Nyköping

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Kan vi inte ta en dag inom en ganska snar framtid och göra en liten större grej av, och köra gemensamt ett helt dunderstort gäng en liten repa? Skulle va skoj!
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ja ska det vara sånt här väder idag så tror jag att jag skippar hojåkning. Min lillasyster kom hem till Sverige igår oxå så jag borde kanske ta och hälsa på henne. Hon bor i Barcelona sen 11 månader tillbaka. lättar diman något så kan det ju bli lite åkning lite senare!?

Om det inte blir något idag så kanske det finns någon här inne som är intresserad av att köra lite imorgon eller på tisdag? Om vädret tillåter vill säga.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Kan vi inte ta en dag inom en ganska snar framtid och göra en liten större grej av, och köra gemensamt ett helt dunderstort gäng en liten repa? Skulle va skoj!

Tycker att det låter som en klockren idé! Bara kolla lite när alla har tid, själv är jag ledig på måndag, tisdag, fredag, lördag och söndag veckan som kommer, någon dag borde kunna passa!?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
gah, kvällsturen inställd för att skruven som håller fast avgasröret under motorn hade vibrerat bort, hade jag haft en spegel i garaget hade det varit löst på 5 minuter, men nu var jag tvungen att gå upp och byta om, äta och hämta spegeln... :pP
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
gah, kvällsturen inställd för att skruven som håller fast avgasröret under motorn hade vibrerat bort, hade jag haft en spegel i garaget hade det varit löst på 5 minuter, men nu var jag tvungen att gå upp och byta om, äta och hämta spegeln... :pP

Vart inge åka för min del häller, familjemiddagen drog ut på tiden.
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Vart inge åka för min del häller, familjemiddagen drog ut på tiden.

För mig vart det en kvällstur på ca 13 mil, Jönåker- Stigtomta- Flen o sen hem igen! Lite kallt på slutet men skoj som fan! :banana

Imorn blir det en kvällstur till Oskarshäll för kvällsfika om vädret är ok!
Om någon vill hänga på!

Kan vi inte ta en dag inom en ganska snar framtid och göra en liten större grej av, och köra gemensamt ett helt dunderstort gäng en liten repa? Skulle va skoj!


Vi är lätt på! Säg bara till var o när! Jobbar hela veckan så några längre turer Mån-tors är nog svårt men till helgen kanske om vädret vill oss väl?

:hojbusa
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Samåkning nu på onsdag

Förslag till samåkning.

Onsdag kl 1800.

Samling vid macken ST1, norrköpingsvägen. Sen åker vi.en liten sväng. En runda nånstans. Inte för långt med tanke på klockslaget, men inte för fjuttigt heller. Resmål brukar lösa sig. Förslag?

Målet är väl inte att det ska bli någon bombrepa precis, utan en chans att träffa lite likasinnade och ha en trevlig åktur såklart :)


Edit.
Enligt smhi.se så såg vädret bäst ut på onsdagen. Rätt varmt, halvsoligt och utan regnmoln. = Perfekt hojåkarväder.


Vi är lätt på! Säg bara till var o när! Jobbar hela veckan så några längre turer Mån-tors är nog svårt men till helgen kanske om vädret vill oss väl?

Helgen blir svårt för min del. Åker på solsemester en vecka from fredag :arsele
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Förslag till samåkning.

Onsdag kl 1800.

Samling vid macken ST1, norrköpingsvägen. Sen åker vi.en liten sväng. En runda nånstans. Inte för långt med tanke på klockslaget, men inte för fjuttigt heller. Resmål brukar lösa sig. Förslag?

Målet är väl inte att det ska bli någon bombrepa precis, utan en chans att träffa lite likasinnade och ha en trevlig åktur såklart :)


Edit.
Enligt smhi.se så såg vädret bäst ut på onsdagen. Rätt varmt, halvsoligt och utan regnmoln. = Perfekt hojåkarväder.




Helgen blir svårt för min del. Åker på solsemester en vecka from fredag :arsele

Jag tror att jag kan på onsdag, jobbar kl. 04:45 på torsdag morgon så det får inte bli för sent bara.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Jag tror att jag kan på onsdag, jobbar kl. 04:45 på torsdag morgon så det får inte bli för sent bara.

Nej, men det tror jag inte nån vill. Det blir ju även mörkt och kallt sen, så vi försöker komma färdigtankade och klara 1800.

Ska försöka ta med mig nån kompis också. Får se om jag lyckas dock.

Nån mer som är sugen?
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Är på väg till gymet nu men när jag är klar där tänkte jag åka en tur. Det blir väl vid 12 eller 13 tiden. Någon som vill hänga på?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Är på väg till gymet nu men när jag är klar där tänkte jag åka en tur. Det blir väl vid 12 eller 13 tiden. Någon som vill hänga på?

Tyvärr jobbar iaf jag 8-16:30 på SSAB.
Får man drista sig till att fråga vad/var herrn jobbar?
 

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Ort
011
Hoj
Yamaha R1 YEC
Det råkade inte va du som brände ut själv idag ut mot kvarsebo vid typ 1-2 snåret? Mötte en rödvit r1a som gasa på som ett svin? ;) blev även omkörd av troligen en busa efter jönåker i strax över 200km/h...

Hehe, nej det var det nog inte. Åker bara bana. Varför tar ni inte kontakt med Slakthuset MC i Nyköping, där finns det massa trevligt folk som säkert hänger på o kör lite. Roliga fester o så med. :fyllisar

Mvh.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Hehe, nej det var det nog inte. Åker bara bana. Varför tar ni inte kontakt med Slakthuset MC i Nyköping, där finns det massa trevligt folk som säkert hänger på o kör lite. Roliga fester o så med. :fyllisar

Mvh.

