Någon Ducati intresserad?

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Jag är!
Tänkte därför höra om någon här har lust att åka med på en tur till biscaya motor? Ligger i närheten av alingsås.

De har alla ducatis modeller för provkörning :)
Vet inte hur länge man skulle få för sig att provköra men skulle gissa på att man är där i 1h-3h beroende på hur många modeller man vill köra och hur länge man får köra.
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
När?

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Ne jag har egentligen inte heller tid. 2 tentor väntar uder tentaperioden:näsblod
Efter tentaperioden då!?

Glad jag blev när du sa att de hade moto guzzi också! jag e nyfiken på både ducati och moto guzzi, dock mest guzzi!

Skall vi säga att vi tar det 5 juni?! det är en lördag
Fler kanske vet om de kommer att haka på då.:)
 
Last edited:

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Så ni har inte tid alltså :)
Ok men efter tentaperioden då :) har ju sj 2 tentor.

Du gjorde mig glad när du sa att de hade moto guzzi också! jag e nyfiken på både ducati och moto guzzi, dock mest guzzi!

Skall vi säga att vi tar det 5 juni?! det är en lördag

Då ligger jag på SPA och e baksjuk :banana
 

N.D.G

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Honda VFR800 -99
Hej Avancez medlemmar!

Får väl börja med att presentera mig lite. Jag har helt nyss blivit medlem, men har varken skrivit något här eller på annat sätt visat mig. Jag heter David och har läst maskin/system control and mechatronics och letar (eller borde) för tillfället exjobb.

För att inte gå för mycket OT så är jag intresserad av att hänga på. Även jag e väldigt nyfiken på Moto Guzzi (och nästan lite av en anledning till att jag tog mc kort i höstas). Det hela hänger dock på om jag lyckas få igång min gamla skorv till mc innan dess! ;)
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Hej Avancez medlemmar!

Får väl börja med att presentera mig lite. Jag har helt nyss blivit medlem, men har varken skrivit något här eller på annat sätt visat mig. Jag heter David och har läst maskin/system control and mechatronics och letar (eller borde) för tillfället exjobb.

För att inte gå för mycket OT så är jag intresserad av att hänga på. Även jag e väldigt nyfiken på Moto Guzzi (och nästan lite av en anledning till att jag tog mc kort i höstas). Det hela hänger dock på om jag lyckas få igång min gamla skorv till mc innan dess! ;)

Nice ! :) hoppas du får igång den :) Kan bli lite ensamt på vägen dit annars :(

När kan du åka? =)
för övrigt så är jag en utgående sjöingenjör (fast skall ju inte till sjöss så titeln blir "driftingenjör") Det är alltså min sista tentavecka :)

ja just det, kan tillägga att liksom dig så tog jag mckortet för att en dag få köra en moto guzzi / ducati :)
 
Last edited:

N.D.G

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Honda VFR800 -99
Hej igen!

Verkligen jätteroligt! Jag kände att 5:e juni skulle passa bra. Jag kommer att åka bort nu till helgen och kommer hem igen runt 3-4 juni så... Men som sagt, jag får nog nöja mig med att endast preliminärt säga att jag kan åka med.

Vore ju roligt om fler kunde följa med. ;)
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Hej igen!

Verkligen jätteroligt! Jag kände att 5:e juni skulle passa bra. Jag kommer att åka bort nu till helgen och kommer hem igen runt 3-4 juni så... Men som sagt, jag får nog nöja mig med att endast preliminärt säga att jag kan åka med.

Vore ju roligt om fler kunde följa med. ;)

Vi får se hur det ser ut på listan när du e tillbaka men 5 juni skall jag dit med eller utan er! :yoparty
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
RIKTIGT gött med lite folk som förstår hur en hoj ska se ut.
Ni är hjärtligt välkomna i föreningen båda två!!

Jag åker gärna med den 5:e, så får ni se och höra en riktig Guzzi sjunga också. :)

Den är lite modifierad sedan bilden togs, ny instrumentpanel och så har jag satt på LM1 kåpan fram också.
 

