Intressekoll: Mobilapplikation för att kolla upp stulna fordon

Vilken typ av telefon har du? Så man vet var man ska lägga krutet :)


  • Antal röstningar
    0

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Har varit mycket snack om folk som jagar/letar hojtjuvar på sista tiden och det uppmuntrar vi alla naturligtvis :tummenupp

Jag funderar på om det finns intresse för en liten enkel mobilapplikation som kan användas för att kolla upp om ett fordon är anmält stulet eller ej, så vad säger ni, något ni skulle vilja ha mer er i telefonen? Finns inget intresse för det så orkar jag ju knappast lägga ner tid på det heller.

På sikt så kan man ju tänka sig för er med mer avancerade mobiler att man bara skulle kunna rikta kameran mot en nummerplåt och på så sätt få reda på om hojen är stulen eller ej men vi tar en sak i taget :D

Kom gärna med förslag på hur man skulle vilja att programmet skulle fungera. Jobbar som programvaruutvecklare och skulle kunna slänga ihop något sådant här ganska så fort med hyffsat resultat.
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Beror ju på vad den ger för fördelar. SMS:a transportstyrelsen fungerar ju också smidigt.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Bra idé, men den är inte helt originell.

Bl.a. amerikanska polisen har ett system på bilarna som automatiskt kollar upp alla reg-plåtar den ser/filmar. Sen pipper det till om ett fordon på något sätt är "flaggat".

Men om du lyckades få in det i en mobil så skulle du nog bli först! :):tummenupp

har dom inte tagit bort den tjänsten? har för mig att jag läste det i någon tråd.

Den startar upp igen fr.o.m. 1 september. Kostar 3 kr per sökning.
 
Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Beror ju på vad den ger för fördelar. SMS:a transportstyrelsen fungerar ju också smidigt.