Ducati Streetfighter

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Yo! Går i tankarna att byta till helsystem och sitter just nu på det klassiska termi-sliponarna. Tänkte höra mig för om nån letar efter beggade termisar. Skicket är väll bra, använt kanske ca 1000 mil i skrivande stund och utan repor. Vet inte om man ska spara ECU'n som tillhör termisarna eller om man ska fixa nån powercommander etc, vad tycker ni som fixat helsystem? Går det att mappa om ECU'n man fick till termisarna eller ska man sälja termi-ecu'n med sliponen och fixa PC? Har inte hört mig för vad som är bäst för min del, hade tänkt att bänka den isf om man nu fixar helsystem så man får en finare gång på låga varv.

Är det så att någon är sugen att köpa mina beggade så kanske jag ökar på och köper helsystem tidigare än planerat ( slutet av juli ungefär) då jag vet jag får in lite cash då jag som sagt säljer vidare mina slipons. :tummenupp

PM går bra, eller så skriver ni här.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Termi-ECUn kan mappas precis som den ursprungliga. Jag behöll min Termi-ECU och mappade om den när jag bytte till helsystem (Remus). Det jag gjorde var ungefär den övningen du beskriver, för att få bättre gång på låga varv. Den ska in en vända till i bänken för att justera det allra lägsta registret eftersom den har en del roligheter för sig vid 2000 rpm, men sen kommer den gå som en dröm...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Termi-ECUn kan mappas precis som den ursprungliga. Jag behöll min Termi-ECU och mappade om den när jag bytte till helsystem (Remus). Det jag gjorde var ungefär den övningen du beskriver, för att få bättre gång på låga varv. Den ska in en vända till i bänken för att justera det allra lägsta registret eftersom den har en del roligheter för sig vid 2000 rpm, men sen kommer den gå som en dröm...


Så att lämna in den med nytt helsystem för bänkning går alldeles utmärkt med min Termi-ECU? Har alltid trott man skulle behövt en PC för ett helsystem.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Så att lämna in den med nytt helsystem för bänkning går alldeles utmärkt med min Termi-ECU? Har alltid trott man skulle behövt en PC för ett helsystem.
Det beror ju på vad just den firman kan göra. Men med rätt verktyg kan det mesta (allt?) tydligen fixas utan PC. I stockholmstrakten är det Tom på Hypertrick som är mappgurun, efter hans behandling fick min SFS en rejäl dos mer effekt och blev vassare än alla tidigare 1098:eek:r han hade fixat till... :musik
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Testar ställa frågan här i stället då 1098 tråden verkar allmänt död.


Har läst till mig en hel del och Hypertrick/Toms namn har dykt upp flertalet gg.


Vad tar dom för att mappa rakt i ECUn?

Uför dom även service på Ducati?
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Testar ställa frågan här i stället då 1098 tråden verkar allmänt död.


Har läst till mig en hel del och Hypertrick/Toms namn har dykt upp flertalet gg.


Vad tar dom för att mappa rakt i ECUn?

Uför dom även service på Ducati?

Vad Tom tar för att mappa får han nog svara på själv, beror antagligen lite på vad du vill ha gjort på just din hoj. Vad jag vet gör han inte service. Den rekommenderade firman (beroende på var du bor givetvis) är väl Italia Bike Center i Arboga. Sällan någon som sagt något negativt om dom, själv har jag bara positiva erfarenheter.

Söker du ett mer aktivt Ducatisnack på nätet föreslår jag ett medlemskap i svenska ducatiklubben, den samlade expertisen där går inte av för hackor.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Fränt, tack för svaren Psycho! Ska faktiskt ner till Italia Bike Center under veckan förhoppningsvis. Så ska kolla med dom. Är rätt sugen på Helsystemet från QD (undertail) och ska se om dom har nån erfarenhet av det systemet så man vet om det är bra eller anus. jag har försökt söka rätt mkt om QD's system men hittar inte mkt negativt. (vilket borde va bra) utan hittar bara positiv info.

Så här ser det ut för dom som inte vet, förutom dom sista bilderna på ett kromat rör som är från Spark! :yoparty

https://www.dropbox.com/gallery/2822398/1/undertail?h=183c96#gallery:0
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Har haft min 848 streetfighter ett par veckor nu, vilken hoj! Kan inte gnälla över nånting:)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Får jag tycka ? Jag håller med sportis ..Dock så finns det snyggare än Termisarna.. Akra är lite snyggare.


haha jag tycker dom är galet fula! :p Fulaste jag sätt nånsin! Men smaken är som baken! Det jag gillar med dom jag tittar på är att det är ett helsystem också och inte bara burkarna.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag är på jakt efter ett depåstöd till min ducce, har ni nått att rekommendera? Det är till bakhjulet:)
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Jag är på jakt efter ett depåstöd till min ducce, har ni nått att rekommendera? Det är till bakhjulet:)

Hittar du inget begagnat så finns det fina på eBay. Köpte själv ett där för några år sedan för 30% av vad Ducatis kostar och det var inget fel på det heller. Har du mer bråttom så finns det på Biltema. Har inte testat det själv men det ser ut ungefär som det jag köpte på eBay.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top