Intressekoll: Mobilapplikation för att kolla upp stulna fordon

Vilken typ av telefon har du? Så man vet var man ska lägga krutet :)


  • Antal röstningar
    0

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Testar gärna Android-appsen när det är dags. Du som kan skapa appsar för Android (och kanske gjort det tidigare?), är det svårt att få upp en apps till Market? Annars vore det grymt om du kunde lägga betan där så man ser enkelt när du gjort nån uppdatering.

jag kommer lägga upp den där, inga problem!
 

Alxman

Hunter
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Gbg
Hoj
KTM 525 exc -05, Yamaha x-max 250 -09
Detta var ju mkt intressant...
Skulle gärna vilja ha denna apl.

Fråga: ser man på smstjänsten ifrån VV om ett fordon är stulet?

Skulle man kunna få till så att man kan se vilka av ens vänner som är i närheten när man spottat ett stulet fordon? Kanske skulle det gå ut ett sms till vänner som är i närheten och som har apl. (Vet inte om det är en smart ide, men ändå...):va

Eller bättre: kanske att man kan bli kopplad till polisens ledningscentral istället och få förtur eller något!

Bra jobbat!:klappar
 

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
I gamla SMS tjänsten såg man om fordonet var stulet, borde finnas med i den nya också tycker man..
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Har varit i kontakt med Larmtjänst AB nu och vi ska försöka jobba fram en lösning så jag kan få tillgång direkt till den info jag behöver och slippa gå via deras sida. Det kommer säkert att ta lite tid för dem men det kan vara värt väntan för att få något stabilt att jobba mot. :tummenupp

Sökfunktionen kan då komma att gälla även båtar och man kommer inte bara kunna söka på regnummer utan också på t.ex. chassinummer. Personuppgifter kommer förmodligen inte finnas med i svaren då det finns mycket lagar och förordningar som måste följas för att få visa upp denna typ av information. Kanske kommer det möjligtvis finnas möjlighet att direkt få ett telefonnummer till ägaren som man kan varsko, vi får se.

Men helt säkert så kommer det i varje fall att bli något mer seriöst av det hela, återkommer när jag vet mer.
 

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Eller bättre: kanske att man kan bli kopplad till polisens ledningscentral istället och få förtur eller något!

Förtur ??? du menar att man skulle bli kopplad till fikarummet
eller den lokala korvkiosken :):D:confused:

---QUOTE]


Strålande arbete
Jag har mailat lite oxå
Men Keep it simple -- en sökfunktion på reg.nr chassi.nr eller motor.nr
kanske lite kännetecken
och sen nr till länsman i rätt område
och en FAQ .. detta får du göra och detta kan du göra
 
Last edited:

Hård

Retro-sportis
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Borås
Hoj
YZF 600
Förslag: Går det inte lägga till ett tel.nr till polisen eller larmtjänst eller liknande?
Så man lätt kan klicka sig ned och ringa in om man hittar ett hett fordon.

Har använt mig av SMS-tjänsten rätt ofta. Fördelarna med den är framför allt att det går blixtsnabbt, samt att man ser om fordonet är registrerat på polismyndigheten (bra när man pendlar på motorvägen och kör förbi en del skumma SAAB/Volvo med tonade rutor...)! ;-)

Men tanken är god. Kör på och se var det slutar.

Aaaa.... Nu kanske idén om tel.nr redan var nämnd då, men då får du se mitt inlägg som ett ökat behov av det! =)
 
Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Androidappen är klar, pillar mer på GUIt till den skarpa versionen. Kommer lägga upp den på android market ikväll för er som vill testa, måste bara förpacka grejerna. Den kommer heta "Fordonsjägaren" :tummenupp

Vill uppmärksamma er på att detta bara är en konceptimplementation dock, kommer att komma en ordentligt version när jag kommit överens om alla detaljer med larmtjänst. Ni kan ju klämma och känna lite på det.

Börjar på J2ME-varianten till alla java-telefoner nästa vecka
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Androidappen är klar, pillar mer på GUIt till den skarpa versionen. Kommer lägga upp den på android market ikväll för er som vill testa, måste bara förpacka grejerna. Den kommer heta "Fordonsjägaren" :tummenupp

Vill uppmärksamma er på att detta bara är en konceptimplementation dock, kommer att komma en ordentligt version när jag kommit överens om alla detaljer med larmtjänst. Ni kan ju klämma och känna lite på det.

