Kalmartävling 15-16 maj

snaggels

#79
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Öland
Hoj
Ducati 848-08
Tävlingen blir av !
Träning + kval: lörd 15/5
Race: sönd 16/5.
Kostnad: 500 kr.
Anmälan: www.supermotosweden.se
Övrig info: www.kmkrr.se
Kravspec: www.kmkrr.se/cms/images/pdf/kravspec%20f%F6r%20skydd.pdf
Sista anmälan: 2 maj
Efteranmälan: 150 kr
Vi kommer att dela upp i S1 S2 Open, vid få anmälda kommer vi ev slå samman S1 och S2 .
Vi kommer denna helg även köra tävling i 70 racer minimoto och fiddy.

Se till och anmäl er i god tid !
 

Bifogat

  • Kalmar_MK_Road_Racing_Sektion_-_Administration_[Joomla!][1].jpg
    Kalmar_MK_Road_Racing_Sektion_-_Administration_[Joomla!][1].jpg
    76.4 KB · Visningar: 74
Last edited:

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Kalmar
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Hur ska man kunna klämma in 3 klasser i Supermotard, 3-4 klasser minimoto, fiddy, mopperacing, mopperace långlopp på en o samma dag:va

Man borde satsa till 100% på motard en hel dag istället med långa finaler.. (30-40 min)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hur ska man kunna klämma in 3 klasser i Supermotard, 3-4 klasser minimoto, fiddy, mopperacing, mopperace långlopp på en o samma dag:va

Man borde satsa till 100% på motard en hel dag istället med långa finaler.. (30-40 min)

Långa heat ger bara dålig racing ur publikens perspektiv. Massa varvningar osv.
SM-heat anpassas varvantal till att ge ca. 15 min racetid. Ingen serie inom supermoto eftersträvar mer än 20 mins heat, utan man siktar ofta på runt just 15-20 min.
Jag skulle tro att en uppskattning av snitt varvtiden på sveriges banor ligger runt 1 min, och i kalmars fall ligger nog tiderna en bit under ändå.
 

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Kalmar
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Långa heat ger bara dålig racing ur publikens perspektiv. Massa varvningar osv.
SM-heat anpassas varvantal till att ge ca. 15 min racetid. Ingen serie inom supermoto eftersträvar mer än 20 mins heat, utan man siktar ofta på runt just 15-20 min.
Jag skulle tro att en uppskattning av snitt varvtiden på sveriges banor ligger runt 1 min, och i kalmars fall ligger nog tiderna en bit under ändå.


Jo det är väl sant. Men man kan ju köra 2 st finalheat med exvis 20 varv i varje. Men för att få någon uthållighetstest på Kalmarbanan måste det vara ganska långa heat. iom att det enbart är asfalt.
12 tävlingsvarv på skogstorp är ungefär lika jobbigt som 1:a varvet i en crosstävling...
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jo det är väl sant. Men man kan ju köra 2 st finalheat med exvis 20 varv i varje. Men för att få någon uthållighetstest på Kalmarbanan måste det vara ganska långa heat. iom att det enbart är asfalt.
12 tävlingsvarv på skogstorp är ungefär lika jobbigt som 1:a varvet i en crosstävling...

Just i Kalmar brukar man få köra många heat, har du sett något tidsschema eller vad gnäller du om..? :confused:

Sen är väl inte Supermoto tänkt som någon uthållighetssport, och det är det som gör det sååå mycket roligare att kolla på än cross där det blir toklånga luckor mellan förarna, hur spännande är det..?
 

snaggels

#79
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Öland
Hoj
Ducati 848-08
Tidsschema finns under tävlingsfliken på www.kmkrr.se
Friträning och tidskval på lördagen, warmup, 2 x heat och final på sönd.
Vi har begränsat antal med tävlingshelger så vi har valt att köra alla alla våra grenar denna helg.
Söndagen kommer bli full med täta race i alla klasser och kommer förhoppningsvis locka mycket publik !
Tidsshemat är preliminärt och är förstås beroende av att vi får tillräckligt många anmälda i resp klass.
Perfekt möjlighet att få lite racetempo i kroppen innan första sm!
Alla nybörjares drömbana med korta race utan grus och stora hopp!
Kom igen och anmäl er på www.supermotosweden.se !
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ahh, kanon, som jag trodde ser det skitbra ut som vanligt. Många heat. :tummenupp
 

snaggels

#79
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Öland
Hoj
Ducati 848-08
Hallå var är alla tävlings sugna motard åkare ????

