Den här filmen ser jag mest fram emot att se

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Det är ert fel att jag slösade bort en del av mitt liv när jag hyrde och såg The Watchmen. Sämre film blir det inte denna månaden.... Djupt besviken!
Jag tyckte watchmen var riktigt bra. Men jag tyckte också att serietidningen var bra. Jag tycker det verkar vara helt slumpmässigt vad folk tycker om den filmen. Förstår inte riktigt vad det är som skiljer dom åt för jag tror faktiskt inte att det bara beror på om man läst serien.




Angående Law abiding citizen så tror jag att trailern är bättre än filmen. Framförallt för att jag tror att trailern avslöjar allt för mycket. Dessutom blir ni nog besvikna för jag misstänker att Gerard Butler inte är filmens hjälte. Jag lär nog se den hur som helst men jag förväntar mig inte någon superfilm.
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag tyckte watchmen var riktigt bra. Men jag tyckte också att serietidningen var bra. Jag tycker det verkar vara helt slumpmässigt vad folk tycker om den filmen. Förstår inte riktigt vad det är som skiljer dom åt för jag tror faktiskt inte att det bara beror på om man läst serien.
Jag har märkt detsamma. På en 1-5 skala så blir det antingen 1-2 i betyg eller 4-5. 3orna lyser med sin frånvaro. Det enda gemensamma jag hört av de som inte gillar filmen är att de tycker den är långdragen och seg. Förväntar man sig någon form av Superman/Spiderman/Batman-action blir det ju fel.

Storyn i Watchmen har en del tanke bakom och gillar man inte den filosofiska delen så försvinner ju dessutom mycket av filmen/serien.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
[YOUTUBE-ID]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lbcuHEZSpUY&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lbcuHEZSpUY&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Ser riktigt fet ut :yoparty

Awesome!:yoparty

Denna blir ju också given....:tummenupp:kulspruta:machinegu
[YOUTUBE-ID]5sQhTVz5IjQ&feature=fvst[/YOUTUBE-ID]

Verkar sevärd!:tummenupp
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Man on fire är ju riktigt bra faktiskt. Men du har väl inte missat taken? http://www.imdb.com/title/tt0936501/ Där kann man snaka hemd!

Man on fire ä'r faktiskt riktigt bra, Taken var skit-töntig, overklig, värdelös och bögig. riktade sig till samma typ av människor som tycker Män som Hatar Kvinnor är bra, dvs proleter.

Denna blir ju också given....:tummenupp:kulspruta:machinegu
[YOUTUBE-ID]5sQhTVz5IjQ&feature=fvst[/YOUTUBE-ID]

Quentin Tarantönto? Tittar någon över 12 år på hans filmer sedan Pulp Fiction? :confused:
 
Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Jag har nu sett district-9. Den gick bra att se i telesync och jag har haft årtusendets influensa i veckan men äntligen blivit bättre så jag tyckte att jag förtjänade att se någonting riktigt bra.

Först custom-skändaren och nu film-skändaren! Nä, fy f*n. Vet hut pågablärra och vänta åtminstone på 720p rellen för sådana här rullar!

Vad tror ni om Avatar då? Är det bara en massa hype utan potential? :va
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Först custom-skändaren och nu film-skändaren! Nä, fy f*n. Vet hut pågablärra och vänta åtminstone på 720p rellen för sådana här rullar!

Vad tror ni om Avatar då? Är det bara en massa hype utan potential? :va

Jag vet egentligen ingenting om Avatar, jag lyckades se halva trailern innan kuktime fick min dator att hänga sig så jag bestämde mig för att aldrig mer se något i .mov.

Vad jag däremot vet är att jag har stor tilltro till James Cameron och det kommer inte finnas något annat ställe att se filmen än på bio i 3d och imax. Jag tvivlar inte en sekund på att det blir en upplevelse utan dess like.

Man on fire ä'r faktiskt riktigt bra, Taken var skit-töntig, overklig, värdelös och bögig. riktade sig till samma typ av människor som tycker Män som Hatar Kvinnor är bra, dvs proleter.

Quentin Tarantönto? Tittar någon över 12 år på hans filmer sedan Pulp Fiction? :confused:

Äh taken var underhållande, dock inte lika bra som Man on fire som är bra på riktigt.

Tarantino är bra, å hör sen. :mad:
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
från sf.se

Filmen spås bli det som tar 3D-tekniken till nya höjder och som ändrar biograffilmen för alltid. Låter det överdrivet? När en utvald skara branschfolk och journalister såg materialet var reaktionerna översvallande. Läs till exempel vad TIME magazines redaktör Joshua Quittner skriver.