Det känns som det bara hänger en massa folk med rakade huvuden, sporthojar och kamphundar där, som gasar sönder hojar på varvstoppet på sina fester, men jag har säkert fel. ;)

[YOUTUBE-ID]44ySdGGR-G0[/YOUTUBE-ID]
:banana


edit: (och nej, jag har inte varit där så ovanstående är bara en påhittad stereotyp som ursäkt för att dra dit o kolla läget. =D)
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Hehe, nej det var det nog inte. Åker bara bana. Varför tar ni inte kontakt med Slakthuset MC i Nyköping, där finns det massa trevligt folk som säkert hänger på o kör lite. Roliga fester o så med. :fyllisar

Mvh.

Aha ok. Tänkte att det kunde passat in på dig. R1 -05... En chansning. :)

Ingen annan som känner sig träffad av min extremt målande och exakta beskrivning. Jag mötte herr speedovic precis efter han (antagligen en kille enligt mina fördomar) svängt av från Jönåker ut mot kvarsebo/kolmården.

Och att kontakta en "riktig mcklubb" lockar inte direkt. Här försöker vi samla ihop de löst drivande fåren :tummenupp.
 

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Ort
011
Hoj
Yamaha R1 YEC
Det råkade inte va du som brände ut själv idag ut mot kvarsebo vid typ 1-2 snåret? Mötte en rödvit r1a som gasa på som ett svin? ;) blev även omkörd av troligen en busa efter jönåker i strax över 200km/h...

Det känns som det bara hänger en massa folk med rakade huvuden, sporthojar och kamphundar där, som gasar sönder hojar på varvstoppet på sina fester, men jag har säkert fel. ;)

[YOUTUBE-ID]44ySdGGR-G0[/YOUTUBE-ID]
:banana


edit: (och nej, jag har inte varit där så ovanstående är bara en påhittad stereotyp som ursäkt för att dra dit o kolla läget. =D)

Ajdå, du har också sett den :). Lite gasa måste man. Ordförande och de andra är iaf inte så svåra och komma i kontakt med. Det är ingen HD-klubb :tungan. Bara sporthoj o lite motard kanske :yoparty

Aha ok. Tänkte att det kunde passat in på dig. R1 -05... En chansning. :)

Ingen annan som känner sig träffad av min extremt målande och exakta beskrivning. Jag mötte herr speedovic precis efter han (antagligen en kille enligt mina fördomar) svängt av från Jönåker ut mot kvarsebo/kolmården.

Och att kontakta en "riktig mcklubb" lockar inte direkt. Här försöker vi samla ihop de löst drivande fåren :tummenupp.

Ingen fara, vanlig väg är riktigt trist. Fast i banträsket :).

Ja jag förstår det ni söker då verkligen med ljus och lykta :tummenupp

Annrs får ni väl åka ner och ställa er i hamnen på onsdagar, kommer väl alltid nån sporthoj bland alla fiskebåtar :tungan

Då jag åkte väg, åkta jag mest själv då man oftast trissar upp varann annrs då man är ute och kör och inte kör efter egen förmåga.

Så det kanske är skönt att åka med folket "lagom på rullen" med.

Lycka till!
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tyvärr jobbar iaf jag 8-16:30 på SSAB.
Får man drista sig till att fråga vad/var herrn jobbar?

Jag jobbar som flygplatskontrollant på Skavsta och så har jag förhandlat mig till att bara få jobba morgon (04:45-13:00). Lite jobbigt att kliva upp på morgonen men det är det värt när man slutar och det är fint väder.

Ska du ut och åka efter att du slutat jobba så skriv en rad, jag kanske är i närheten. Tänkte ta mig upp emot Sthlm idag och kolla lite. Åker en sväng förbi Ava mc och kollar lite tror jag. Men kan ju vara tillbaka i Nyköping vid 16:30 om jag inte hittar en massa roligt där uppe :)
 
Last edited:

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Ort
011
Hoj
Yamaha R1 YEC
Aha ok. Tänkte att det kunde passat in på dig. R1 -05... En chansning. :)

Ingen annan som känner sig träffad av min extremt målande och exakta beskrivning. Jag mötte herr speedovic precis efter han (antagligen en kille enligt mina fördomar) svängt av från Jönåker ut mot kvarsebo/kolmården.

Och att kontakta en "riktig mcklubb" lockar inte direkt. Här försöker vi samla ihop de löst drivande fåren :tummenupp.

Fast nu är det ju inget fel på just rakade huvuden. :D

Erkänn att du kände dig tvungen att tillägga detta, får att inte få påhälsning :tungan hehe.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Fast nu är det ju inget fel på just rakade huvuden. :D

Hehe, det är en lite skämtsam stereotyp vi har kommit fram till när det gäller riktiga macho-killar, man ska ha sporthoj, rakat huvud, kamphund, en fet tatuering, helst tribal som kommer upp på halsen och en riktigt jobbig attityd. ;D


edit:verkar kunna bli en liten tur från nyk vid 17-snåret idag.
Antagligen blir det till hällen. =)

Jag jobbar som flygplatskontrollant på Skavsta och så har jag förhandlat mig till att bara få jobba morgon (04:45-13:00). Lite jobbigt att kliva upp på morgonen men det är det värt när man slutar och det är fint väder.

Ska du ut och åka efter att du slutat jobba så skriv en rad, jag kanske är i närheten. Tänkte ta mig upp emot Sthlm idag och kolla lite. Åker en sväng förbi Ava mc och kollar lite tror jag. Men kan ju vara tillbaka i Nyköping vid 16:30 om jag inte hittar en massa roligt där uppe :)

ser ut so mdet regnar i stockholmstrakten dock, kolla vägkamerorna innan du åker vetja...
http://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/blixtar
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top