d48en25.jpg
    maserati_tempo_by_dsl_fzr-d48en25.jpg
    42.8 KB · Visningar: 45
Last edited:

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
På R1an och den ena ferarribilen måste du väl ändå ha kalkerat konturerna först på eller? För proportionerna på de bilderna är mer eller mindre perfekta, till skillnad från det egendesignade.

Jag hatar inte, utan är mest nyfiken och om jag har fel är jag väldigt imponerad.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jobbar en hel del med konst/konstnärer och kan lätt säga att du har rejäl talang. Riktigt bra!

Det jag kan tipsa om är att skaffa riktigt papper, dvs syrafritt åldersbeständigt ritpapper. Synd att se att t ex 1098:an är tecknad på vanligt rutat kollegieblock, det pappret kommer vara pissgult och kass inom ett par år bara.

I all välmening.
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Får försöka svara er båda då.. Varken R1:an, F50:n eller Enzon är avkalkylerade. Jag har helt enkelt haft en bild bredvid och ritat av. Men det tar otrolig tid att få proportionerna så perfekta. 1198:an ritade jag ganska snabbt på några föreläsningar och då fick det bli i kollegieblocket.
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Får försöka svara er båda då.. Varken R1:an, F50:n eller Enzon är avkalkylerade. Jag har helt enkelt haft en bild bredvid och ritat av. Men det tar otrolig tid att få proportionerna så perfekta. 1198:an ritade jag ganska snabbt på några föreläsningar och då fick det bli i kollegieblocket.

Hoho! :D imponerad! Då är du ju duktig på riktigt :D, sitter här o ler!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top