Nyköping

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Till Strängnäs lör 15/5

Hej alla glada hojåkare!

Vi tänkte åka till Sulas i Strängnäs imorn lördag, avfärd ca 9-9.30.
Det är provkörning och lite annat! Känns som en kul utflykt och vädret ser ut att bli :tummenupp

Hör av er om ni vill hänga på!
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Hej alla glada hojåkare!

Vi tänkte åka till Sulas i Strängnäs imorn lördag, avfärd ca 9-9.30.
Det är provkörning och lite annat! Känns som en kul utflykt och vädret ser ut att bli :tummenupp

Hör av er om ni vill hänga på!

Skulle gärna hängt på men jag måste tyvärr jobba, hoppas ni får fint väder.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Däremot så skulle jag kunna tänka mig en tur efter att jag har slutat jobbet (slutar 13:00) imorgon.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Nu har jag slutat jobbet och tänkte åka ut och ta en tur med hojen, finns det någon som är intresserad av att hänga på så skriv en rad.
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Då var man hemma igen efter nästan en hel dag på hojen! :)
Först åkte vi till Strängnäs, och kollade in Sulas Mc. Tyvärr ingen höjdare, tråkiga hojar att provköra! Men det var en skoj tur dit o hem i alla fall!

Sen skulle sambon iväg så då tog jag en sväng själv, till Oskarshäll och sen tillbaka! Sammanlagt ca 28 mil i underbart väder!

Nu blir det till o softa i soffan och ladda för en ny dag på hojen imorn!
Någon som vill hänga på?

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Då var man hemma igen efter nästan en hel dag på hojen! :)
Först åkte vi till Strängnäs, och kollade in Sulas Mc. Tyvärr ingen höjdare, tråkiga hojar att provköra! Men det var en skoj tur dit o hem i alla fall!

Sen skulle sambon iväg så då tog jag en sväng själv, till Oskarshäll och sen tillbaka! Sammanlagt ca 28 mil i underbart väder!

Nu blir det till o softa i soffan och ladda för en ny dag på hojen imorn!
Någon som vill hänga på?

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!

Vart ligger oskarshäll o hur kör man dit?
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Vart ligger oskarshäll o hur kör man dit?

Det ligger utanför Kolmården! Ca 2 mil från norrköping!
Antingen åker man gamla vägen till norrköping, via jönåker-Kila-Stafsjö sen ligger det med utsikt över vattnet! Det är väl Braviken som ligger utanför.

Eller så åker man till Jönåker och sen viker man av vänster mot Kvarsebo, mot färjan till Arkösund! Men man åker inte färjan utan åker förbi Kolmårdens djurpark! "Kvarsen" är en riktigt rolig hojväg! Kurvig o trevlig! :tummenupp
 

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Ort
011
Hoj
Yamaha R1 YEC
Såg en som parkerat med en ninja i diket förra sommarn, på kvarsen nån som vet vem? Fick sjuss av nån gubbe på offroad sen. Nån som vet vem :)
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Såg en som parkerat med en ninja i diket förra sommarn, på kvarsen nån som vet vem? Fick sjuss av nån gubbe på offroad sen. Nån som vet vem :)

Det råkade inte va du som brände ut själv idag ut mot kvarsebo vid typ 1-2 snåret? Mötte en rödvit r1a som gasa på som ett svin? ;) blev även omkörd av troligen en busa efter jönåker i strax över 200km/h...
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Det råkade inte va du som brände ut själv idag ut mot kvarsebo vid typ 1-2 snåret? Mötte en rödvit r1a som gasa på som ett svin? ;) blev även omkörd av troligen en busa efter jönåker i strax över 200km/h...

Oj, jag brukar fanimej aldrig se några intressanta hojar nyk-hällen, varken blir omkörd eller köra om. :/

Men du hitta till fiket eller?
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Oj, jag brukar fanimej aldrig se några intressanta hojar nyk-hällen, varken blir omkörd eller köra om. :/

Men du hitta till fiket eller?

Idag var det ju sjukt mycket hojar ute. Vet inte hur många jag hälsade på. Jag åkte bara till kvarsebo-city o vände o åkte hem. Åkte själv så var inte så intressant att ta en fika nånstans.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Då var man hemma igen efter nästan en hel dag på hojen! :)
Först åkte vi till Strängnäs, och kollade in Sulas Mc. Tyvärr ingen höjdare, tråkiga hojar att provköra! Men det var en skoj tur dit o hem i alla fall!

Sen skulle sambon iväg så då tog jag en sväng själv, till Oskarshäll och sen tillbaka! Sammanlagt ca 28 mil i underbart väder!

Nu blir det till o softa i soffan och ladda för en ny dag på hojen imorn!
Någon som vill hänga på?

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!

Hänger gärna på efter jobbet, jag slutar kl. 13:00. Efter det är det ledigt i två dagar.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Det ligger utanför Kolmården! Ca 2 mil från norrköping!
Antingen åker man gamla vägen till norrköping, via jönåker-Kila-Stafsjö sen ligger det med utsikt över vattnet! Det är väl Braviken som ligger utanför.

Eller så åker man till Jönåker och sen viker man av vänster mot Kvarsebo, mot färjan till Arkösund! Men man åker inte färjan utan åker förbi Kolmårdens djurpark! "Kvarsen" är en riktigt rolig hojväg! Kurvig o trevlig! :tummenupp

Aha ok, tackar då vet jag... typ ;)
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Idag var det ju sjukt mycket hojar ute. Vet inte hur många jag hälsade på. Jag åkte bara till kvarsebo-city o vände o åkte hem. Åkte själv så var inte så intressant att ta en fika nånstans.

Så när ska du hänga på oss andra då? Blir ju mycket trevligare o fika då! :)
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Så när ska du hänga på oss andra då? Blir ju mycket trevligare o fika då! :)

Ja men jag får ta och haka på nån dag snart.

Denna #¤&#¤%#¤ dimma, vad är grejen liksom? *suckar*

Ja precis. Kollade vädret på smhi igår, och då såg jag bara en stor jäkla sol, idag när jag tittar är det mest moln. Och utanför fönstret ser jag bara lätt duggregn ända sen tidigt i morse. Även en stor del av natten för den delen. :( :huvet
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Här håller det iofs på att torka upp, men det är dimma fotfarande.
Men det suger o köra i dimma, för visiret blir dimmigt och måste torkas av :/
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top