R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Lite mindre kablar i salladen i dag.....
20100218393.JPG


Hämtade bakfälgarna hos Svenska Gummicentralen i Uppsala i dag, stort tack för den snabba leveransen......
20100218395.JPG


Är det någon som vet vad denna kontakt är till på R1 99a tre svarta kablar? Har inget den passar i, kan det vara någon typ av diagnostik uttag?
20100218396.JPG
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Känner igen kontakten men vet inte om de e just den men kan de stämma med att den är till tankmätaren kanske :/
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Känner igen kontakten men vet inte om de e just den men kan de stämma med att den är till tankmätaren kanske :/

Finns ingen tankmätare, bara en varningslampa för låg nivå och den är grön.:)

Har inte den där kontakten på min hoj är jag rätt säker på så kollade i elschemat för hojen och om de tre kablarna är helsvarta så verkar dom gå till något som heter Cyclelock. Står optional brevid den så är säkert därför jag inte har den? Vad du ska göra med den vet jag inte, testa att köra utan att göra något med den alls.
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Finns ingen tankmätare, bara en varningslampa för låg nivå och den är grön.:)

Har inte den där kontakten på min hoj är jag rätt säker på så kollade i elschemat för hojen och om de tre kablarna är helsvarta så verkar dom gå till något som heter Cyclelock. Står optional brevid den så är säkert därför jag inte har den? Vad du ska göra med den vet jag inte, testa att köra utan att göra något med den alls.

Tack Noc!
Nu hittade jag den på el schemat, men har inte en aning vad den är till, men den är bortklipt från resten nu.....
Skulle den behövas så vet jag var den ska sitta....

Är du på samma nivå som jag, att du också drar dig för att byta batterier i fjärren? :hihi

Men du, skicka fjärren till mig så ska jag hjälpa dig :D
Efter stympningar av el på två Ducati Quad byggen och det här så måste man kunna klassa sig som elektriker:tungan
 
Last edited:

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Blev lite Fredags mys med el.....
Nu börjar det likna nått:banana
20100219400.JPG
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Stiligt.

När ska vi bänka den? :)
Får nog tillverka något stadigt fäste så vi slipper få in en quad i kylfläkten...

Lugn lugn, är tyvärr rätt mycket kvar att göra, fick topp packningar i dag, men det var bara en med i kartongen, har blivit något knas...

Plenumet ska svetsas, kanske får hjälp på söndag, sedan ska rör dras mellan turbo och intercoolern och när det är gjort så ska motorn ur och olje retur och matning ordnas, när motorn är ur så blir det helsvetsning av ramen där jag inte har kommit åt innan.....

Pratade med Turbo Tech i går och turbon är på väg :)

Är lite orolig inför bänkningen, tror du bakaxeln håller om man bara har en rulle/ett hjul:va
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
ok,då e det ju lixom rekord hur d än går då?:banana
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Blev lite Fredags mys med el.....
Nu börjar det likna nått:banana
20100219400.JPG

Tjaa Quaden!
Skulle det vara till hjälp så kan jag sponsra dig med en komplett kabelhärva om du vill. Den går ju isåfall till ett gott syfte! :D
Behöver du den så hör av dig!

MVH Couglin
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Vi provar med detta först, var ett orginal elsystem från början, men har jag tagit bort för mycket så tar jag gärna emot ditt :tummenupp
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Vi provar med detta först, var ett orginal elsystem från början, men har jag tagit bort för mycket så tar jag gärna emot ditt :tummenupp

Skicka PM med din adress så skickar jag elsystemet!
Vill ju se din Quad in action så kan jag bidra med något som kan hjälpa så varför inte? :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Skicka PM med din adress så skickar jag elsystemet!
Vill ju se din Quad in action så kan jag bidra med något som kan hjälpa så varför inte? :)

Ni är helt underbara här på forumet:tummenupp
Är det fler som vill Sponsra så går det väldigt bra :) ;) :)

Couglin, du har PM :tummenupp
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Kanon att ni stressa på mig, känner att Speed Weekend i Funäsdalen närmar sig i R1 Banshee Turbo fart:7peta:7peta

Här kommer lite bilder från i går....

Fästen till Tändspolarna
20100220401.JPG


Bränsletrycksregulatorn på plats, nerskruvat tryck så mycket det går, rekomendation från Marklund....
20100220402.JPG


Så här blev koplingsarmen efter modifieringen, hoppas den går fritt från fjädrarna nu...
20100220403.JPG



Nä nu har jag inte tid att sitta här längre, du ska det arbetas i garaget :tummenupp
 
Last edited:

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Underbara dator, hade lagt upp ca 6 bilder och så bara försvan dom:mad:
Se bloggen för mer info om helgens uppdateringar, för nu blir det ryggläge på soffan...............................................

20100221404.JPG


20100221409.JPG
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Underbara dator, hade lagt upp ca 6 bilder och så bara försvan dom:mad:
Se bloggen för mer info om helgens uppdateringar, för nu blir det ryggläge på soffan...............................................

20100221404.JPG


20100221409.JPG

Snyggt Quaden men hur fäster du plenumet ? Inte bara med insugsgummina hoppas jag för då lär det lossna direkt.
Funderade även på själva tryckröret som kommer rakt uppifrån. Känns som flödet kan störas eller då minskas. Kolla med Turbo Andersson om hur det påverkas. Skulle nog själv vilja dra det framifrån.

MVH Couglin
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top