MotoGP Indianapolis

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Viaspratts kommentatorer var som vanligt helt ovetande. Undrar om dom egentligen följer rejset eller om dom sitter o glor i en massa papper samtidigt?
Man skulle ju önska att EN av dem gjorde det, då kan den andre bläddra hur mycket han vill bland statistik och mail.
Är det samma nissar som var på Eurosport? Isf ser frun mer av vad som händer och sannolikt kommer att hända ...
Fast hon har ju runt 10 år som tidtagare, skyltvisare, mek, kock, fotograf, chaufför, mm bakom sig :D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Är det samma nissar som var på Eurosport? Isf ser frun mer av vad som händer och sannolikt kommer att hända ...
Fast hon har ju runt 10 år som tidtagare, skyltvisare, mek, kock, fotograf, chaufför, mm bakom sig :D
Samma sak med min sambo men hon är nog fan synsk också, varvet innan Pedrosa stöp sa hon, "du, Pedrosa kommer att vurpa". Samma sak förra rejset, "du, Lorenzo kommer att vurpa". Nu frågade jag henne efter Lorre kört om Rossi, "kommer Jorge att vurpa denna gången också?" Svaret, nä det är ingen risk. Sekunden därefter står Rossi på näsan.... :confused: :näsblod

Han bromsa på sig och blev djup i böjen före där han krascha därav att det rök damm om hjulen.
Precis. :tummenupp
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Äsch, om topp 3 bara kunde hålla sig på hjulen (och stoner bli frisk) så skulle racen bli riktigt spännande...

Nästa är ju San marino och då blir det väl svårt att tippa annat än Rossi då han sällan släpper till där och racet lär bli om 2-3 plats!
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Rossi är en konstig mästare....ena racet rena magin för att nästa inte tänka alls och krascha ut....Med 50 poängs ledning måste man ibland tänka...ups..jag hänger inte med och jag tar en andra plats och 45 poängs ledning med fem lopp kvar....
Rossi brukar ju säga att han har taktiken klar kvällen innan...kan ju inte vara så svårt...
Hans taktik är ju alltid att vinna oavsett om han har cykel eller bra setup....Han har krashat bort 2006 titeln pga taktik miss...kommer killen att göra det samma 2009..???
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
”Kevin Schwantz just finished his demonstration laps here at Indianapolis. Schwantz rode a Lucky Strike-liveried Suzuki 500cc machine – much to the thrill of those assembled for the race – about five times around the circuit. Schwantz gave the fist pump as he crossed the yard of bricks the final time.”

:yoparty

har inte hittat film på det än, men här kör han BQR Moto2 hojen:
http://www.motogp.com/en/videos/200...wantz+ontrack+at+Indianapolis+with+BQRs+Moto2
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rossi är en konstig mästare....ena racet rena magin för att nästa inte tänka alls och krascha ut....Med 50 poängs ledning måste man ibland tänka...ups..jag hänger inte med och jag tar en andra plats och 45 poängs ledning med fem lopp kvar....
Rossi brukar ju säga att han har taktiken klar kvällen innan...kan ju inte vara så svårt...
Hans taktik är ju alltid att vinna oavsett om han har cykel eller bra setup....Han har krashat bort 2006 titeln pga taktik miss...kommer killen att göra det samma 2009..???

Det är därför vi älskar honom :yoparty, en poänghamster skulle aldrig nå hans kultstatus.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(

:mad::4skrika:tummenner:3freak

Klart som fan att jag såg racet.!!!!

Snöpligt värre, först Peddot sen Rossi, Lorenzo höll ihop och klev överst. Vad ska man säga....spänningen i mästerskapet är åter. :rolleyes:

MEN Rossi är ändå bäst. :brinnerup

.Han har krashat bort 2006 titeln pga taktik miss...kommer killen att göra det samma 2009..???

Tala inte om eländet. Fy fan vad upprörd jag blev då. Jag satt och bölade i soffan. Efter att jag svurit färdigt. :( :död
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kommentatorerna på BBC 3 var imponerade av att Pedrosa fick upp sin hoj.
- Inte så lätt när man väger som ett bakdäck.

Var det en jätte som gick fram till Melandri efter kraschen eller är han också typ 1.55?

Trots kraschen växte Pedrosa i mina ögon den här helgen. Grym i regnet (vem minns inte när Hayden varvade honom på PI 2006), bra fart till kraschen och sedan järnet för att rädda poäng :tummenupp
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag vilar min väska... ;)

Gör det du!!! :gnissla

Kommentatorerna på BBC 3 var imponerade av att Pedrosa fick upp sin hoj.
- Inte så lätt när man väger som ett bakdäck.

Trots kraschen växte Pedrosa i mina ögon den här helgen. Grym i regnet (vem minns inte när Hayden varvade honom på PI 2006), bra fart till kraschen och sedan järnet för att rädda poäng :tummenupp

Ja...jag tänkte när han började slita i hojen..."ska ingen springa fram och hjälpa honom"

Tyckte faktiskt lite synd om han då. Och det var strongt gjort att komma igen. Väl värd poängen han skrapade ihop.

//M
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Antingen har jag missat det, eller så har ingen kommenterat att Hayden körde Duccen till en pallplats igår. Kul att se tyckte jag. :tummenupp
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Han bromsa på sig och blev djup i böjen före där han krascha därav att det rök damm om hjulen.
Ah, det var gammal smuts som dammade om Rossis hoj. Vad bra att någon med bättre insikt i händelseförloppet än Rossi själv kan förklara vad som hände och vad som rimligen gjorde att det dammade när han gick i backen.

”Unfortunately I ran wide on to a dirty part of the track at turn one and lost the front.”
 

Bifogat

  • rossi_down.jpg
    rossi_down.jpg
    140.1 KB · Visningar: 102
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top