Yamaha R6 strypning 25 kw

YamahAlbin94

Yamaha4life
Gick med
1 Feb 2010
Ort
Strömstad
Hoj
2008 Yamaha YZF R125
Tjena!
Är ett tag kvar men ville vara säker på om man kunde strypa en Yamaha r6 till 25 kw o köra den lagligt när man är 18 med mellanklass kort???:banana
 

Bifogat

  • 08_supersport_Yamaha_R6_354.jpg
    08_supersport_Yamaha_R6_354.jpg
    85.2 KB · Visningar: 561

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Du kan strypa en goldwing till 25 KW men den kommer inte att gå bra. Det finns flera trådar om detta ämne, sök och du skall finna!
 

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Ort
Stockholm city
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Skall nog gå fint, dock måste du tänka på att du måste göra de på
firma så du får papper på de.

Annars skulle jag lätta strypa den själv :p

Ah och jag ska också strypa min som jag köpte i lördags :)
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Skall nog gå fint, dock måste du tänka på att du måste göra de på
firma så du får papper på de.

Annars skulle jag lätta strypa den själv :p

Ah och jag ska också strypa min som jag köpte i lördags :)

Nej,

Mc-kompaniet bl.a. har en strypningssats som man intygar själv att man har monterat korrekt.
 

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Höganäs
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
aaadå funkar finfint, man kan köra över lagliga hastigheter med strypning också. jag beställde mina strypningar på mckompaniet för typ 1500 om jag inte minns fel. bad dock en snubbe jag känner som meckar traktorer skriva på papprena för där stod att en "märkesverkstad" skulle göra det. inga problem på besiktningen heller.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Alternativet till MC kompaniet är att köpa samma sats ifrån www.grobmotorik.de till nästan halva priset inkl.frakt och godkänt intyg med ditt chassienummer. Alphatechnik sats (samma som MC kompaniet).
Montera sedan och skriv sedan ett intyg där du bekräftar korrekt montering:)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Det går men det kommer aldrig se ut som på din bild. Lika spännande som en 125cc ungefär.
 

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
det går fint... tills du märker att cyklister kör om dig :näsblod



hehe jo det är fan sant 1,2,3,går det inte allt för fort:)

hade själv det på min en gång maxfart va väll 115-125 kanske på en 1000cc kul. sen axar den ju som en 50 vespa typ du blir ju lätt ifrånkörd av dagens lätt trimmade mopeder:D.
men ska du köpa köp på mc-kompaniet dö billigt sen bara skriva på pappret själv inte så noga det gjorde ja. det skulle nog räcka att sätta ditt gasstoppet
sen köra in och besikta för dom kollar bara på pappren dom kör den inte ens då slipper du lite jobb fall du inte ska sitta och köra runt med strypningen förstås:D


/Danne
 
Last edited:

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
aaa de går fint, snart dags för mig o plocka av min :;D nice, gjorde de på yamahacenter i samband när jag beställde min hoj så vet ej pris fick de på köpet. men tror verkstadskillen sa de gick på 2500 inklusive material o abete.
 

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
skövde
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
Beställ från mc-kompaniet, det gjorde jag när jag skulle köra mellan på fars gamla 750, funkar fint att köra, men du har inte alls lika mycket effekt på högre varv. Du får med en lapp om du köper brickor från mc-kompaniet. bara att skriva på att du har satt i brickorna, gubben tar en provtur för att se att den är trött som en gammal dam vid övergångsstället.
Det är inte svårt heller, bara att sätta i don i insugsgummit :D
 

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Ort
Stockholm city
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Alternativet till MC kompaniet är att köpa samma sats ifrån www.grobmotorik.de till nästan halva priset inkl.frakt och godkänt intyg med ditt chassienummer. Alphatechnik sats (samma som MC kompaniet).
Montera sedan och skriv sedan ett intyg där du bekräftar korrekt montering:)

Får man med papper från dem också?
Var kan man annars få ett sådant?

Nej,

Mc-kompaniet bl.a. har en strypningssats som man intygar själv att man har monterat korrekt.
Okej, bra att veta. Var killar härifrån som sade att man fortfarande behövde någon verkstad som monterade och skrev under.

Kan någon hjälpa mig att hitta min hoj här?
http://www.alphatechniksql.alphaplanweb.de/index.cfm?bereich=ErweiterteSuche

Yamaha R6 '99, med remus helsystem (original finns, men bytes helst inte).
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Får man med papper från dem också?
Var kan man annars få ett sådant?


Självklart får du dokumentering. Det är exakt samma sats och dokument som MC kompaniet har. Alphatechnik.
När du beställer så frågar dom dig om ditt chassienummer som dom sedan trycker på dokumentet. Skillnaden är att MC kompaniet tar
1795:-+frakt vilket blir ca 1900:-.
Inklusive frakt så gav jag hälften ifrån Tyskland. 3 dagars leveranstid.
Köp nåt annat roligt för mellanskillnaden.
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Jag beställde från Mc-Kompaniet förra året till min R6'a. Skit smidigt, bara beställa, få hem, montera och dra till besiktningen med en underskrift i strypningspapperna man får med. Sen var den reggad som 25kw. Kan inte bli mycket smidigare :tummenupp Lycka till :)

// Li_G
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

Kungens

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
R6 - 00
Hejsan!

Har svårt för att hitta en specifik tråd som behandlar min fråga men för er som behärskar sökfunktionen bra så får ni gärna länka vidare!

Jag undrar hur många av er eller iflal ni vet något fall då polisen bänkat en registrerad 25kw hoj och då har man sett att strypningen varit väck och man har bara mellan kort.
Angående försäkring så har jag bara halv.

MVH
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top