Börjar på J2ME-varianten till alla java-telefoner nästa vecka

Spännande, ska försöka komma ihåg att kika efter den ikväll på Market, annars kan du väl hojta till här när den gått igenom och ligger uppe.
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Androidappen är klar, pillar mer på GUIt till den skarpa versionen. Kommer lägga upp den på android market ikväll för er som vill testa, måste bara förpacka grejerna. Den kommer heta "Fordonsjägaren" :tummenupp

Vill uppmärksamma er på att detta bara är en konceptimplementation dock, kommer att komma en ordentligt version när jag kommit överens om alla detaljer med larmtjänst. Ni kan ju klämma och känna lite på det.

Börjar på J2ME-varianten till alla java-telefoner nästa vecka

Windows mobile baserade telefoner, vad kallar du dom?
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Har varit i kontakt med Larmtjänst AB nu och vi ska försöka jobba fram en lösning så jag kan få tillgång direkt till den info jag behöver och slippa gå via deras sida. Det kommer säkert att ta lite tid för dem men det kan vara värt väntan för att få något stabilt att jobba mot. :tummenupp

Sökfunktionen kan då komma att gälla även båtar och man kommer inte bara kunna söka på regnummer utan också på t.ex. chassinummer. Personuppgifter kommer förmodligen inte finnas med i svaren då det finns mycket lagar och förordningar som måste följas för att få visa upp denna typ av information. Kanske kommer det möjligtvis finnas möjlighet att direkt få ett telefonnummer till ägaren som man kan varsko, vi får se.

Men helt säkert så kommer det i varje fall att bli något mer seriöst av det hela, återkommer när jag vet mer.

Det är bra med eldsjälar:tummenupp ser fram emot att få se en beta:)
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Windows mobile baserade telefoner, vad kallar du dom?

ingen ont med dem, de klarar väl vanlig J2ME eller har microsoft bannat det? :) Jag hade inte tänkt skriva en separat klient till Windows Mobile men det går säkert att ordna på något vänster.

Här kommer lite screentshots på beta v0.1 :)
 

Bifogat

  • start.JPG
    start.JPG
    37.1 KB · Visningar: 289
  • sökningen.JPG
    sökningen.JPG
    39.8 KB · Visningar: 326

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
ingen ont med dem, de klarar väl vanlig J2ME eller har microsoft bannat det? :) Jag hade inte tänkt skriva en separat klient till Windows Mobile men det går säkert att ordna på något vänster.

Här kommer lite screentshots på beta v0.1 :)

detta är ju kanon:tummenupp
snyggt jobbat...
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
installerat och testat, funkar precis så som man vill

tack
 
Last edited:

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Hittat ett par saker, söker man på ett stulet fordon så presenteras värdet av fordonet under "Stöldort" och under "Datum för stöld" är orten. Det riktiga datumet ser man inte.a

En sak till, har man sökt och fått träff på ett fordon (flaggat som stulet alltså) och sedan söker på ännu ett så får man fortfarande upp infon från första fordonet, den verkar alltså inte uppdatera. Man måste stänga ner appsen (med Task Manager i mitt fall) för att kunna söka på nytt fordon.

Ett önskemål är oxå att det finns en "Exit"-knapp, saknar det i alltför många Android-appsar tyvärr.

Annars tycker jag det ser riktigt bra ut, gränssnittet är enkelt och fungerar bra.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ligger i startgropen, ut på market me de

bra jobbat!

den ligger uppe på android market nu men av någon anledning fungerar den inte som den ska, man får ingen info om fordonet utan bara "null". Får felsöka mer imorgon. Den heter som sagt "fordonsjägaren", bara att söka fram.

Hittat ett par saker, söker man på ett stulet fordon så presenteras värdet av fordonet under "Stöldort" och under "Datum för stöld" är orten. Det riktiga datumet ser man inte.a

En sak till, har man sökt och fått träff på ett fordon (flaggat som stulet alltså) och sedan söker på ännu ett så får man fortfarande upp infon från första fordonet, den verkar alltså inte uppdatera. Man måste stänga ner appsen (med Task Manager i mitt fall) för att kunna söka på nytt fordon.

Ett önskemål är oxå att det finns en "Exit"-knapp, saknar det i alltför många Android-appsar tyvärr.

Annars tycker jag det ser riktigt bra ut, gränssnittet är enkelt och fungerar bra.

hmm får du fram info menar du? På en HTC Hero ballade allt ur typ, jävligt mysko. På PC-emulatorn funkar allting kanonbra vilket gör det hela lite jobbigare :) PMa om ni har buggar o.s.v. och vilken telefon ni har.
 
Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag har ju en sån där Blajjtelefon (iPhone)
Får du till en app till den så hojta gärna till!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top