Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sist jag kollade (någon timme sedan) hade han nabbhjul på :tummenupp


Nu har jag testat lite sandtagsbus :)
Mycket roligt men crossbana slår snäppet högre, tyvärr är det bara så mycket jobbigare :taskigkondition

Gött, det finns hopp! :yoparty

Orken löser vi, jag styr med MSK Hammarens löpträning på måndagarna, och snart kör innefys:et igång, kosta-gratis qualitäts-träning som får ordning på orken. :) Imorgon samlas vi vid Hallsta motionscenter 19.00 för lite gemensam svettning.

Men det är inte en godtagbar ursäkt att inte haka på till crossbanan, nu är det en hel bunt med remsor som sitter och piper när det vankas finåka på banorna. :hihi

En stämningsfull bild från gårdagens lätt fuktiga pass på Hovgården i Surahammar...det där är livet...
 

Bifogat

  • 45876_419507211898_637966898_5279662_5568622_n.jpg
    45876_419507211898_637966898_5279662_5568622_n.jpg
    94.3 KB · Visningar: 59

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Gött, det finns hopp! :yoparty

Orken löser vi, jag styr med MSK Hammarens löpträning på måndagarna, och snart kör innefys:et igång, kosta-gratis qualitäts-träning som får ordning på orken. :) Imorgon samlas vi vid Hallsta motionscenter 19.00 för lite gemensam svettning.

Men det är inte en godtagbar ursäkt att inte haka på till crossbanan, nu är det en hel bunt med remsor som sitter och piper när det vankas finåka på banorna. :hihi

En stämningsfull bild från gårdagens lätt fuktiga pass på Hovgården i Surahammar...det där är livet...

Anledningen till att jag hoppar sala är nog att busta är bra mycket närmare (ca 2 mil jämfört mot många fler :p ) och har lägre träningsavgift

Orken har jag lite bekymmer att lösa då jag får ont i benhinnorna om jag joggar regelbundet (klarade 4-5 veckor med 2-4 rundor/vecka i somras, sedan kom problemet igen)
Cykla funkar inge bra för det är för lätt att halka ner till cruisingfart, men det är skonsammare mot benen.
Därför består min konditionsträning för närvarande av enduro- och crossåka :D
 

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
.
Hoj
690 Enduro R -12
Sådär, då har man kört med geggdäcken för första gången också.
Spenderade hela dagen i sandtag i Kungsör och avslutades med skogskörning en bit påväg hem. Och det är sjukt jävla kul!
O jävlar va lätt hon gasreser lätt med 21" fram :p
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
En liten fråga till alla geggmoppare:

Sonen ska ju få sin första cross när han fyller år den 10:e september (en fredag) och naturligvis kommer han vilja testa den samma dag. Eftersom hela helgen efter tyvärr går åt så vore det väl kul om man skulle kunna lösa det. Problemet är ju att det är en fredag och både Malma och Gröndal har stängt. Han ska absolut inte ut på bana direkt utan helst drillas lite på plan yta innan det är dags för liten bana.

Finns det någonstans i Västerås närområde som skulle kunna vara lämpligt? Någon som ev. har en lämplig stubbåker att låna ut eller ännu hellre en stor grusplan? Ett alternativ är ju grusfotbollsplaner på vischan men jag skulle vilja ha något som jag vet kan bli av och som inte stoppas av att det är några sura jävlar där och tränar.

Hur gör/gjorde ni med era knattar?
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
En liten fråga till alla geggmoppare:

Sonen ska ju få sin första cross när han fyller år den 10:e september (en fredag) och naturligvis kommer han vilja testa den samma dag. Eftersom hela helgen efter tyvärr går åt så vore det väl kul om man skulle kunna lösa det. Problemet är ju att det är en fredag och både Malma och Gröndal har stängt. Han ska absolut inte ut på bana direkt utan helst drillas lite på plan yta innan det är dags för liten bana.

Finns det någonstans i Västerås närområde som skulle kunna vara lämpligt? Någon som ev. har en lämplig stubbåker att låna ut eller ännu hellre en stor grusplan? Ett alternativ är ju grusfotbollsplaner på vischan men jag skulle vilja ha något som jag vet kan bli av och som inte stoppas av att det är några sura jävlar där och tränar.

Hur gör/gjorde ni med era knattar?


:tummenupp
hur gammal e han? GAMMA´s ungar har en liten bana på ett gärde här som dom kör qr50 på. plan mark, till den 10sept borde vi ha fått stubb här oxå!

annars äre vällan bara å åka till närmsta bonngård/tröska du ser och fråga om ni får burna lite stubb! :tummenupp
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
:tummenupp
hur gammal e han? GAMMA´s ungar har en liten bana på ett gärde här som dom kör qr50 på. plan mark, till den 10sept borde vi ha fått stubb här oxå!

annars äre vällan bara å åka till närmsta bonngård/tröska du ser och fråga om ni får burna lite stubb! :tummenupp

Han fyller 7 år och har fått en liten 50cc. Det vore ju asgrymt. Är det i Västerås?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Om det inte redan är allmänt känt...så passar biltemas siktskiva för rolloff till Scottbrillor, passade perfa' på mina Bevo Xi (antar att det är 89Xi).

Rolloffprylarna känns helt ok. :) Blev billigt att trolla fram ett extra par rolloffbrillor.

...det hade behövts på banan i Sura igår...fuktigt värre. :crash Men klart hård körning.
 

Bifogat

  • geggmoppe.jpg
    geggmoppe.jpg
    110.1 KB · Visningar: 54

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
:tummenupp
hur gammal e han? GAMMA´s ungar har en liten bana på ett gärde här som dom kör qr50 på. plan mark, till den 10sept borde vi ha fått stubb här oxå!

annars äre vällan bara å åka till närmsta bonngård/tröska du ser och fråga om ni får burna lite stubb! :tummenupp

....stubb säger du...något stort/ordentligt? :) Tror jag har ett par polare som gärna skulle haka på och busa lite... :D

Fan va du ligger i!! Respekt :yoparty

Tydligen är jag talanglös, då är det bara mängdträning kvar... :hihi
 
Last edited:

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
RM-Z 250 -11
Tydligen är jag talanglös, då är det bara mängdträning kvar... :hihi

Bara för att man behöver mängder med träning så betyder det inte att man är talanglös, tror du att Ricky Carmichael och James Stewart slutade träna när dom kom upp på toppen? ;)
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
....stubb säger du...något stort/ordentligt? :) Tror jag har ett par polare som gärna skulle haka på och busa lite... :D



Tydligen är jag talanglös, då är det bara mängdträning kvar... :hihi


mja jag ska styra igång min så kan jag vällan styra upp en bana

http://husabuse.mine.nu/main.php?g2_itemId=7731

asså jag har inte förstått grejen med att ha skydden utanpå tröjan.
istället för skitig tröja får man hel-skitiga skydd och en halvskitig tröja? :va
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kul träning i Sura ikväll - ON dök upp och brassade helvit med 125:an. :) Klart respektabelt att ta sig runt därute med såpass lite cross under bältet.

:metal
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top