Ostrypt 125cc

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Norrland
Hoj
DRZ400sm
Hej

Tänkte höra om det går att ta bort strypningen på en 125cc och registrera om den ostrypt? Hur svårt är detta? Någon som prövat?
Det är så att jag har det så kallade mellankortet och är intresserad av lite mer klös än 11kw fast samtidigt kanske en 125cc känns rätt rimlig att börja med?

Funderar antingen på en cagiva mito eller en aprilia rs om det har någon betydelse...
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
1. JA!!!!
2. Inte alls svårt, den knepiga biten är att plocka bort strypningen :tungan
3. Nej jag har inte testat men man får givetvis registrera om ;)

Jag tror till och med att du inte behöver något bänkningspapper utan jag tror att du enbart behöver rycka strypningen och göra en registreringsbesiktning.

Glöm inte bort att lätt motocyklar är oftast eftertraktade bland folk med lätt mc-kort, drar du strypningen och registrerar om så förlorar du dessa köpare (om dom inte vill lägga ut lite extra pengar på att strypa/regga om hojen) och folk med begränsade körkort brukar inte ofta vända sig åt 125cc-hållet i och med att det är lite för litet. Du får också beräkna effekt/viktförhållandet, jag anar att det finns vissa 125:eek:r som ostrypta tar sig över 0,16kw/kilo och då ligger du risigt till.
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Jag skulle mycket hellre köra en fyrtaktad 250 än ovanstående av flera orsaker, framförallt att fyrtaktaren är billigare i drift och mer problemfri.

Kawasaki har väl en ny 250-räser?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top