Dr.Bike har lämnat oss

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
som många andra så kände inte ja heller Dr.bike... men lämnade två toppar till honom för några år sedan till min dåvarnade hoj..

ringde till honom o tjötade en stund.. han fixade topparna som ingenting o han visste vad han snackade om.. som i många andra trådar här på sporthoj vet ja att han har hjälp otroligt många människor med sin otroliga kunskap om motorer o mycket annat!

tack för hjälpen med topparna! o ja kommer sakna alla tips o trix som du alltid hade i skortärmen!

R:I:p

mvh robban
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Kände inte dig heller PA men en liten tröst är att en liten bråkdel av din kunskap finns bevarad här på SH.
Tänker på familj och anhöriga. Vila i frid Doktorn...
 

tjörn

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Ort
Tjörn
Hoj
honda cbr900rr-97
Tänker på familj och anhöriga. Samtidigt tänker jag på dig och tror nog du ler lite åt oss när du ser våra problem från din sida. Vila i frid. Christer
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Har tänkt på dig och anhöriga varje dag sedan jag hörde om tragedin.

Du är saknad av många.:gråta
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Ta hand om dig gubben, var du nu än är!







Insamlingar i all ära, men sätt gärna in en slant här oxå isf: http://www.strokeforbundet.se/index.asp

Jag o Kamikaze har samtalat och med familjens tillåtelse (som vi fortfarande inväntar) så kommer vi slänga upp ett banknummer där folk kan skänka en slant om dom vill. Vi fnular på minnessten alternativt en donation till ovan förbund eller ngt som familjen kan tycka vara lämpligt.

Jag tycker personligen att blommor vid bortgångar är deprimerande och intetsägande. PA var allt annat än intetsägande!! Karln var ju handlingskraftig...blommor känns klent...dom vissnar. PA skall inte vissna. Han skall minnas!!

Förslag får gärna lämnas i den nya tråden som kommer strax.

Kram på er alla!
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jag instämmer med en del här om att det känns respektlöst och rätt.. ja.. lamt att skriva att man kommer sakna någon man aldrig träffat i verkligheten.
Men så är det, och det måste betyda att du är någon som har gjort ett stort intryck hos en hel del människor genom SH och på andra sätt.

Jag kan inte, och vill inte, föreställa mig hur dina närmaste känner sig nu.
Hemskt räcker inte till..

Gör det jag kan och skänker de och dig en tanke.
Kommer det någon slags insamling så vill jag gärna skänka en slant.

:(

Mvh Jonathan W
 

sportbike

Guest
Lika sur som du blev när jag stekte dig på Bogesund, lika glad blev du när jag kom över på en fika.
Din frånvaro känns overklig, har nog inte fattat än.
Du kommer alltid att finnas kvar i mitt hjärta och i min kompislista.
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Vem ska jag nu citera Karl-Bertil med?

Mina varmaste tankar till Pia, släkt & vänner...

En klassiker i depån
 

Bifogat

  • klassiskt.jpg
    klassiskt.jpg
    134.6 KB · Visningar: 481

Duchess

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Rött hus med vita knutar!
Hoj
minimotor just nu*asg*
Kollade igenom våra bilder..
Hittade denna från Gotland då polarna, knep och knåp satt och samtalade

om dagen körning etc... på Gotland Ring

Och P-A i sina kalsonger i depån...
Detta är ju P-A...... ler mellan tårar....


Kram
 

Bifogat

  • IMG_6396.jpg
    IMG_6396.jpg
    232.8 KB · Visningar: 371
  • IMG_6384.jpg
    IMG_6384.jpg
    246 KB · Visningar: 406
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
PA,du kommer alltid vara saknad och alltid finnas i våra hjärtan. Tack för allt, min vän. Vila nu i frid.

//Anders
 

Dr.Bike

Guest
Vill tacka alla så väldigt mycket

Är rörd över hur många som skriver här och alla dessa värmande ord. Är bara in korta stunder och tittar till, varje gång så har det fyllts på med nya fina ord. Har inte orkat att prata så mycket med alla som man skulle vilja men det kommer tid hoppas jag. Har massor att stå i i morgon. Ja jag kan säga det att min älskade hade gillat om en liten insamling till någon fond blev av. Blommor och stenar var han inte mycket för. Han älskade att ge mig blommor och vi sa alltid att blommor ska man få när man lever, så sant så. Så tack! alla än en gång det värmar att få läsa dessa ord om min älskade Per-Arne. PIA
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
OJ!!! Det här känns himla konstigt! En kille som OFTA skriver, (och alltid bra dessutom) är plötsligt borta! Känns overkligt. Och såklart, verkligen tråkigt!
Detta blir för mig en väckarklocka; det man ska ha gjort får man se till att få gjort nu! I morgon kan det vara för sent.

Dr.bike, tänker på dig.:tummenupp
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Är rörd över hur många som skriver här och alla dessa värmande ord. Är bara in korta stunder och tittar till, varje gång så har det fyllts på med nya fina ord. Har inte orkat att prata så mycket med alla som man skulle vilja men det kommer tid hoppas jag. Har massor att stå i i morgon. Ja jag kan säga det att min älskade hade gillat om en liten insamling till någon fond blev av. Blommor och stenar var han inte mycket för. Han älskade att ge mig blommor och vi sa alltid att blommor ska man få när man lever, så sant så. Så tack! alla än en gång det värmar att få läsa dessa ord om min älskade Per-Arne. PIA

Då gör vi så Pia :krama

Kommer ihåg när jag träffade PA träffades "irl" första gången.
Det var SH-pub i sthlm och vi skulle spela biljard.
Jag hörde ett sprakande ljud bakom mig men kunde inte komma på exakt vad det var :p...det visade sig vara mitt brinnande hår :gnissla(!!..värmeljus och ouppmärksam nörsi) och det enda jag hann känna var en stor grabbalabb i bakhuvudet. Omtumlad vände jag mig om och tittade frågande på en orolig jätte till karl och han sade:
"-lågorna stog ju ur huvudet på dig flicka...du måste vara Nursey"
Jag låg i min säng igår kväll och grubblade på dom sista dagarna då vi alla vakade över vad som skulle hända...så kom jag på den här anekdoten och började asgarva...tills tårarna rann....och rann...och rann.
 
Last edited:

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Jag kände inte Per-Arne personligen, men jag har åtskilliga gånger tagit del av hans råd och hjälp med allt som rör motorer och mekanik. Han framstår som en genomsnäll person som med stor passion frikostigt delat med sig av sina till synes outtömliga kunskaper. Alltid pedagogiskt, och alltid med glimten i ögat.
En verklig profil och en stor förlust.

Mina kondoleanser till hans familj och vänner.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top