Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hum...det där lilla stoppet i lördags, där styret tog lite bryskt i bröstkorgen, och inte gjorde så jävla ont just då, är betydligt mera ömt idag. :(
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Vi samåker från Goshow.
Avfärd därifrån kl 08:30
För alla hittar väl dit iaf? :tummenupp

Här börjar man bli lite förkyld (alt. svininfluensan) :gnissla men räknar med att skogskriga lite iaf. på lördag, förutsatt att jag inte blir dösjuk :näsblod .. Lär isåfall dyka upp hos Goshow för samåkning..

See you saturday :tummenupp
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Här börjar man bli lite förkyld (alt. svininfluensan) :gnissla men räknar med att skogskriga lite iaf. på lördag, förutsatt att jag inte blir dösjuk :näsblod .. Lär isåfall dyka upp hos Goshow för samåkning..

See you saturday :tummenupp

vad jag har hört så är gränsla en högvarvig 125moped den bästa meducinen mot all slags sjukdomar!
syns imorrn!


(vet dock inte hur det är med hemorojder)
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
vad jag har hört så är gränsla en högvarvig 125moped den bästa meducinen mot all slags sjukdomar!
syns imorrn!


(vet dock inte hur det är med hemorojder)


Hmm har för mig att jag hört något liknande, är beredd att prova!

Status: Hoj racepreppad :D korv inköpt, obligatorisk kvällen före öl intagen. Faktum: Hårdrocksenduro imorgon :yoparty

Ses imorgon!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
jag kallar såna pretty boys..

...frågan är vad man kallar grabbar med busa, som sitter inne och spelar tv-spel, under tiden vi är ute i hans hemtrakter och brassar helveTT med geggmoppar? :hihi

DU vågar aldrig skaffa en gammal CR250! :arsele :fakta :D

Hmm har för mig att jag hört något liknande, är beredd att prova!

Status: Hoj racepreppad :D korv inköpt, obligatorisk kvällen före öl intagen. Faktum: Hårdrocksenduro imorgon :yoparty

Ses imorgon!

Det där är rätt attityd! :yoparty

Jag har tagit fram björkved, kaffet är i termosen, utrustningen packad, dödsmaskinen är preppad och åksuget på topp!

Dock blev det ingen pre-pilsner igår, men en halv kycklingpizza fick man unna sig (en hel är det inte tal om :elitidrottsman ).

:D
 
Last edited:

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Moppe typ?

Tja.

Har med förtjusning och en stor dos avundsjuka följt geggtråden och har härmed en liten undran:va

Om man vill testa att köra gegga vad skall man leta efter för moppe, skall helst inte vara alltför kostsam då jag nyss köpt hus och därför säkert har fler hål för pengarna.

Om ni har förslag så speca gärna lite om för och nackdelar med modellen.

// Jimmy
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tja.

Har med förtjusning och en stor dos avundsjuka följt geggtråden och har härmed en liten undran:va

Om man vill testa att köra gegga vad skall man leta efter för moppe, skall helst inte vara alltför kostsam då jag nyss köpt hus och därför säkert har fler hål för pengarna.

Om ni har förslag så speca gärna lite om för och nackdelar med modellen.

// Jimmy

Skall det vara billigt och med minimalt med meck, så är det tvåtaktshojar - KTM EXC200 är en perfekt nybörjarcykel, som man kan åka väldigt fort med om man vill det. :)

Kikar du på beggade saker, titta inte på plasten (plast kostar "gratis" till geggmoppar) - kika mer på det mekaniska, äldre och billigare cyklar har gått igenom ett par motionärer (motionärer i allmänhet är inte överdrivet noga med skötsel).

Leta dig ut till Gröndal lör/sön så kan du kika lite närmare på galenskapen...(vid speedwaystadion har du både enduro och cross).


-----------------

Vilken härlig dag det blev idag grabbar!

Återigen enormt imponerad av nybörjarnas attack, kämpaglöd och faktiskt förmåga att ta sig fram. :yoparty

/J
 

Race_4_fun

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 -09
Skall det vara billigt och med minimalt med meck, så är det tvåtaktshojar - KTM EXC200 är en perfekt nybörjarcykel, som man kan åka väldigt fort med om man vill det. :)

Kikar du på beggade saker, titta inte på plasten (plast kostar "gratis" till geggmoppar) - kika mer på det mekaniska, äldre och billigare cyklar har gått igenom ett par motionärer (motionärer i allmänhet är inte överdrivet noga med skötsel).

Leta dig ut till Gröndal lör/sön så kan du kika lite närmare på galenskapen...(vid speedwaystadion har du både enduro och cross).


-----------------

Vilken härlig dag det blev idag grabbar!

Återigen enormt imponerad av nybörjarnas attack, kämpaglöd och faktiskt förmåga att ta sig fram. :yoparty

/J



Tack för en trevlig dag, å kul att ni gillade att fara runt på lite småvägar i mina gamla hemtrakter.
Men hur blir det nästa helg nu då?
Vi har förslag på att kolla på kåsan på lördag, och hojåkning på söndag, men var ska åkningen ske denna gång?
Om det är flera som vill åka å kolla på kåsan så kan vi ju samåka i goshows van, som har plats för 8 pers plus en massa sker som vi kan behöva ha med oss.. (Öl)
Vad säger ni?:banana
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
ÖÖÖöööö.... är allt jag kommer säga och göra ikväll känner jag

hur långt tid tar det att bygga upp bombarkondition igentligen?? :va
hinner jag till nästa helg?


nu börjar det bli dags att sätta på en riktigt dålig film och bara slå igen ögonen, bör nog gå till nån banjogranne och få en öl oxå för att inte misslyckas.
jag är trött, kommer förmodligen få träningsvärk så inihelvett,
säkert 2,4 kubik sand i hojen, fyyyfan säger jag bara, :6surkart

nån som är på och börjar korp schack?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bilder!!?

Nästa gång tillfälle gess för mig följer jag med och kollar ert spektakel, fotar ev filmar och tar en kaffe tillsammans med er:):tummenupp


Blev erbjuden crolla lite med Gabor2 på fm idag, men var inte i skick(nej nej inte sclootyyy igår el slivo!)allmänt risig på fm. Har sagt åt han att följa med er med sin fiddy 125 den borde fungera med!
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top