Kawasaki ZR7-tråden

microflygarn

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Bromma
Hoj
2003 - Kawasaki ZR-7S
Tjenixen!
Också ny här (reggade mig idag!).
Köpte en ZR-7S förra sommarn, och tog lappen med den. Funkade bra till övnings- och uppkörning och känns hyggligt pigg och skoj även nu i början av "säsong 2".

Hade trassel med att den gick risigt på tomgång - prutade rätt hårt på grund av detta så det var OK - och efter regöring av lågfartsmunstyckena gick den bättre, men knappast bra. Drog massa soppa, och lukta "fett" om avgaserna.

Fick tipset att leta upp en ny förgasarbrygga, och hittade en på tyska E-bay för 150EUR. Fick den på ett par dar... Monterade den + ny kamkedjesträckare i går. Tog allt som allt en dryg timme... Provkörning i dag på lunchen, och den verkar gå kanon! Tyst och fint och känns som den ryker betydligt mindre! Förhoppningsvis (troligtvis) drar den under 1,1 liter milen också som den gjorde i fjol! Må det bara bli VÅR nu! :)

Som 40 plussare är försäkringen hyggligt billig på Bilsport. Ca 4700:-/år hel. Beror mycket på var man bor. Man kan ju kolla försäkringspremien direkt på Bilsports hemsida. För mig hade det blivit nästan 1000:- mindre / år om jag bodde i Örebro i stället...

Jag har en ZR-7S (med kåpa) och tycker den funkar fint upp till 90-100. Sen blir den lite surrig. En 6:e växel hade vart najs.

/JOHAN
 

Bifogat

  • 9423_150404105855_556330855_3901427_6268536_n.jpg
    9423_150404105855_556330855_3901427_6268536_n.jpg
    66.8 KB · Visningar: 249
Last edited:
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Välkommen Micro.

Ja den är ju faktiskt hyggligt billig i försäkring och jag tycker att den är prisvärd.. men visst, ge mig 20HK till och en 6e växel så hade den ju varit ännu roligare ;)
 

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
Tjenixen!
Också ny här (reggade mig idag!).
Köpte en ZR-7S förra sommarn, och tog lappen med den. Funkade bra till övnings- och uppkörning och känns hyggligt pigg och skoj även nu i början av "säsong 2".

Hade trassel med att den gick risigt på tomgång - prutade rätt hårt på grund av detta så det var OK - och efter regöring av lågfartsmunstyckena gick den bättre, men knappast bra. Drog massa soppa, och lukta "fett" om avgaserna.

Fick tipset att leta upp en ny förgasarbrygga, och hittade en på tyska E-bay för 150EUR. Fick den på ett par dar... Monterade den + ny kamkedjesträckare i går. Tog allt som allt en dryg timme... Provkörning i dag på lunchen, och den verkar gå kanon! Tyst och fint och känns som den ryker betydligt mindre! Förhoppningsvis (troligtvis) drar den under 1,1 liter milen också som den gjorde i fjol! Må det bara bli VÅR nu! :)

Som 40 plussare är försäkringen hyggligt billig på Bilsport. Ca 4700:-/år hel. Beror mycket på var man bor. Man kan ju kolla försäkringspremien direkt på Bilsports hemsida. För mig hade det blivit nästan 1000:- mindre / år om jag bodde i Örebro i stället...

Jag har en ZR-7S (med kåpa) och tycker den funkar fint upp till 90-100. Sen blir den lite surrig. En 6:e växel hade vart najs.

/JOHAN

Välkommen!!

"S" med kåpa e vackert!
Jag får pröjsa en bit över 5k för min hoj hos Bilsport MC, tyckte det var ganska blodigt då jag tittade på en Bulldog(vtwin-1100cc) innan och den skulle vara betydligt billigare!

//Micke
 

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Välkommen Micro,

Jag önska jag kunde få betala 5000 för min, den billgaste premien jag har fått är 10 K hos folksam. Jag är 28 o bor i Stockholm.


//Gabi
 
Last edited:
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Jag betalar strax under 5k för min hos folksam, men då är den ju avställningsbar så på vintern kostar den ju bara 1k om året...

Jag är strax under 30 ;) och bor i stockholm jag med.

Jag hoppas det inte ändrar sig nu när SMC har sagt upp sitt sammarbete med Folksam:gnissla

Men idag stäldes hojen på och jag tog årets första vända:yoparty

Lite kallt och halt men va fan, nu är det gjort iaf:fyllisar

Blomman, har du kört den hojen? är inte den trååååkig... men det kanske bara jag som fått för mig det...
 

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
Jag betalar strax under 5k för min hos folksam, men då är den ju avställningsbar så på vintern kostar den ju bara 1k om året...

Jag är strax under 30 ;) och bor i stockholm jag med.

