Nytt RG500 vinterprojekt

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Regbesiktningen klar

Jabaaaa:banana

Regbesiktningen är avklarad!!! Det gick utan något strul alls :tummenupp

Nu är det vanlig besiktning som väntar :D

//Uffe
 

Bifogat

  • DSCF4073.jpg
    DSCF4073.jpg
    245.5 KB · Visningar: 399
Last edited:

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Jabaaaa:banana

Regbesiktningen är avklarad!!! Det gick utan något strul alls :tummenupp

Nu är det vanlig besiktning som väntar :D

//Uffe

Aaaah, GRATTISSSS:tummenupp
Kommer över och kollar nån dag, Då kanske 80-tals ligan vill luftas lite.:Bugar Var iof ute och åkte redan för 3veckor sedan. De vaa dj..t ensamt :vamen nu har det börjat dyka upp lite hojar igen:)
 
Last edited:

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Aaaah, GRATTISSSS:tummenupp
Kommer över och kollar nån dag, Då kanske 80-tals ligan vill luftas lite.:Bugar Var iof ute och åkte redan för 3veckor sedan. De vaa dj..t ensamt :vamen nu har det börjat dyka upp lite hojar igen:)

Absolut!!!
Vi kan sprida "tvåtakts ånga" över hela Rosenhill och ge folk oljeprickar på skinnstället :D

//Uffe
 

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Rg500 besiktigad och klar!!

Nu är bygget besiktigad och klar!!!! Äntligen :D
Känns faktiskt lite vemodigt efter vinterns skruvande.

Tristessen kommer sakta smygande på en gång,vad gör nu :confused:

Tja,varför inte fortsätta en vända till :tummenupp Version 2.0......:D
Eftersom jag kan sluta tänka på besiktning och annat tjafs så forsätter jag med racebakdelen.

Sadeln tillverkar jag av tjockt 3 cm pvc (liggunderläggs material) det är otroligt lättjobbat och går att forma i alla möjliga former med grovt sandpapper.Tänkte ha en "rå look" utan klädsel,får se om det funkar i verkligheten också....
Aluminium bitarna tillverkade "Rolle Rotax". Dom kommer att hålla kutsen på plats i nederkant.

Forts följer....
 

Bifogat

  • DSCF4023.jpg
    DSCF4023.jpg
    248.5 KB · Visningar: 281
  • DSCF4081.jpg
    DSCF4081.jpg
    247 KB · Visningar: 258
  • DSCF4084.jpg
    DSCF4084.jpg
    239.8 KB · Visningar: 242

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag kopplade inte ihop den här hojen med Bultenfototråden förut när jag kommenterade den fina RG:n som dök upp där. Jag hade faktiskt inte trott att denna skulle vara ute på vägarna redan :)

Grattis!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Så jävla coolt :tummenupp

har själv en RD 500 som stått i garaget sedan 2000 med skuren kolv säger varje sommar att det är vinterns projekt!

Sälja till mig?:)

Det här projektet är bara så jävla läckert:yoparty
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Sadeln tillverkar jag av tjockt 3 cm pvc (liggunderläggs material) det är otroligt lättjobbat och går att forma i alla möjliga former med grovt sandpapper.Tänkte ha en "rå look" utan klädsel,får se om det funkar i verkligheten också...

Jag ska be att få protestera. Jag tycker att det finns få saker som är så fult som liggunderlag på en räser. Köp sadelgummi istället!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag var först.............................:confused: tror jag. Toyman

Nejnej, jag vill ha RD500:an med skuren kolv som han jag citerade pratade om :) Eller var du först på den??:va Trodde du ville ha trådskaparens RG?:va
 

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Jag ska be att få protestera. Jag tycker att det finns få saker som är så fult som liggunderlag på en räser. Köp sadelgummi istället!

Aha,Jag trodde dom använde typ PVC plast till sadlarna.Visste inte att det finns en speciell sort för detta.
Det jag ska använda är inte liggunderlag.Men det var det närmsta jag kom på att förklara med :tummenupp

Vet du vad skillnaden är?

//Ufferos
 

Bifogat

  • DSCF4024.jpg
    DSCF4024.jpg
    241.1 KB · Visningar: 274

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Aha,Jag trodde dom använde typ PVC plast till sadlarna.Visste inte att det finns en speciell sort för detta.
Det jag ska använda är inte liggunderlag.Men det var det närmsta jag kom på att förklara med :tummenupp

Vet du vad skillnaden är?

//Ufferos

Det som säljs som sadelgummi har mindre celler och är mindre "pappigt" än liggunderlag. Det är fortfarande inte världens mest beständiga material mot nötning osv, men när det är lagom slitet ser det sjukt mycket rejsing ut.

Dina sadlar var inte så pjåkiga i närbild, så du kan använda dom trots allt.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Vad är det för sving på den? Ser lång ut...

EDIT: Förresten, FY FAN vad jag är avis. Har alltid velat ha en sån men de kostar ju fläsk. Har inte råd... :( Ååh, jag minns en gång, jag var på väg hem från VM i Anderstorp. Måste ha varit en Fredagsträning. Skulle hem o tanka mat innan jag skulle cykla tillbaka och kolla när de börnade i byn. Solen sken... Det var nog 86. För jag hade en 12 växlad Crescent med bockastyre som jag givetvis accelererade fullt genom varenda växel medans jag vrålade. Sen hörde jag snart bakom mig, något som överröstade mitt egna pojk-tvåtakts-imitationsvrål: MmweeeaaBaaaBaaaaaBaaaaaaaa*Vad fan??! Kommer Gardner åkandes på Odengatan i Gislaved eller? Där kom en RG500. Det gick som fan och satan vad gott det lät! Den försvann som en raket mot samma håll jag skulle. Jag minns jag önskade den skulle stanna längre fram. Det gjorde den inte... :( Men sen dess alltså...
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Toyman , Jag ska göra det enkelt för Er båda.

"NOT FOR SALE" ännu iallafall........... :tummenupp

//Ufferos

Jag vill som sagt inte ha din hoj:D Eller jo, det vill jag visst det. Big time. Men jag antog att den inte var till salu utan att jag hade en bättre chans med nanisans trasiga RD:D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tyvärr inte till salu ännu för mycket nostalgi

Fan också, har letat alldeles för länge nu efter en halvtrasig 500:a som jag kan fixa i ordning...:( Det är min absoluta drömhoj, ska definitivt ha en en dag. Vårda den ömt:tummenupp
 

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Rg500 Version 2.0 klar

Så där !!!! :banana
Då var även Version 2.0 klar :tummenupp
Så här blev det. Villken version som blev bäst är väl en smaksak.men personligen gillar jag 2.0 bäst. Hur det sedan är att köra med denna "manliga" sadel får jag återkomma om.....:va.
Nu återstår bara att "kannibalisera" en nummerskylt så den får plats mellan rören bak.

//Uffe
 

Bifogat

  • DSCF4073.jpg
    DSCF4073.jpg
    245.5 KB · Visningar: 295
  • DSCF4188.jpg
    DSCF4188.jpg
    245.2 KB · Visningar: 342
  • DSCF4183.jpg
    DSCF4183.jpg
    246.1 KB · Visningar: 343

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top