Garage i Årsta

brodin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 929
Jag flyttade till Årsta (Stockholm) i höstas och letar nu efter garageplats för min CBR954:a inför våren. Jag tänkte höra här om det är någon som har en garageplats att hyra ut. Jag delar gärna garage med flera om det är så.

Självklart vore det underbart med ett garage med lite mekar-möjligheter men man får väl inte gapa efter för mycket...

Jag bor nära Årstaberg pendeltågsstation så om du känner till något garage inte allt för långt därifrån så hör gärna av dig.
 

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Varberg
Hoj
R1200GS
Jag är väl inte till mycket hjälp men jag är i samma situation så hittar du ett stort garage så är jag intresserad. Hittils har jag parkerat utomhus och det har ju gått bra. :rolleyes:
 

brodin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 929
Jag är väl inte till mycket hjälp men jag är i samma situation så hittar du ett stort garage så är jag intresserad. Hittils har jag parkerat utomhus och det har ju gått bra. :rolleyes:

Ok får se om det dyker upp nåt. Parkera utomhus är nog inget för mig. Då tar jag hellre in den i varagsrummet om jag måste :). Synd att man bor på andra våningen...
 

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
Ok får se om det dyker upp nåt. Parkera utomhus är nog inget för mig. Då tar jag hellre in den i varagsrummet om jag måste :). Synd att man bor på andra våningen...


Ja hyr en garageplats på liljeholmstorget, visserligen kostar de lite, men hellre de än att få hojen stulen :gnissla
Å de e ju hysat smidigt att ta sig från Årsta till Liljeholmen :)

Gå in på www.liljeholmensport.se, eller maila till garage@liljeholmensport.se, hojplatsen kostar 600/mån.
 

brodin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 929

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
Tackar för tipset! Är ju rätt dyrt, men det kanske är vad det kostar här i kring...

Ja tyvärr e de väl kanske så :(
Men fördelen e ju att garaget e bevakat, tror att de va 5 rundor/natt som väktarna kör :)
Sen ligger ju nedfarten till garaget inne på gården, så de e ju många som har ögonen på den så att säga :)
 

ladelai

The Patriots
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Huddinge Hills
Hoj
Yamaha R1, Yamaha MT-07
Yo,

Knata runt i kvarteren och se vad det finns för möjligheter. Ta reda på vilka bolag som äger husen och ring och hör dig för om det finns platser.
 

brodin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 929
Yo,

Knata runt i kvarteren och se vad det finns för möjligheter. Ta reda på vilka bolag som äger husen och ring och hör dig för om det finns platser.

Bra tips! Jag gjorde det i höstas när jag flyttade hit. Men det var tokfullt. Men jag ska nog göra ett ryck igen, man kan ju ha tur :tummenupp
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ja hyr en garageplats på liljeholmstorget, visserligen kostar de lite, men hellre de än att få hojen stulen :gnissla
Å de e ju hysat smidigt att ta sig från Årsta till Liljeholmen :)

Gå in på www.liljeholmensport.se, eller maila till garage@liljeholmensport.se, hojplatsen kostar 600/mån.

Jag har oxå plats i liljeholmens port då jag bor i föreningen. Men jag har bara bilen där. Du vet att det var inbrott nyligen runt mellandagarna och att dom tog en hoj oxå?
 

brodin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 929
Jag har oxå plats i liljeholmens port då jag bor i föreningen. Men jag har bara bilen där. Du vet att det var inbrott nyligen runt mellandagarna och att dom tog en hoj oxå?

Det är ju förjävligt att det inte ens går att ha sina grejerna i fred till och med på ett sånt ställe...

Är det någon som har provat företag som hyr ut förråd som tex. Shurgard eller City Self Storage för att parkera hoj?
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Det är ju förjävligt att det inte ens går att ha sina grejerna i fred till och med på ett sånt ställe...

Är det någon som har provat företag som hyr ut förråd som tex. Shurgard eller City Self Storage för att parkera hoj?

Jag är nyinflyttad och vet inte om hojplatserna har eget utrymme. Den hoj som blev stulen stog två platser ifrån min bil på en P-ruta framför en bil. Nu har dom förstärkt säkerheten ytterligare. Tror att dom tagit sig in när en bil kört in och sedan brutit upp något skåp på insidan så dom kunde öppna dörrarna innifrån sen.

Ring och fråga shurgard, dom ligger ju där vid årstaberg. Men inte tror jag det blir billigare...
 
Last edited:

arnel guess

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
stockholm
Hoj
1995 ninja xz6r
Jag är själv nyinflyttad i årsta och letar efter ett garage :) Ringde shurgaard förra året och dom skulle ha runt 1000 kr i månaden för ett litet utrymme.
Så det känns ju inte aktuellt för min del iaf.
 

brodin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 929
Jag är själv nyinflyttad i årsta och letar efter ett garage :) Ringde shurgaard förra året och dom skulle ha runt 1000 kr i månaden för ett litet utrymme.
Så det känns ju inte aktuellt för min del iaf.

Jag ringde och frågade City Self Storage som ligger i Årsta, där skulle det enligt dem gå bra att hyra förråd och parkera mc, föutsatt att jag tömmer den på bensin samt tar ur batteriet när jag ska parkera den :)

Så jag sover fortfarande sömnlöst om nätterna i brist på garage...
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Hur har det gått med garage letandet i Årsta??

Jag har ett garage på Åsen men skulle gärna ha ett närmare...
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Hur har det gått med garage letandet i Årsta??

Jag har ett garage på Åsen men skulle gärna ha ett närmare...

Det gick bra för honom. Hittade en plats i mitt garage i Hammarbyhöjden.
Det finns en ledig plats där nu, PM:a om du är intresserad.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag ringde och frågade City Self Storage som ligger i Årsta, där skulle det enligt dem gå bra att hyra förråd och parkera mc, föutsatt att jag tömmer den på bensin samt tar ur batteriet när jag ska parkera den :)

Så jag sover fortfarande sömnlöst om nätterna i brist på garage...

Jag tycker det där lät som ett "det är inte okej, men vi blundar för det". Så skulle jag tolkat det i alla fall ;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top