Jag hoppas det inte ändrar sig nu när SMC har sagt upp sitt sammarbete med Folksam:gnissla

Men idag stäldes hojen på och jag tog årets första vända:yoparty

Lite kallt och halt men va fan, nu är det gjort iaf:fyllisar

Blomman, har du kört den hojen? är inte den trååååkig... men det kanske bara jag som fått för mig det...

Aha under 5k på folksam? Måste kollas upp, jag utgår ifrån att du menar hel?

Angående bulldogen har jag ingen aning har ej kört den, dock skall jag ha en mkt billig pendlar hoj och bullen verkar klockren då den är mkt billig att äga och köra.
Men e den helt piss tråkig så blir det såklart ingen bulle.....:tungan
 

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
Insåg igår att jag måste byta drivpaketet på min hoj....:(
Någon som har en guide exakt hur man går tillväga på ZR7:an?

//Micke
 

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Insåg igår att jag måste byta drivpaketet på min hoj....:(
Någon som har en guide exakt hur man går tillväga på ZR7:an?

//Micke

Tjena Micke,

Jag har en Service Manual på engelska som du kan få, den är på 137 mb. Om du har msn så kan jag skicka den till dig.

Mvh
Gabi
 

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
Hell Kawasaki bröder!

Köpte äntligen min första hjälm där ute i hjälm djungeln...:)
Vart en blanksvart SHOEI XR-1000 satt kanon och jag e grymt nöjd, riktigt nice price också!

Noteras skall dock att jag fick bara köpa SHOEI och ingen annan "Jä..#¤%%&¤ mopped hjälm" för polaren som jag skall övningsköra med......"Annars kan du köra med någon annan" sade han också....:)
 

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Hell Kawasaki bröder!

Köpte äntligen min första hjälm där ute i hjälm djungeln...:)
Vart en blanksvart SHOEI XR-1000 satt kanon och jag e grymt nöjd, riktigt nice price också!

Noteras skall dock att jag fick bara köpa SHOEI och ingen annan "Jä..#¤%%&¤ mopped hjälm" för polaren som jag skall övningsköra med......"Annars kan du köra med någon annan" sade han också....:)


Grattis till hjälmen Micke, du har gjort ett riktigt bra val av märke och modell på hjälmen :tummenupp Vad fick du ge för den då??

Gabi
 

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
Grattis till hjälmen Micke, du har gjort ett riktigt bra val av märke och modell på hjälmen :tummenupp Vad fick du ge för den då??

Gabi

Tja Gabi!

Köpte den för 2995:- fanns bara en L kvar och den ryckte jag i sista sekund.....
Haha har redan lyckats repa den skulle ta ut hojen ur garaget och slog hjälmen i garageporten när jag öppnade....:arsele Dagens rövhål utnämner jag mig själv till!(Repan syns knappt e bara jag som ser den)...

Misstänker att det blir ett par repor till den kommande säsongen!

//Micke
 

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Tja Gabi!

Köpte den för 2995:- fanns bara en L kvar och den ryckte jag i sista sekund.....
Haha har redan lyckats repa den skulle ta ut hojen ur garaget och slog hjälmen i garageporten när jag öppnade....:arsele Dagens rövhål utnämner jag mig själv till!(Repan syns knappt e bara jag som ser den)...

Misstänker att det blir ett par repor till den kommande säsongen!

//Micke

Det var ett riktigt bra pris måste jag säga :banana.. Den ser bara tuffare ut nu med repor på :)

Gabi
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
HAHA.. klassiskt med hjälmen :)

Den repas hela tiden tycker jag.

I helgen blir det nog årets första långtur med hojen, hoppas det blir bra väder :S

Är det någon som har lagat sadeln föresten?? upptäkte att den har börjat spricka.
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Trist väder idag... Surt :(

Men jag får väl vara lite i det varma garaget istället.

Hur gick det med bilderna på era nyförvärv??
 

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
Drar upp en bild på skönheten så ni herrar kan drägla lite....:tungan
 

Bifogat

  • P4080144.JPG
    P4080144.JPG
    181.4 KB · Visningar: 188

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Jag är så jävla förbannad :mad:, förra helgen var jag o handla lite grejer för att serva hojen från Avamc. Jag la undan de till den här helgen för att jobba med hojen.
Jag tar och tömmer hojen på olja och packar upp det nya oljefiltret så upptäcker jag att jag har fått fel oljefilter. Avamc har stängt på söndagar:huvet, känner någon till en annan mc-butik som säljer original oljefilter i Stockholmstrakten??

/Gabi
 
Last edited:

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Här har ni bild på min pärla, dock så är den här bilden tagen i förra ägarens garage. Kommer upp en nyare bild sen när jag servat o tvättat den :D
 

Bifogat

  • 7.JPG
    7.JPG
    51.9 KB · Visningar: 222
  • 4.JPG
    4.JPG
    56.8 KB · Visningar: 199
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top