Arrangera mekkurs

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Kan väl passa på att säga att om det blir flera nivåer och "mäster" bedömer att man klarar nästa skulle jag vilja gå så många som möjligt i följd!

Min anmälan gäller alltså så många nivåer som möjligt!
 

Dr.Bike

Guest
Kan väl passa på att säga att om det blir flera nivåer och "mäster" bedömer att man klarar nästa skulle jag vilja gå så många som möjligt i följd!

Min anmälan gäller alltså så många nivåer som möjligt!


Det finns två grundkriter i all utbilning! :)

1. Elevens vilja att lära sig - det är det enda som sätter gränsen.

2. Lärarens inkompetensnivå! :D Sätter oxå gränser, men en duktig elev kan även överkomma detta.
Faktiskt.
Däremot kan aldrig en dålig elev klara av att gå vidare och längre än lärarens nivå.
Och min strävan är alltid att mina elever ska bli fan så mycket bättre än mig.

Sug på den sista frasen.

(en del säger kanske att: nåväl, det lär ju gå fort... och ja, kanske det, men hursom - ambitionen att lära dig att lära dig, och bistå så att du kan klara av att sätta ihop alla delar till en syntes. Dvs handleda (coacha heter det visst numera på svenska...) eleven att nå dina mål.

Nu lär ju kanske det inte inträffa på denna nivån, att jag "slår i taket" men där i ligger lite av mitt grundtänk att förmedla kunskaper.
Inte bara köra flip-top-metoden.


Så var min gäst! :)
 

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 SM
Är också intresserad av nybörjar-meka-för-oss-som-inte-riktigt-kan-men-ändå-vill-kurs

Finns det någonslags kö-lista eller om ni får några drop out's visar jag nu intresse
 

MCist

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En lila
Är också intresserad av nybörjar-meka-för-oss-som-inte-riktigt-kan-men-ändå-vill-kurs

Finns det någonslags kö-lista eller om ni får några drop out's visar jag nu intresse


Antalet per kurs kommer att ligga på fem deltagare åt gången, och nu är elva redan anmälda.

Det går väl att göra en till lista, men hur många kurser som kommer hållas är ju avhängigt Dr Bikes vilja... :D

Och så ska det ju förhoppningsvis gå vidare så småningom till en mer avancerad nivå för de som gått nybörjarnivån, så det blir ju ett par kurser ändå.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Finns intresset så är jag inte negativ till en skånetillställning även om ni inte får portningstips som av DrBike....

för min del skulle en newbie-nivå vara perfekt, med lite kedjejustering, olja-filter, byta däck utan att pajja fälgarna, skruva av originalavgas, lufta bromsar, byta kedja, korta ner en kedja, byta drev ..

ungefär som ni föreslår för STHLM
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Det går väl live på nätet så jag kan vara med? :)
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Självfallet lägger vi ut varje avsnitt på "pay-per-view" sajter, ;)

Jag antar att det är nybörjarkursen du är mest intresserad av? ;) :D

Nja det beror på ... får man en spilloljebemängd trasa och en påse bromsdamm hemskickat så man kommer i stämning till sändningarna? Ja och kanske ett bladmått som man kan bläddra med, om man prenumererar på sändningarna ... :)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Det finns två grundkriter i all utbilning! :)

1. Elevens vilja att lära sig - det är det enda som sätter gränsen.

2. Lärarens inkompetensnivå! :D Sätter oxå gränser, men en duktig elev kan även överkomma detta.
Faktiskt.
Däremot kan aldrig en dålig elev klara av att gå vidare och längre än lärarens nivå.
Och min strävan är alltid att mina elever ska bli fan så mycket bättre än mig.

Sug på den sista frasen.

(en del säger kanske att: nåväl, det lär ju gå fort... och ja, kanske det, men hursom - ambitionen att lära dig att lära dig, och bistå så att du kan klara av att sätta ihop alla delar till en syntes. Dvs handleda (coacha heter det visst numera på svenska...) eleven att nå dina mål.

Nu lär ju kanske det inte inträffa på denna nivån, att jag "slår i taket" men där i ligger lite av mitt grundtänk att förmedla kunskaper.
Inte bara köra flip-top-metoden.


Så var min gäst! :)

Jag ville bara ställa mig först i kön till steg 2...:D

Intresse för ämnet man ska lära sig är A och O (vilket syntes väl på mina gymnasiebetyg) och därför brukar just kurser som denna bli bra då du självmant anmäler dig och betalar! Man lägger inte ut pengar och fritid på ointressanta saker!

Känner att min ambition slutar i gränslandet av fabrikation av delar då detta börjar kräva avancerade kunskaper/maskiner.
 

Dr.Bike

Guest
Jag kommer forma en ide´till kurs under veckan.
Meddelar berörda via "sekreteraren" MCist, som mailar er.
Meddela alltså er önskade mailadress (som givetvis kan vara en helt annan än den ni angett här på SH) till McIst eller mig via PM.
När adresslista är upplagd och komplett så sköter jag korrespondensen med er alla från och med då.

Kursen kommer vara utformad så att ni hela tiden kan komma med frågor som vi alla kan ta ställning till om vi ska djuploda i dem tillsammans eller ej. Dvs finns den någon allmännytta för var och en. Finns det inte det går vi vidare, men ni själva som ställer er speciella fråga, som är viktig för er, kommer såklart få svar iaf, (även om det blir senare) och även hjälp att förstå svaret.

Tack! :)
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Verkligen kul att såna här initiativ tas och (verkar) utföras! Mer sånt :tummenupp Jag är också intresserad av en kurs fast längre söderut (småland, halland, skåne) av "svårighetsgrad 2"

Lycka till och hoppas det funkar bra! :tummenupp
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Vaddå, har ni redan haft en mek-kurs?!!!! :confused:

Anmälde mej för lääääänge sen ju, men konstigt nog har jag inte fått nån info om detta... :va
Synd, hade gärna velat delta. :tummenner
 

Dr.Bike

Guest
Vaddå, har ni redan haft en mek-kurs?!!!! :confused:

Anmälde mej för lääääänge sen ju, men konstigt nog har jag inte fått nån info om detta... :va
Synd, hade gärna velat delta. :tummenner

Du har fått info.
Senast nu i veckan mailades du, och du fick infon att du ingår i grupp TVÅ.
Denna kurs var grupp ETT.

D.S ;)

Det var begränsat antal tjejer

100% av de tjejer som ingick i grupp ETT kom... ;)
 
Last edited:

turismo

Medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
GSX 750 1999
Fan också, hur kunde jag missa denna tråd :huvet

Finns det fler tillfällen du kommer ge ut kursen? :confused:
 

MCist

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En lila
? Har varken fått mail lr info... :(

Inte för att vara sån, men hallå..?
Har skickat dig ett antal mail om kursen, och det är snarare du som har varit seg med att svara. För det har du gjort till slut, vilket betyder att mailen kommit fram..
Skrev till dig att eftersom ditt svar dröjde så hamnade du i grupp två, som också ska vara på nybörjarnivå, så det är bara att ta det lite lugnt och avvakta...



Instämmer till fullo.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top