Yamaha R6 strypning 25 kw

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Hejsan!

Har svårt för att hitta en specifik tråd som behandlar min fråga men för er som behärskar sökfunktionen bra så får ni gärna länka vidare!

Jag undrar hur många av er eller iflal ni vet något fall då polisen bänkat en registrerad 25kw hoj och då har man sett att strypningen varit väck och man har bara mellan kort.
Angående försäkring så har jag bara halv.

MVH

Om du blir stoppad i en vanlig kontroll så är det väl bara att hålla tummarna att dom inte är så observanta antar jag. Det märks ju lite skillnad på 25kw och fulleffekt. Misstänker dom så undersöker de det.
Själv hade jag inte orkat åka runt och oroa mig hela tiden men alla är ju inte som jag :)
 

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Hur gör polisen ifall de vill undersöka saken..?
Kör dom dit ett släp och transporterar hojen till en bänk med hjälp av släpet?
Tvingar de dig att köra hojen dit?
Är det någon som har råkat ut för det?

Jag tillverkade egna strypbrickor till min gamla r6'a eftersom det inte följde med några vid köpet. Tog ca 2 timmar inkl demontering och montering för första gången. När jag sedan plockade bort dem tog det 15-20 minuter.
 

Kungens

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
R6 - 00
Om du blir stoppad i en vanlig kontroll så är det väl bara att hålla tummarna att dom inte är så observanta antar jag. Det märks ju lite skillnad på 25kw och fulleffekt. Misstänker dom så undersöker de det.
Själv hade jag inte orkat åka runt och oroa mig hela tiden men alla är ju inte som jag :)

Ja precis, och jag är en sådan som bara hade tänkt på det isf och oroat mig så tror ja behåller strypningen ett tag till i sådana fall.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hur gör polisen ifall de vill undersöka saken..?
Kör dom dit ett släp och transporterar hojen till en bänk med hjälp av släpet?
Tvingar de dig att köra hojen dit?
Är det någon som har råkat ut för det?

Jag tillverkade egna strypbrickor till min gamla r6'a eftersom det inte följde med några vid köpet. Tog ca 2 timmar inkl demontering och montering för första gången. När jag sedan plockade bort dem tog det 15-20 minuter.

provar på plats antar jag, en hoj som accar 0-100 på ettan är knappast strypt.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
lite offtopic sry,
Men vad är bäst?
kawa 250 på 25 kw eller en kawasaki zx6r strypt till 25 kw?

Vad tkr ni är mest värt ?:)
 

Jeensa

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R6 2003
Jag måste inte växla innan 100 iaf.. :va Polisen lär ju känna skillnad om den har 120 hk istället för 34....? Dom är ju inte knäppa :p
 

simee_93

Medlem
Gick med
9 Nov 2009
Ort
oskarshamn
Hoj
KTM 525 05
Försäkringsbolaget efter att du vurpat och haft ihjäl en småbarnsfamilj? :rolleyes:

Nämen fb kommer ju inte slanta upp nått om dom får reda på att den har mer effekt än den ska ha

fattar inte vad du menar:va



och vem fan kollar hk polisen är inkompetenta dom märker inte sånt. dom kan ju för fan inte ens kicka igång min moppe.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
fattar inte vad du menar:va



och vem fan kollar hk polisen är inkompetenta dom märker inte sånt. dom kan ju för fan inte ens kicka igång min moppe.

Du måste ju förstå att alla poliser inte är likadana :va Om någon olycka händer så kommer fb att kolla upp om hojen är strypt. Är den ostrypt ger de ingen ersättning.
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
fattar inte vad du menar:va



och vem fan kollar hk polisen är inkompetenta dom märker inte sånt. dom kan ju för fan inte ens kicka igång min moppe.


För det första, tror du alla poliser är likadana, bara för att någon inte kunde kicka igång din moped? :huvet

En trafikpolis känner enorm skillnad på 25kw och full effekt vid provkörning. Sedan får du tro vad du vill, men så ligger det tyvärr till.
 
Last edited:

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Klart man märker skillnad på effekten, det är stor skillnad.

Men alltså, om jag blir stoppad av en polis som vill prova min hoj, inte fan lämnar jag ifrån mig den till polisen bara sådär. Skulle ni göra det? :va
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Klart man märker skillnad på effekten, det är stor skillnad.

Men alltså, om jag blir stoppad av en polis som vill prova min hoj, inte fan lämnar jag ifrån mig den till polisen bara sådär. Skulle ni göra det? :va

Och så har du oturen då att få en riktigt grinig polis som egentligen bara ville hem men som bara för sakens skull bestämmer sej för att göra en komplett flygande besiktning på din hoj. Så blir du ståendes där en bra stund.
Det är inte alltid en bra idé att tjafsa emot.
Polisen har dessutom rätt att hålla en person i flera timmar vid misstanke om brott..
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
fattar inte vad du menar:va



och vem fan kollar hk polisen är inkompetenta dom märker inte sånt. dom kan ju för fan inte ens kicka igång min moppe.

Ja du får fatta hur lite du vill, det ändrar inte faktumet att ifall du behöver ta ut försäkringspengar med din hoj som har mer effekt än den är försäkrad för så får du inga pengar.

Det blir fort dyrt om du är med i en olycka där nån skadar sig allvarligt..
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Ja du får fatta hur lite du vill, det ändrar inte faktumet att ifall du behöver ta ut försäkringspengar med din hoj som har mer effekt än den är försäkrad för så får du inga pengar.

Det blir fort dyrt om du är med i en olycka där nån skadar sig allvarligt..

Är det inte så att trafikförsäkringen alltid gäller? :va
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Är det inte så att trafikförsäkringen alltid gäller? :va

Trafikförsäkringen gäller alltid, men du får inget för hojen om du skrotar den. Förutsatt att du har helförsäkring förstås. Sen vet jag inte om bolaget kan kräva dig på pengar som de betalat ut till ev. motpart.

fattar inte vad du menar:va



och vem fan kollar hk polisen är inkompetenta dom märker inte sånt. dom kan ju för fan inte ens kicka igång min moppe.

Var ett par stycken som åkte dit i Västerås för att par år sedan. De hade ostrypta 125:eek:r. Finns en tråd om det i 125-forumet:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=167687&highlight=v%E4ster%E5s
 
Last edited:

simee_93

Medlem
Gick med
9 Nov 2009
Ort
oskarshamn
Hoj
KTM 525 05
ä vafan kör o stryps så kör du ifrån snuten ist så slipper du alla följder som man får om dom tar dig. men åk inte fast!!!!
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top