Suzuki GSX-R 1000 2009-2011 tråden

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Precis:) Nu tror jag inte det är problem med försäkringsklassen, som jag förstår det är det IF:s bedömning av märkesförsäkringen, fanns ett svar från dom i 675-tråden...

Problemet är att Du ju kommer att åka åttor runt mig innan Du är klar:mad: Och så varken vill eller kan vi ju ha det...:D Det lär väl sluta med att Trajjan blir kvar ännu en säsong, den är ju hyfsat välmoddad vid det här laget.

Du väljer definitivt rätt som stannar hemma, det blir förmodligen rena hästhandlarfasonerna i de montrar där vi drar fram...

Både din och min tes Roffe är ju att hojen saknar betydelse, nu får vi bevisa det också...:)

Det är ju inget fel på trajan och den eventuella fördelen med Öhlinsfjädring får du ju köra runt:tummenupp

Att gå med dig och Hoppe på en mässa skulle kräva öronskydd...
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Var och kollade på en helt ny k9 igår för ett riktigt bra pris.
Som sagt är dom riktigt prisvärda. Ringde idag och sa jag skulle köpa den men den blev såld i förmiddags.. :mad: :huvet
Så nu får det antagligen bli en 10:a istället om man kan få ett bra pris på den och ett yoshi halvsystem som får bort katen..väntar på samtalet från butiken :gnissla

Edit: yoshi eller akra?
Är det inte så att suzuki har något samarbete med yoshi eller kanske är helt ute och cyklar.
Tips?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Var och kollade på en helt ny k9 igår för ett riktigt bra pris.
Som sagt är dom riktigt prisvärda. Ringde idag och sa jag skulle köpa den men den blev såld i förmiddags.. :mad: :huvet
Så nu får det antagligen bli en 10:a istället om man kan få ett bra pris på den och ett yoshi halvsystem som får bort katen..väntar på samtalet från butiken :gnissla

Edit: yoshi eller akra?
Är det inte så att suzuki har något samarbete med yoshi eller kanske är helt ute och cyklar.
Tips?

Det finns 11 st k9:eek:r på olika firmor i landet, flera av dem är nya så det borde inte vara svårt att hitta:tummenupp

Pops Yoshimura har alltid förknippats med Suzuki...:)
Titta även på Leovince, snorbilligt med pipa och linkpipe så att det blir som ett helrör. Drygt 6000 spänn gav jag:)
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Det finns 11 st k9:eek:r på olika firmor i landet, flera av dem är nya så det borde inte vara svårt att hitta:tummenupp

Pops Yoshimura har alltid förknippats med Suzuki...:)
Titta även på Leovince, snorbilligt med pipa och linkpipe så att det blir som ett helrör. Drygt 6000 spänn gav jag:)

Vill ha en 2010 men så fick jag erbjudandet på en ny 09:a för 110000 så var därför jag funderade på det. Dock funderade jag lite för länge. :huvet
Så nu får det blir en 10:a om jag får ett bra pris med system :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Vill ha en 2010 men så fick jag erbjudandet på en ny 09:a för 110000 så var därför jag funderade på det. Dock funderade jag lite för länge. :huvet
Så nu får det blir en 10:a om jag får ett bra pris med system :D

Lindroths i Luleå har en demo -09 som gått 107 mil, med pipa, PCV och mappad i bänk, kåpglas plus lite annat. Full garanti såklart. Bra köp!
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Lite action här tycker jag :)
Har i alla fall precis köpt en vit k9 med 0 mil. Har även beställt ett kort yoshimura carbon från japan som ska på. Har varit stressiga och nervösa fyra månader utan hoj men nu är man så glad man kan bli. :tummenupp
Behövs det bänkas & mappas om när man tar bort katen och slänger på ett slipon?
Är det mycket skillnad?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lite action här tycker jag :)
Har i alla fall precis köpt en vit k9 med 0 mil. Har även beställt ett kort yoshimura carbon från japan som ska på. Har varit stressiga och nervösa fyra månader utan hoj men nu är man så glad man kan bli. :tummenupp
Behövs det bänkas & mappas om när man tar bort katen och slänger på ett slipon?
Är det mycket skillnad?

Nice! Då är det minst två nya hojar som måste köras in, servas och sedan bänkas/mappas:tummenupp
Ja du bör bänka hojen. Du kommer inte att få speciellt mycket på topp men gassvar och mellanregister blir bättre, i många fall betydligt bättre. Bänkningen gör också att evetuell obalans i soppa/luftblandningen blir rätt vilket gör att risken för skador på grund av för mager blandning elimineras.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Nice! Då är det minst två nya hojar som måste köras in, servas och sedan bänkas/mappas:tummenupp
Ja du bör bänka hojen. Du kommer inte att få speciellt mycket på topp men gassvar och mellanregister blir bättre, i många fall betydligt bättre. Bänkningen gör också att evetuell obalans i soppa/luftblandningen blir rätt vilket gör att risken för skador på grund av för mager blandning elimineras.

Ok ja det är ett bätte mellanregister jag är ute efter. Får väl bli efter dom tråkiga 100 milen då. :tummenupp
Några tips och förslag på rensning i baken?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ok ja det är ett bätte mellanregister jag är ute efter. Får väl bli efter dom tråkiga 100 milen då. :tummenupp
Några tips och förslag på rensning i baken?

