Bensinpump FZR-1000 ?

Spyke

Sporthojsnörd
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
GSXR 750 -96
Jag stoppade i en 523226 (Biltemas artikelnummer) och än så länge fungerar det :)
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Exakt den stoppade jag i min.
Den var aningen för stor så det fick bli lite hemma-patent vad gällde monteringen. I två år funkade det fint men så en vacker dag så läckte den bensin i precis varenda skarv. Det visade sig att min gummiupphängning hade ramlat bort så pumpen hade legat direkt mot ramen.

Sen köpte jag en ny original för 2k kr nåt o den lär väl hålla i 15 år till eller mer.

Mao, var noga med hur du monterar den om du nu väljer biltemas pump.
 
Last edited:

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
Honda blackbird 1998
tackar det konstiga är jag gjorde rent mitt KN filter det var totalt igensatt jag sköljdee med vamvatten o diskmedel sen tog ja tryckluft o blåste så lite fukt var det nog kvar i filret så testade jag bågen nån timme efter rengörningen då kom jag 800 meter så bara dog den som att soppan var slut så då antog jag ju att soppa pumpen lagt av....jag felsökte kablar o säkringar var lite erjade säkringar sen starta den direkt ingen gas innan ´rengörningen så var ja tvungen o starta med lite gas men det går utan nu ....pumpen brukar låta första starten för dan o då hör man den duktigt men sen låter den inge mera ....och cykeln hoppa igång nu efter felsökningen o jag tog en 1 mils runda o den gick så nu vet ja inte om det ä pumpen eller vad det var ....jag tycker hojjen tvekar lite vid full gaspådrag då tar det nån sekunde innan den drar
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top