Skönaste ljudet någonsin!?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag är ytterst svag för passageljud, något det här klippet illustrerar suveränt. Lugnet före, man kan höra fåglar, lite lågmält prat, och sen anar man en annalkande hoj i fjärran och innan man vet ordet av har den passerat under ljudet av en ständig acceleration. Det är så jag blir tårögd...

[YOUTUBE-ID]pe7F6cOkQJU[/YOUTUBE-ID]

de är som bäst när man själv upplever det, stått vid en F1 bana å kännt ljudet i bröstkorgen någongång?
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Nä nu e ni lite väl insnöade på hojar:D
[YOUTUBE-ID]fZMPDCNyQxE[/YOUTUBE-ID]



Finns en längre verson med ljudklipp från kupen!
gåshud på näsan :tummenupp

[YOUTUBE-ID]wRSYTw9IBxg[/YOUTUBE-ID]


[YOUTUBE-ID]82bUJJuW270[/YOUTUBE-ID]
Spana in mekaniker på käpp! är det inte kärlek :yoparty:Bugar
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag är ytterst svag för passageljud, något det här klippet illustrerar suveränt. Lugnet före, man kan höra fåglar, lite lågmält prat, och sen anar man en annalkande hoj i fjärran och innan man vet ordet av har den passerat under ljudet av en ständig acceleration. Det är så jag blir tårögd...

[YOUTUBE-ID]pe7F6cOkQJU[/YOUTUBE-ID]

å dra helvet, va man inte sugen på att åka dit (ja för att inte tala om att köra) så blev man det nu
tack

Bästa ljudet jag hört finns inte på film, Jörgen Hållinders gsxr750 superbike ut ur depåsvängen nerför rakan på gelleråsen för en massa år sedan, fantastiskt.
eller första gången jag hörde en F1, på Spa, det satt som en pinne i kobajs.

annars är denna kanon
[YOUTUBE-ID]tpyZuAtH-FQ[/YOUTUBE-ID]
F1 på Spa
[YOUTUBE-ID]ueUyDEyNowg[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Exom

molekyler, igen..
Gick med
10 Mar 2009
Ort
Finland, Vasa
Hoj
1987 Yamaha FZR1000 Streetfighter
cbx 1000 är ju en klar favorit! :) och flygplan som kommer över huvudet slår ju det mesta! i somrast var jag på Helsinki air-show och där gick bil-larmen konstant efter alla F-plan flygningar.

men bilar måste jag nog säga denna!

http://www.youtube.com/watch?v=8x1_SQKjQyw

mycke bilder o en dyno repa i början men vid 1:40 då han tar ut den på gata, ojoj! låter som ett skrikande monster! kul att snuten tar an på premiärturen med ;)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
de är som bäst när man själv upplever det, stått vid en F1 bana å kännt ljudet i bröstkorgen någongång?

Mm, kommer aldrig att glömma då vi kom till SPA från Ringen, parkerade hojarna och gick mot banan över den stora asfaltytan där man kan se Eau rouge (stavning?) och bilarna formligen sparkade oss i bröstet med ljud! :tummenupp Tur man hade skinnställ...

Tyvärr inte...

Men passageljud är da shit. Tie fighters-ljuden i Star wars är ett annat ljud man blir alldeles knäsvag av.

Oh yes, arrgglhgallghhlallal,.... typ nåt sånt! Kungligt!
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Det värsta jag upplevt var att stå precis bredvid motorn på en varvande Top-Fuel dragster med 7000hk. Man mådde fysiskt illa och det kändes som knytnävsslag i magen varje gång de varvade till.

Annars finns det ju motorsång och motorsång....

[YOUTUBE-ID]XRXwWbo_mX0[/YOUTUBE-ID]
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Där kom klippet jag har väntat på!

Den mannen måste ha karvat ur sadeln för att få plats med sina stora håriga cohones!

Ja man kommer omedvetet att tänka på Arto Nykvist när man ser den där körstilen
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Jag är ytterst svag för passageljud, något det här klippet illustrerar suveränt. Lugnet före, man kan höra fåglar, lite lågmält prat, och sen anar man en annalkande hoj i fjärran och innan man vet ordet av har den passerat under ljudet av en ständig acceleration. Det är så jag blir tårögd...


Tack Pelle, tack! :Bugar
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Sitter på pendeln påväg till jobbet nu och alla som satt sig vid mig till en början har nu satt sig nån annanstans, måste tro att jag är pervers när jag har bredaste flinet på facet och drägel rinner ned för hakan :) Hahaa!

Bästa morgonen på ett tag ;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top