Bifogat

  • SL270630_2.jpg
    SL270630_2.jpg
    142 KB · Visningar: 195

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Ducati, aprilia, moto guzzi
Mkt italienskt, bara italienskt.

Synd att de inte hade benelli :) (någon som vet) :va

Har bifogat bild på benelli TNT som är en av drömhojjarna :)
finns på blocket för 80 000 :p och enligt ägaren billig att försäkra även om man är under 25.. dude? jag mejlade honom direkt :p

Men sedan är moto guzzi griso den första och bästa hojjen jag fick syn på IMO =)

kul att du kan hänga på med din guzzi iaf ! =)
 

Bifogat

  • 2008-Benelli-TNT899Sport-TNT899sb.jpg
    2008-Benelli-TNT899Sport-TNT899sb.jpg
    216.3 KB · Visningar: 169
  • 2009-motoguzzi-griso12008v-back.jpg
    2009-motoguzzi-griso12008v-back.jpg
    169 KB · Visningar: 157

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Ducati, aprilia, moto guzzi
Mkt italienskt, bara italienskt.

Synd att de inte hade benelli :) (någon som vet) :va

Har bifogat bild på benelli TNT som är en av drömhojjarna :)
finns på blocket för 80 000 :p och enligt ägaren billig att försäkra även om man är under 25.. dude? jag mejlade honom direkt :p

Men sedan är moto guzzi griso den första och bästa hojjen jag fick syn på IMO =)

kul att du kan hänga på med din guzzi iaf ! =)

Benelli e grymma. Benelliimportören håller till i Kungsbacka med hojlager i Borås. Förr hade Superbike, eller vad dom hette, i Sisjön hojarna inne för provkörning. Men tyvärr inte längre.

En TNT 1130 Sport Evo vore hur grymt som helst att komplettera garaget med :yoparty
 
Last edited:

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Benelli e grymma. Benelliimportören håller till i Kungsbacka med hojlager i Borås. Förr hade Superbike, eller vad dom hette, i Sisjön hojarna inne för provkörning. Men tyvärr inte längre.

En TNT 1130 Sport Evo vore hur grymt som helst att komplettera garaget med :yoparty

soon.... soon.. :)
fast jag hade varit ute o rullat mer med den än haft den stillastående i garaget :yoparty

varit ute o rullat i 22 mil totalt igår och idag. känner nu att en hojj med lite mer dynamisk utformning (inte helkåpa nödvändigtvis) skulle vara det intressant för längre sträckor i 80-120 km/h.. hålla nere bränsleförbrukningen och få ett skönare åk helt enkelt.
 
Last edited:

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
nu är jag ju ingen chalmerist utan bara en vanlig sillstrypare men hakar gärna på till biscaya om man får? :)

klart du ska med :) Får se om de andra kommer men jag ska dit som sagt, så antingen blir det vi två eller några till :)
Hade för mig att "bossen" skulle med o någon mer, orkar inte läsa i tråden atm, kul att du skrev iaf!


Jag har hört att multistradan är helt fantastisk o den har fått toppbetyg på MCN.com. Den är ett måste att provköra m.a.o. ser ju inte helt dum ut heller =)

Därför är också bra och kul om man är fler så man kan komma med åsikter o säga vad man tycker o känner.
 

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Såg i förbifarten er tråd om besök på Biscaya.
De har precis uppdaterat sin hemsida, lista med provkörningshojar finns där nu igen.

Det finns en del kul att köra. :yoparty

Ha det kul. :)
 

DucceMonster

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2010
Ort
Mölndal
Hoj
2002 Ducati Monster 900 I.E Dark
var där idag för att köpa lite delar, fan så många hojar man dregglar över. Killen som satt i kassan var eld och lågor utav den Aprilia RSV4 som stod utanför för provkörning, så man får kanske åka dit å ta sig en provtur nån dag. I övrigt så vart jag förälskad i en streetfighter med termigoni pipor som han provstartade så jag fick höra ljudet.. mumma! Blir till att spara :) (RSV4an lät iofs inte helt fel heller, dock inte riktigt min typ av hoj.. )
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top