Fc-moto!

R$19

....
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Värnamo
Hoj
Honda CB 1000RA -10
Hej hej..
Har beställt från Fc-moto... Ett par handskar och ett par stövlar.. Men nu är det bara handskarna som kommer.. Det stod i orderstatusen "Your Sidi Vortice will be sent later"... Tänkte bara kolla om det är så jävligt att dom tar ut dubbel frakt för grejorna då? Någon som vet?:va
 

YZF R6

Värst av alla
Gick med
29 Dec 2005
Ort
Munkedal
Hoj
R6 -06
Frakten är ju på typ en hundring så de e väl ingen fara isf, men de kan va så att dom bjuder på frakten andra gången. Har för mig att dom har gjort de förr!
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Hur lång tid tar det för dem att skicka en order egentligen? Status på min har varit "viewed" i en vecka nu och man undrar ju hur länge dom måste kolla på den innan dom börjar plocka... ?

(Sökte och hittade två sidor rubriker med fc moto, svarade i den senast aktiva eftersom det inte känns som det behövs en till...)
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Hur lång tid tar det för dem att skicka en order egentligen? Status på min har varit "viewed" i en vecka nu och man undrar ju hur länge dom måste kolla på den innan dom börjar plocka... ?

(Sökte och hittade två sidor rubriker med fc moto, svarade i den senast aktiva eftersom det inte känns som det behövs en till...)

Har du kollat så det du ska ha finns i lager?
Alla gånger jag har beställt och de har varan hemma, så har de skickat inom två dagar.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
hmm har me beställt ett ställ därifrån i fredas. nu har jag inte superbrottom o få hem det men jag hoppas inte det tar allt för lång tid. står viewed på min för tillfället men det har ju bara gått 2 dagar plus att det e helg.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Se till att fråga ifall de har en vara hemma innan ni beställer då det kan ibland ta flera veckor innan de får hem nya varor. O detta är inget de talar om dumt nog. Jag hade en skinnställ under "viewed" i 2 veckor innan jag ledsna. Enligt dom var det 3 veckor leveranstid till pga brist på varan då det var ett helt nytt skinnställ i produktion.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Se till att fråga ifall de har en vara hemma innan ni beställer då det kan ibland ta flera veckor innan de får hem nya varor. O detta är inget de talar om dumt nog. Jag hade en skinnställ under "viewed" i 2 veckor innan jag ledsna. Enligt dom var det 3 veckor leveranstid till pga brist på varan då det var ett helt nytt skinnställ i produktion.

Jag har mailat dom. Får väl se va dom säger. Jag har inget emot om det tar 3-4 veckor o få hem det. Bara jag har det till mars.
 

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 1050
Kolla om grejerna finns på www.louis.de En annan bra mc-sajt från Tyskland. Har beställt där ifrån flera ggr utan problem samt att det står rätt tydligt vilka varor och stl som finns i lager. Använder ni rabattkoden "129" får ni 20% rabatt på en vara. Rabatten gäller mellan 1-3 feb men ev. längre på webbutiken...
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Tänkte ställa en fråga gällande dessa butiker här om någon kan hjälpa mig:

Jag är ute efter ett par Alpinestars-stövlar och de flesta har kampanj och erbjudande på dessa nu. Hur brukar det vara i vår? Är det fullpris då? Bör man handla nu? Finns det kanske någon bättre ÅF på just Alpinestars-stövlar?

Edit: Såg nu att någon hade uppat en 3 år gammal tråd...
 
Last edited:

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Har du kollat så det du ska ha finns i lager?
Kollade när jag beställde och dubbelkollade nu. Kanske har dom ingen brådska eftersom jag har 2 veckors retur- & ångerrätt...?

Jag har mailat dom. Får väl se va dom säger.

Dela gärna vad dom svarar! Jag har inte heller bråttom men det är ju alltid najs att man haft nya skinnet på sig hemma ett par kvällar innan man sätter sig på hojen med det första gången. Köpte nya stövlar, handskar och Alpinestars GP Plus delat.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Kollade när jag beställde och dubbelkollade nu. Kanske har dom ingen brådska eftersom jag har 2 veckors retur- & ångerrätt...?



Dela gärna vad dom svarar! Jag har inte heller bråttom men det är ju alltid najs att man haft nya skinnet på sig hemma ett par kvällar innan man sätter sig på hojen med det första gången. Köpte nya stövlar, handskar och Alpinestars GP Plus delat.

återkommer med svar.. som jag sa tidigare så sisst jag maila dom så tog det några dagar innan dom svara.
 

Danne31

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2013
Ort
Täby
Hoj
2001, Gsxr-600
Hej första gången jag skriver här =)

Jag har också beställt från fc-moto och jag har inte heller hört något från dem på någon vecka nu förutom beställningsbekräftelsen!!!
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Samma här, beställt men inte hört ett knyst på en vecka. Är det någon oktoberfest vi inte känner till?
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Angående FC-moto så är det en del saker att tänka på innan man beställer. Jag läste igenom den långa tråden som finns här på forumet innan jag beställde och kan väl summera den såhär:

*FC-moto har världens sämsta kundsupport. Det tar lång tid att få svar via mail, och det är svårt att komma fram via deras telefon support.

*Behöver du dina prylar inom kort varsel, se till att det finns hemma i deras lager innan du beställer. Nu har dom äntligen lagt till lagerstatus på sina produkter på hemsidan.

*Finns inte produkten i lager, se till att du inte har bråttom med att få hem sakerna. Räkna med en ganska lång leveranstid då FC-moto i sin tur måste beställa hem sakerna först.
Din status på ordern kommer vara "viewed" ända tills dom får hem sakerna till sitt egna lager.

*Om produkten däremot finns i lager så brukar det inte ta längre tid än vad det gör att beställa inom sverige.

*Välj hellre att betala vid leverans så slipper du ligga ute med pengarna om det tar lång tid.

Jag fick vänta ca 5v på mina prylar. Beställde Jacka, byxor, hjälm och skor. Allt fanns hemma förutom jackan. Men valde att beställa nu under vintern då man ändå inte kommer åka någon hoj på ett tag!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
7-8 veckor tog det att få mina sidi vortice förra året.... visst kom dom men det va ju inte riktigt vad man hade räknat med... Jag försökte avbeställa dom på deras sida men det gick inte så dom kom ändå men stövlarna i sig är jag TOKnöjd med dock måste man beställa en storlek större än man har normalt för dom är små i storlekarna =)
 

Danne31

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2013
Ort
Täby
Hoj
2001, Gsxr-600
jahopp det är väl bara att vänta då! Hoppas det kommer innan sommarn bara =)
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Kollade när jag beställde och dubbelkollade nu. Kanske har dom ingen brådska eftersom jag har 2 veckors retur- & ångerrätt...?



Dela gärna vad dom svarar! Jag har inte heller bråttom men det är ju alltid najs att man haft nya skinnet på sig hemma ett par kvällar innan man sätter sig på hojen med det första gången. Köpte nya stövlar, handskar och Alpinestars GP Plus delat.

nu har min beställningen ändrats till följande.

Order was received 01/02/2013 (17:05)
Viewed 01/02/2013 (17:10)
In process 01/02/2013 (17:09)
Dispatched 05/02/2013 (10:40)
Delivered 05/02/2013 (10:40)
Invoiced 05/02/2013 (10:40)

men ingen svar på mailen än:va har bytt mail adress o min gammla mail funkar inte överhuvud taget. verkar inte som det går att byta mail adress på deras hemsida när man är inloggad..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top