Jag kommer att köra in hojen efter Motomans instruktioner

http://mototuneusa.com/

Jag har gjort så med de flesta hojarna genom åren och ingen av dem har dragit olja och alla har gått väldigt bra så jag fortsätter så:)

Baken är redan rensad, det var det första som gjordes. Fyra skruvar plus en massa plast som var i vägen för att lossa kontakten till skyltbelysningen. Jag kommer att göra en liten vinklad plåt som jag bara fäster skylten på. Det har funkat på de tre senaste hojarna så det funkar nog här också. Eftersom blinkersana sitter i kutsen så blir det ju busenkelt och rent och snyggt. Dessutom ser det bra ut med tanke på farbror blå också. Det enda som kommer att saknas är skyltbelysning men häruppe är det ju alltid ljust på sommaren så det är ingen som tänker på det:tummenupp

I England kan man faktiskt besikta hojen för dagsljuskörning med racekåpor och allt. De har ju inte obligatoriskt halvljus på sina fordon:)
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Jag har aldrig kört in en hoj men det är väl bara att inte varva för mkt under dom första 100 milen? Får kanske läsa på lite :)
Har inte sett min hoj live än så har inte hunnit rensa eller göra något med den. Dock ska ju allt plast bort där bak. Skyltbelysningen är inget jag tänker spara. Ja, smidigt som fan med blinkersen. Hade lite problem på min cbr -04.
Sätter du den i hjulhuset då eller? Hur fäster du den vinklade plåten?
Skruvar fast?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag har aldrig kört in en hoj men det är väl bara att inte varva för mkt under dom första 100 milen? Får kanske läsa på lite :)
Har inte sett min hoj live än så har inte hunnit rensa eller göra något med den. Dock ska ju allt plast bort där bak. Skyltbelysningen är inget jag tänker spara. Ja, smidigt som fan med blinkersen. Hade lite problem på min cbr -04.
Sätter du den i hjulhuset då eller? Hur fäster du den vinklade plåten?
Skruvar fast?

Du skall inte tokvarva och inte segdra på låga varv/hög växel. Men du skall heller inte mesa på. Det är viktigt att du får högt tryck i cylindrarna så att kolvringarna spänner ut så de kan slitas in. Felet många gör är ju att mesa med gasen och då blir ingeting inslitet med oljeförbrukning som följd. Så gasa ordentligt när du gasar, full plugg på mellanregistret men dra inte ur den på växlarna så blir det kanon:tummenupp

Skylthållaren är buslätt att plocka bort. Jag kommer att sätta min vinkelbit i befintliga hål där originalhållaren satt så att skylten hamnar där den inte väcker sura miner hos farbror blå, dvs precis under baklyktan. Det enda jag vill få bort är det stora feta arrangemanget av plast:)
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Aha ok. Tack för hjälpen.
Jag vill nog sätta min i hjulhuset. Frågan är bara hur man ska få dit den.
Om man ska våga skruva fast den i plasten. Eller dubbelhäftande tejp kanske funkar? :D :gnissla
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Aha ok. Tack för hjälpen.
Jag vill nog sätta min i hjulhuset. Frågan är bara hur man ska få dit den.
Om man ska våga skruva fast den i plasten. Eller dubbelhäftande tejp kanske funkar? :D :gnissla

Nja...:) Risken är ju stor att den lossnar och då kanske den kläms mellan hjulet och huggern och...:gnissla

Men om du sätter den i hjulhuset så kan du lika gärna ha den innanför jackan, det retar ju bara upp "di blåa" och det blir en massa böter vilket som. Du kan ju iofs skylla på att du har tappat den:)
 

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Botkyrka
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Tjena :)

Någon som kastat in sin hojj på 600mila service ännu?
Vad är det som görs under servicen,är detta en "större" service som måste utfärdas och därmed vad kostar det på ett ungefär?

framdämpen har gett ifrån sig läckage nu såg jag senast jag var nere och tittade, någon som vet om detta går på garantin? :va
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tjena :)

Någon som kastat in sin hojj på 600mila service ännu?
Vad är det som görs under servicen,är detta en "större" service som måste utfärdas och därmed vad kostar det på ett ungefär?

framdämpen har gett ifrån sig läckage nu såg jag senast jag var nere och tittade, någon som vet om detta går på garantin? :va

Enligt serviceschemat är det bara oljebyte och inspektioner. Man skall tydligen inte ens byta oljefilter?!?!
Skulle föreslå meken att byta filter iallafall, det kostar ju inte många kronor.

Angående packbox så hade jag hävdat garantibyte men det kan hända att Suzuki anser att det är en förbrukningsdel även om jag tvivlar på det. Det står nånting om vad som räknas som slitagedelar i manualen... RTFM:)
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Man tycker ju det borde gå på garantin speciellt om det började läcka i vinter. Kanske lite skillnad om det varit på sommaren efter många dåliga nedsläpp.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Man tycker ju det borde gå på garantin speciellt om det började läcka i vinter. Kanske lite skillnad om det varit på sommaren efter många dåliga nedsläpp.

Så hur skall en handlare (eller Suzuki) kunna avgöra om du har haft en massa klumpiga nedsläpp? Din hoj är ju bara körd av farmor på söndagar...:)
Att det börjar läcka på vintern kan ju bero på att gummit torkat lite eller att du wheelar för lite i garaget...:tummenupp
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
skulle gissat på det sista alternativet :D
Frågade lansförsäkringar vad en halv kostade för mig..9000.
Vad ligger ni andra på?
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
5970,- helår helförsäkring...:)

Har ju också hel med tanke på att man har 1 års vagnskada gratis.
Så då tänkte jag att man tar halv på länsförsäkringar.
Kanske helt ute och snurrar nu och finns kanske något smartare sätt?
Antar du bor jävligt långt norr på :)
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top