Intressekoll: Mobilapplikation för att kolla upp stulna fordon

Vilken typ av telefon har du? Så man vet var man ska lägga krutet :)


  • Antal röstningar
    0

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Bland alla 100 000 tals medlemmar på sidan... Finns det ingen som kan hjälpa dig att koda?

Jag kan tyvärr inte ens skirva en html kod...... Lam :gnissla


Bra jobbat!

MVH Oskar
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ok NU äntligen har jag fått ett datum att gå efter. Den 16e nov. prel. kan jag börja koda en ordentlig version och jag siktar på att ha den ute ganska snart därefter.

Det blir en ny Android-version, upphotad och alla buggar fixade samt en version för vanliga java-mobiler.

Återkommer när det är klart helt enkelt och att jag fått alla klartecken jag behöver.
 

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
ok NU äntligen har jag fått ett datum att gå efter. Den 16e nov. prel. kan jag börja koda en ordentlig version och jag siktar på att ha den ute ganska snart därefter.

Det blir en ny Android-version, upphotad och alla buggar fixade samt en version för vanliga java-mobiler.

Återkommer när det är klart helt enkelt och att jag fått alla klartecken jag behöver.

Hojta om du vill ha hjälp med en iphonevariant! :tummenupp

/Andy
http://www.goodboy.se
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Hej alla fordonsjägare!

Jag vill bara säga till er som tror att det inte händer något att det gör det faktiskt! Fast bara väldigt långsamt :)

Larmtjänst håller på att migrera över alla databaser samt hela sin infrastruktur till nya plattformar vilket har medfört väldigt mycket förseningar. Det är på gång men tar säkerligen en bit in på nya året innan alla deras och därmed mina pusselbitar är på plats. Vi vill att allt ska funka från start så att säga och slippa hålla på och släppa nya versioner stup i kvarten.

Under tiden har jag jobbar lite på det grafiska, lägger ut en ny version utan sökfunktionalitet snart ( :död )

God Hjul!
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
De funkar inte längre på min Hero :/

De va ett kanonverktyg i mitt arbete men efter några dagar så gav det upp...
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
jo jag vet, sorry, men det är för att Larmtjänst bytt ut sina system ju. Ska se om man kanske kan komma på en workaround sålänge men tror det blir kladdigt

De funkar inte längre på min Hero :/

De va ett kanonverktyg i mitt arbete men efter några dagar så gav det upp...
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
jo jag vet, sorry, men det är för att Larmtjänst bytt ut sina system ju. Ska se om man kanske kan komma på en workaround sålänge men tror det blir kladdigt

Ahaa :/
Hoppas de går o fixa te för de va en bra grej, slippa ringa polisen på allt :D
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Sådär nu finns en ny Android-version ute (som funkar ;) ). Sök bara efter "Fordonsjägaren" på android market.

Ni som har en installerad sen tidigare får avinstallera den gamla först då jag dessvärre glömde lösenordet till det gamla certikiatet :gnissla

Sjukt tråkigt än så länge eftersom detta är en workaround för att det ska fungera ö.h.t men det funkar i varje fall :)

Kommer se till att båtsökningen funka inom kort också.

Ni får ha översikt med ev. buggar o.s.v. men rapportera dem gärna om ni hittar några

/ Uffe
 

M203

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Lund
Hoj
Inget just nu
Hittar den ej på market, den gamla versionen kunde jag få ner. Har en X10 inställd på Sverige som locale. Varför får jag ej träff på market? Tacksam för svar! Vill väldigt gärna ha denna appen!!!

Sådär nu finns en ny Android-version ute (som funkar ;) ). Sök bara efter "Fordonsjägaren" på android market.

Ni som har en installerad sen tidigare får avinstallera den gamla först då jag dessvärre glömde lösenordet till det gamla certikiatet :gnissla

Sjukt tråkigt än så länge eftersom detta är en workaround för att det ska fungera ö.h.t men det funkar i varje fall :)

Kommer se till att båtsökningen funka inom kort också.

Ni får ha översikt med ev. buggar o.s.v. men rapportera dem gärna om ni hittar några

/ Uffe
 

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Viffer -98
Hittar den ej på market, den gamla versionen kunde jag få ner. Har en X10 inställd på Sverige som locale. Varför får jag ej träff på market? Tacksam för svar! Vill väldigt gärna ha denna appen!!!

Jag hittade den när jag sökte på "fordonsjagaren", antagligen funkar det inte med åäö.
:yoparty
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Strålande!

Bra initiativ, fungerade klockrent på min då jag testade nu. HTC. Kan ju vara idé att tipsa tidningarna om den med. det gagnar ju oss alla!

Riktigt bra!

Mvh/Anders
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
för er som inte kan hitta det, är det så att ni har en HTC Tattoo?

Ta fram streckkodsläsaren (barcode scanner) och rikta den mot streckkoden på denna sidan , http://www.androlib.com/android.application.com-jeyspot-fordonsjagaren-android-activity-wCwj.aspx , då ska ni automatiskt komma till appen på android market i er telefon.

Kan vara så att den inte funkar till era små skärmar för att jag inte ställt in att den ska vara kompatibel men det fixar jag i så fall. Testa streckkoden först dock!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top