Nyköping

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
japps, på väg 225 om jag inte minns fel, strax intill den (ö)kända "bulten" (väg 257) =)
Jag slutar vid 16-snåret, själv?

Tror tyvärr att det blir lite sent för min del, ska iväg med min flickvän vid 16-17 tiden. Jag är ledig hela dagen idag så dra en repa nu. Synd att jag inte kan ikväll Skansundet till Rosenhill är en riktigt trevlig väg.

Tror du att temperaturen håller sig till eftermiddagen/kvällen?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
ah, synd, gör så och ha det så skoj.
Vet inte, när solen börjar gå ner brukar det ju sjunka några grader, blir nog kanske 7-8 grader ikväll vid 20-21 snåret skulle jag gissa på.
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
En glad och social tjej i nyköping är ute titt som tätt o åker!
Både korta o längre turer, dock går det inte alltid så fort. Är relativt ny på att åka på 2 hjul men njuter varje sekund! :banana

Om sällskap ändå önskas är det bara att skriva några rader här! Imorn blir det en sväng så länge det inte regnar eller är alltför kallt! :)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
En glad och social tjej i nyköping är ute titt som tätt o åker!
Både korta o längre turer, dock går det inte alltid så fort. Är relativt ny på att åka på 2 hjul men njuter varje sekund! :banana

Om sällskap ändå önskas är det bara att skriva några rader här! Imorn blir det en sväng så länge det inte regnar eller är alltför kallt! :)

Åker nog oxå en sväng imorgon om vädret tillåter. Fort behöver heller det inte alltid gå.

Ska kanske till Trosa och titta på en motorcykel till min flickvän som BTW precis fått sina lämpa papper godkända. Tror jag tar hojen ditt oxå faktiskt.
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Åker nog oxå en sväng imorgon om vädret tillåter. Fort behöver heller det inte alltid gå.

Ska kanske till Trosa och titta på en motorcykel till min flickvän som BTW precis fått sina lämpa papper godkända. Tror jag tar hojen ditt oxå faktiskt.

Kul att hon oxå är på G:), kul med fler tjejer! vad är det för hoj?
Ska höra om sambon min ska med oxå,(kommer hem imorn) men ska man åka imorn så är det nog bara att dra iväg på fm. Brukar ju vara bäst väder då! :)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Puh, blev en sväng till hällen i gott tempo ikväll, på vägen tillbaka börja det dugga i jönåker, annars var allt ok. =)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Asch, din tur kommer också, var tvungen att få gasa lite med grabbarna ;)
Blire väder i morrn är jag på.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Tja tja
Bor också i Nyköping och hänger gärna med på en åktur. såfort jag fått ihop hojen :D planen är att de ska vara åk klar efter helgen:gnissla
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
voge:trevligt, trevligt, bar håll koll här då, skoj att det börjat röra på sig lite i trakten har varit väldigt lite folk som varit engagerade att köra...
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Kul att hon oxå är på G:), kul med fler tjejer! vad är det för hoj?
Ska höra om sambon min ska med oxå,(kommer hem imorn) men ska man åka imorn så är det nog bara att dra iväg på fm. Brukar ju vara bäst väder då! :)

Hojen vi ska kika på är Kawasaki Z750 R1 /GP, vet faktiskt inte riktigt vad det är men kostar 10000kr och kommer med packboxar och så kan hon köra upp på den när det är dax.

Skulle va roligt om vi blev ett gäng som körde ett varv imorrgon, jag är ledig hela dagen som dom flesta säkert är. Skriv en tid och en plats där vi kan träffas så åker jag ditt. Nu får vi får vi bara hoppas att vädret inte spelar oss ett spratt.

Tja tja
Bor också i Nyköping och hänger gärna med på en åktur. såfort jag fått ihop hojen :D planen är att de ska vara åk klar efter helgen:gnissla

Ja hojta till när hojen är i ett stycke igen, riktigt roligt att det finns lite intresse för hojåkning i den här stan. Själv så känner jag inte så många här i Nyköpings trakten som kör mc, har bara bot här i några år.
 
Last edited:

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Underbara väder! :gnissla

Jag som ville ut o åka. Men lördag ser ju rätt lovande ut just nu....
SOL och 17 grader! :banana
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Kan säkert stötta någon/några ensamma förare i framtiden. Dock blir det i lugnt tempo då jag nu byter från GSXR600 till DRZ400S. Nya hojen ska dimpa ner under maj så tidigast köra i juni för min del.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ja är det inte typiskt att det ska regna när man är ledig. Jag va riktigt sugen på mc-åka idag. spricker det upp till kvällen så skulle jag kunna tänka mig en lite tur men jag tror inte att det kommer göra det tyvärr.
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Ja är det inte typiskt att det ska regna när man är ledig. Jag va riktigt sugen på mc-åka idag. spricker det upp till kvällen så skulle jag kunna tänka mig en lite tur men jag tror inte att det kommer göra det tyvärr.

Ser ju lite ljusare ut just nu :) Vi får väl se vad som händer..... Håller tummarna!
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Tog en liten minitur i hemmatrakten idag strax innan lunch. björnlunda, runtuna, östermalma. Sen började det regna, så jag åkte hem.

Men typ lördag? Då kan jag nog vara på. Vet inte planen än för helgen, men om det är fint väder så kan det säkert bli en sväng.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tror inte att det blir någon åkning för min del idag, ska jobba morgon (04:45-13:00) fre, lör och söndag så blir det bättre väder till helgen så kan jag definitivt tänka mig att ta en sväng någon eftermiddag. Ska ni ut och åka något i kväll så kör snyggt!
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Tror inte att det blir någon åkning för min del idag, ska jobba morgon (04:45-13:00) fre, lör och söndag så blir det bättre väder till helgen så kan jag definitivt tänka mig att ta en sväng någon eftermiddag. Ska ni ut och åka något i kväll så kör snyggt!

Hur gick det med hojen? Var ni o titta på den?

Lite nyfiken bara! :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top