Mappar till powercommander?

SpaceAce

Azzazzin
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Norra Skåne
Hoj
1 st. R1 -09 gata, 1 st. R1 -09 bana
Undrar bara om det finns fler ställe än PC:s hemsida att ladda ner mappar ifrån?
 

SpaceAce

Azzazzin
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Norra Skåne
Hoj
1 st. R1 -09 gata, 1 st. R1 -09 bana
Lägga in i PC:n...?
Jo jag vet att det är det bästa för att få det ultimata för just min hoj, men eftersom det inte är gratis att bänkköra + mappa tänkte jag att det kunde funka som en tillfällig lösning så länge.
Kanske bättre än slip-on + kat.ersättare tillsammans med original "mapp"...
Vill ju inte att den ska gå "snålt"...
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Lägga in i PC:n...?
Jo jag vet att det är det bästa för att få det ultimata för just min hoj, men eftersom det inte är gratis att bänkköra + mappa tänkte jag att det kunde funka som en tillfällig lösning så länge.
Kanske bättre än slip-on + kat.ersättare tillsammans med original "mapp"...
Vill ju inte att den ska gå "snålt"...

Du borde väl ha råd att mappa när du skaffat en så dyr hoj? :tungan

Du kan få min mappning men då kommer den nog gå snålt! :D

//Danne
 

SpaceAce

Azzazzin
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Norra Skåne
Hoj
1 st. R1 -09 gata, 1 st. R1 -09 bana
Du borde väl ha råd att mappa när du skaffat en så dyr hoj? :tungan

Du kan få min mappning men då kommer den nog gå snålt! :D

//Danne

La ju alla pengar på hojen... :huvet
Nej men som sagt, skulle bara vara en tills vidare lösning.
Tack för erbjudandet iaf...
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
EFter 2 timmars sökande här på forumet har jag märkligt nog inte hittat knappt någon info om var jag kan mappa min hoj med PC III! Har letat igenom trådar från 2004 och framåt, men iofs inte läst alla som berör ämnet PC III.

Så nu undrar jag om det finns några rekommendationer på bästa ställe att mappa hojen på? Jag vill givetvis mappa fullgas, men även att soppan står rätt på övriga lägen på gashandtaget.

Så fram med tips och information om ställen där jag kan göra detta till rätt pris och med rätt expertis. Jag är ingen planta själv på ämnet kan tilläggas, men saknar bänk och vana av PC III. Har pysslat en del med mappning av min bil.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
EFter 2 timmars sökande här på forumet har jag märkligt nog inte hittat knappt någon info om var jag kan mappa min hoj med PC III! Har letat igenom trådar från 2004 och framåt, men iofs inte läst alla som berör ämnet PC III.

Så nu undrar jag om det finns några rekommendationer på bästa ställe att mappa hojen på? Jag vill givetvis mappa fullgas, men även att soppan står rätt på övriga lägen på gashandtaget.

Så fram med tips och information om ställen där jag kan göra detta till rätt pris och med rätt expertis. Jag är ingen planta själv på ämnet kan tilläggas, men saknar bänk och vana av PC III. Har pysslat en del med mappning av min bil.


Jag mappar din hoj till bra pris

No problem
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Om du inte ska bänkköra hojen ännu är det bättre att du tar en "noll" mapp istället. En färdig mapp kan både göra saken bättre och i värsta fall värre.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Varje motor är unik i sitt slag och sammansättning.
Så en individuell mappning är att föredra.

Men ska en nagelfara så är piggybacks lite sådär lagom yxiga från början, om en nu har krav på precision.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Varje motor är unik i sitt slag och sammansättning.
Så en individuell mappning är att föredra.

Men ska en nagelfara så är piggybacks lite sådär lagom yxiga från början, om en nu har krav på precision.

precix

Mappa om "orginal" ECU,n är alltid och föredra om det går,,,, dvs,slippa en felkälla till!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Varje motor är unik i sitt slag och sammansättning.
Så en individuell mappning är att föredra.

Men ska en nagelfara så är piggybacks lite sådär lagom yxiga från början, om en nu har krav på precision.

Givetvis är det så, men samtidigt så mappas ju inte varje hoj individuellt från fabrik så den felmarginalen har man ju redan innan så att säga.
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
2012 ZX6R, 2007 ZX6R
Du kan ju alltid åka ut och prova dig fram..
Det går ju att känna sig fram och grovt ställa in hojen med knapparna på dosan.
Håll in alla tre knapparna samtigt med 9 V batteriet inkopplat
kolla denna https://www.youtube.com/watch?v=0cf3UH0i2Gg

Men ska det bli perfekt så är det bänk som gäller har för mig att det finns nån ute i Tullinge som är prisvärd
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Om önskemålet att hojen ska gå så bra som möjligt i förhållande till den individuella körstilen så borde väl PCV Autotune fungera bäst förutsatt att man följer monterings anvisningen.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Känns välbekant den här diskussionen

1800 för riktig mappning med PC5 vilket är det BÄSTA man kan köra på en modern hoj
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Finns inget Yxigt med en powercommander , Ingen flashbaserad mappning kommer i närheten utav det man gör med Pcn


Autotune funkar inget vidare då den kommer i självsvängning och överkompenserar

det finns system som fungerar men då i dyrare standalone system modell autronic och Link
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Finns inget Yxigt med en powercommander , Ingen flashbaserad mappning kommer i närheten utav det man gör med Pcn


Autotune funkar inget vidare då den kommer i självsvängning och överkompenserar

det finns system som fungerar men då i dyrare standalone system modell autronic och Link

Nån som kört Busa med E85? Jag har PC5 och Autotune på min. Hur är det med lambavärde å sånt om man för skojs skulle vilja prova det bränslet? Kan man göra det på befintlig mapp?:confused: Känns dock som att det blir tätt mellan tankningarna, speciellt på en motorcykel :huvet
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Du måste få systemet att klara 30% mer bränsle , Större spridare , pump

Lambdavärdet är det samma
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top