Open = 1 anmäld ej betald
S1 = 5 anmälda 1 betald
S2 = 0 anmälda

Sista anmälningsdag 2 maj och det är nu på söndag...

om det ej blir ett ordentligt uppsving med anmälningar blir vi tvungna att ställa in racet :confused:

Vi har tillstånd för 18 startande i varje race, vi hade hoppats på minst 10 i varje klass.

Kom igen nu gott folk slå på djungeltrumman och anmäl er :tummenupp
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Tack för påminnelsen, anmäld! :tummenupp

Till alla andra, anmäl er! Brukar vara skitkul i Kalmar! :)
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Anmälan är öppen nu igen. Jag hade tänkt vara med. Ni som tyckte det var kul på mitt "Ålandsläger". Jag behöver eran hjälp nu. Gör mig glad och anmäl er till tävlingen. Ni kommer inte att ångra er. Detta är ett perfekt tillfälle att göra sin tävlingsdebut.

Jag finns där nere på plats och hjälper er så gott jag kan med vad det nu kan vara, kränga däck, ställa in fjädring osv.

Vi måste vara rädd om dom fåtal arrangörer som engagerar sig för oss knäppgökar. Vi ses där. http://www.supermotosweden.se/ klicka på anmälan och följ instruktionerna.
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Så länge du inte kör med Elit-licens finns det inget krav att stå med egen transponder, så det ska inte vara några problem.

ja å nicke har inte hunnit anmäla oss e det någon ide nu lr hur blir det:va
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
ja å nicke har inte hunnit anmäla oss e det någon ide nu lr hur blir det:va

Anmälan är tydligen öppnad igen.
Ngn idé? Om inte fler anmäler sig blir det inget rejs. SJÄLVKLART ska nu anmäla er, nu, genast, på måmangen! :banana:)

Bra skrivet Lasse. Vi hjälper alla till om det är ngn som behöver. :tummenupp
 

snaggels

#79
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Öland
Hoj
Ducati 848-08
Finns det möjlighet att hyra transponder.

Transpondrar skall finnas för uthyrning.
Anmälan är öppen igen (sista dag för anmälan var igenteligen i söndags) Se till att påminna alla som kan kan tänkas vara sugna på att rejsa.
Det är väldigt nära att tävlingen kommer bli inställd om det ej kommer fler än de förare som är anmälda nu..
Vart är allt motardfolk trodde supermoto var hetare än någonsin :confused:
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Anmälde mig nu. Förhoppningsvis kommer det ett helt gäng göteborgare o anmäler sig i open.
 

snaggels

#79
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Öland
Hoj
Ducati 848-08
Vi förlänger anmälningstiden till måndag 10/5 icke inbetalda startavgifter efter detta datum kommer belastas med 150 kr i efteranmälan.
Så kom igen nu och sprid informationen till alla förare så kommer det bli en kanon helg med täta race, en perfect uppladdning inför första SM.
Transpondrar och ev engångslicens går att lösa på plats.

Mvh/ KMK RR sektion

Ps, Glöm ej att kitta med skydd för styrändar fotpinnar och hjulaxlar kravspec:
http://www.kmkrr.se/cms/images/pdf/k...6r skydd.pdf
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Med tanke på hur vi slitit med att få ha kvar supermoto på vår bana dom senaste åren så är det synd om förarna uteblir nu när det gäller !

Jag satt själv som ordf i sektionen under dom 2 senaste åren o vet vad jag snackar om när jag säger att vi har hållt på o bråka ihjäl oss för supermotos kvarlevnad på Skogstorp !!!

Mvh Jonas
 

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10
Anmälan

Kom igen igen nu för tusans bövlar...:va
Inga tävlingar, då klagas det!
Tävlingar, då blir det inga anmälningar...????
Visa nu att kalmar ( och alla andra) att det är idé att arrangera tävlingar.

Jag har nya Bridgestone 16,5 x 17 från förra året för försäljning till kanonpris!

1800.- per set!!!! De e billigt de!:)
PM:a vid intresse så tar jag med till tävlingen.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top