Trafikpolis ljuger under ed.För er som tror att polis o tingsrätt sköter sitt uppdrag

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Dra mig baklänges. Skulle detta va nåt nytt?

God jul åt er ovetande.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag har slutat tro på rättvisa i detta land..... Jag har oxå blivit drabbad så att säga av det svenska rättssamhällets vacklande....

det är många som blivit det... ibland påverkar det svenska rättssamhället enskilda individer å ibland hela familjer när polisen gör som de själva behagar.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Först och främst så vill jag påpeka att "mickelin" har helt rätt att juridiskt sett så är det lite skillnad på uttryck jämfört med hur vi kanske är vana att tolka dem.

Det kan vara "Ok" att polismannen säger att han inte tappat ögonkontakten om det t ex varit så att det inte finns några påfarter/avfarter och inte någon annan trafik så att det är fysiskt omöjligt att det är en annan bil.

Det kan oxå vara så att ögonkontakten varit förlorad i så kort stund så att med tanke på hastigheten så är det helt omöjligt att bilen skulle ha hunnit stanna, byta förare och sen komma upp i fart igen.

I praktiken har han inte tappat kontakten i sån grad så att det påverkar den sammanlagda bedömningen.

Jag vill dock poängtera att nu har jag inte alla fakta och omständigheter kring just det här fallet, men det känns ändå som att polismannen borde ha uttryckt sig annorlunda. Dvs att han gjorde fel. Så där kanske trådskaparen har rätt.

Men det som ändå i mina ögon är smått fantastiskt att så fort en polis gör någon sorts fel (spelar absolut ingen roll vad) så är helt plötsligt många sporthoj.com medlemmar rättskaffens medborgare där rätt och fel samt skyhög moral är både ledstjärna och måtto.

Att ljuga är helt otänkbart och det måste startas en tråd och personen som ljugit bör åtalas eller allra helst lynchas.

De som blir mest upprörda och går i taket är dessutom ofta precis samma människor som ägnar sommarhalvåret åt att berätta hur de totalt struntar i alla regler som finns och som med all säkerhet själva skulle ljuga om både det ena och det andra både i poliskontroll (om man ens stannar) samt i rättegång om man hamnar där..

Vad är det man brukar säga.. kasta inte sten i glashus? :tummenupp
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
tror inte polisen behöver ha ögonkontakt under hela "jakten".
Vart själv drabbad förra somaren när en polis stoppar mig 3 mil efter mätstället och tar körkortet på plats.
Han behövde inte se mig under hela "jakten", det räckte med att han va säker på att det va mig han mätt på.:(
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mina hemmamarker, raka fina ytor? Vad snackar han för goja, finns flera kurvor och krön, och är det en längre raka så kan han ju inte vara säker vilken bil han "har sån bra koll på" när bilen är 1 km framför honom:va Darwin awards tilldelas denna trafikpolis:tummenupp
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
efter att ha suttit inlåst i 15 mån. pga att polisen vittnat falskt i flera fall så har jag lärt mig att polismyndigheten är skit....

små mobbade pojkar får pistol, pepparspray,batong o skit och blir värsta tuffingarna....

finns väl nån 8 veckors SAMHALLs utbildning för att bli polis verkar det som....:va:va:va

poliserna kan ju inte ens lagen om så enkla saker som brott mot knivlagen....

poliserna följer ju ej lagen själva så varför ska vanligt folk göra det...

Gulligt med att polischefen Göran Lindberg åkte dit när han skulle åka o knulla en 14-åring...

jag gjorde lite "hembesök" hos 2 st grisar -08 och skickade sedan brev hem till dem så den ena grisen fick hjärtproblem och gick sjukskriven i 8 mån...(kallas för KARMA):D:D

Fuck The Law.....

BUSTED 4/12-2008.......muck 4/3-2010......

mvh crash rider/finkan boys.
 

Smagatusk

Guest
efter att ha suttit inlåst i 15 mån. pga att polisen vittnat falskt i flera fall så har jag lärt mig att polismyndigheten är skit....

små mobbade pojkar får pistol, pepparspray,batong o skit och blir värsta tuffingarna....

finns väl nån 8 veckors SAMHALLs utbildning för att bli polis verkar det som....:va:va:va

poliserna kan ju inte ens lagen om så enkla saker som brott mot knivlagen....

poliserna följer ju ej lagen själva så varför ska vanligt folk göra det...

Gulligt med att polischefen Göran Lindberg åkte dit när han skulle åka o knulla en 14-åring...

jag gjorde lite "hembesök" hos 2 st grisar -08 och skickade sedan brev hem till dem så den ena grisen fick hjärtproblem och gick sjukskriven i 8 mån...(kallas för KARMA):D:D

Fuck The Law.....

BUSTED 4/12-2008.......muck 4/3-2010......

mvh crash rider/finkan boys.

Jag får intrycket att du kanske inte var HELT oskyldig?
 

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
En 12 år gammal film känns inte direkt högaktuellt... Trist, men han körde för fort och blev dömd. Folk ljuger i rättegångar varje dag. Ett litet problem i en värld av stora problem.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
efter att ha suttit inlåst i 15 mån. pga att polisen vittnat falskt i flera fall så har jag lärt mig att polismyndigheten är skit....

små mobbade pojkar får pistol, pepparspray,batong o skit och blir värsta tuffingarna....

finns väl nån 8 veckors SAMHALLs utbildning för att bli polis verkar det som....:va:va:va

poliserna kan ju inte ens lagen om så enkla saker som brott mot knivlagen....

poliserna följer ju ej lagen själva så varför ska vanligt folk göra det...

Gulligt med att polischefen Göran Lindberg åkte dit när han skulle åka o knulla en 14-åring...

jag gjorde lite "hembesök" hos 2 st grisar -08 och skickade sedan brev hem till dem så den ena grisen fick hjärtproblem och gick sjukskriven i 8 mån...(kallas för KARMA):D:D

Fuck The Law.....

BUSTED 4/12-2008.......muck 4/3-2010......

mvh crash rider/finkan boys.
Välkommen till friheten!
:banana :banana :banana
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Har själv blivit oskyldigt dömd i tingsrätten, polismannen dök inte ens upp på rättegången, de gick bara på vad han skrivit i platsprotokollet (där de tom med skrev fel tidpunk), så visst kan man bli oskyldigt dömd i sverige utan problem.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Har själv blivit oskyldigt dömd i tingsrätten, polismannen dök inte ens upp på rättegången, de gick bara på vad han skrivit i platsprotokollet (där de tom med skrev fel tidpunk), så visst kan man bli oskyldigt dömd i sverige utan problem.

fick dunderspö av polisen...sen i rätten så sa poliserna att jag var våldsam fast jag hade bojor på ryggen o de sparkade på mig.....= våldsamt motstånd o våld mot tjänsteman
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top