- Jag kunde inte skilja på det verkliga och det animerade, trots att jag förstod att en tremeters blåspräcklig snubbe knappast kunde vara verklig. Det jag såg skakade om mig och fångade mig så att jag nästa morgon hade en märklig känsla av att vilja återvända dit, som om Pandora var verkligt.


http://www.avatarmovie.com

http://www.apple.com/trailers/fox/avatar/
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tarantino är bra, å hör sen. :mad:

Pulp Fiction var bra, den är 16 år gammal. Allt annat är bajsdåligt och pinsamt, mer pinsamt än dåligt förvisso. Sedan har han underbett och läspar, sådant folk stödjer man icke! :fakta

Okej, Jackie Brown, True Romance och Reservoir Dogs med olika QT-inblandning är alla bra men resten är som sagt skit. SKIT! :4skrika
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...riktade sig till samma typ av människor som tycker Män som Hatar Kvinnor är bra, dvs proleter.

...nu har jag ännu inte sett filmen, men böckerna är förbannat bra...hävdar du något annat är det bara att beklaga. :hihi

Ang. Avatar - hur fan kan man missa att det är animationer, en del såg ju rätt eländiga ut till och med, det där blir en bakisfilm hemma, nedtankat. :fakta

D9 ser lovande ut iaf, verkar vara en del film på G nu om man skummar genom apples trailersite...
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Ang. Avatar - hur fan kan man missa att det är animationer

jag vet inte men journalisterna är kanske blinda, det är ju en 3D film iofs, jag tänkte kolla in den själv men alla biljetter(750 st) till 20 min trailern på SF sergel hade gått åt.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Pulp Fiction var bra, den är 16 år gammal. Allt annat är bajsdåligt och pinsamt, mer pinsamt än dåligt förvisso. Sedan har han underbett och läspar, sådant folk stödjer man icke! :fakta

Okej, Jackie Brown, True Romance och Reservoir Dogs med olika QT-inblandning är alla bra men resten är som sagt skit. SKIT! :4skrika

Deathproof är ju en skämtfilm så den räknas ju inte ens så det enda du säger är att Kill bill är dålig och därför kan väl ingen över 12 vilja se en tarantinofilm.

Trots att han skrivit true romance och skrivit/regisserat pulp fiction, Jackie Brown, Reservoir dogs och Pulp Fiction.

Crazy.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Nu bestämmer JAG att Tarantino är grym...ok?


Pulp Fiction var bra, den är 16 år gammal. Allt annat är bajsdåligt och pinsamt, mer pinsamt än dåligt förvisso. Sedan har han underbett och läspar, sådant folk stödjer man icke! :fakta

Okej, Jackie Brown, True Romance och Reservoir Dogs med olika QT-inblandning är alla bra men resten är som sagt skit. SKIT! :4skrika
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Deathproof är ju en skämtfilm så den räknas ju inte ens så det enda du säger är att Kill bill är dålig och därför kan väl ingen över 12 vilja se en tarantinofilm.

Trots att han skrivit true romance och skrivit/regisserat pulp fiction, Jackie Brown, Reservoir dogs och Pulp Fiction.

Crazy.

KIll Bill är väl också skämt. tråkigt sådant.
Han var även i varierande gra inblandad i bajs som Natural Born Killers och Desperado och till och med de där skräckisarna, i alla fall den första, i öknen med George Clooney som varannan förortsbo sedan efterapade tatueringen i.
Fyra bra filmer, det är sant. Den där nya med Pitt verkar vansinnigt dålig, barnslig musik och bara riktad till proleter.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Ang. Avatar - hur fan kan man missa att det är animationer, en del såg ju rätt eländiga ut till och med, det där blir en bakisfilm hemma, nedtankat. :fakta

ungefär så känner jag med, förutom att jag kollar den på bio isåfall, nyfiken på vad för gräns cameron flyttar fram och om det just nu skulle vara 3-d gränsen framförallt. annars syns det att det är animationer...

[YOUTUBE-ID]fXF2nH4Z9sc[/YOUTUBE-ID]


den här verkar också intressant:
[YOUTUBE-ID]twuScTcDP_Q&feature=fvw[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jävlar vad det gnälls om datoranimationerna. Anledningen till att man ser att det är datoranimerat är ju ändå mest för att det är helt overkliga grejer. Den ser ju ut att vara skitsnyggt gjord.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top