Den här filmen ser jag mest fram emot att se

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
[YOUTUBE-ID]D5I7rBpWmfE[/YOUTUBE-ID]

tråkigt att de inte riktigt verkar lyckas hålla spänningen i skyline

[YOUTUBE-ID]1rtqUy34Tjk[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]WL9Jx9jntwo[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]60xNkLTyOao[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
den här rullen verkar apgrym - independence day, släng dig i väggen!

[YOUTUBE-ID]ORb3zC8z94w[/YOUTUBE-ID]

japp, verkar kanon, men vad är detta, inte samma men namnet?

[YOUTUBE-ID]lXGi_JPGQ_c[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

näe.. verkar inte så

"a JOSE ESCAMILLA film - The Official Movie Trailer - Release Date: February 25, 2011 - I am releasing this film on the 69 Year Anniversary of the date the event took place.

On March 2011, a Sci-Fi Movie called The Battle: For LA is coming out with an opening of this event. I am releasing my film, just to keep the record straight that this was not a sci-fi event as the film may portray it.
"
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
näe.. verkar inte så

"a JOSE ESCAMILLA film - The Official Movie Trailer - Release Date: February 25, 2011 - I am releasing this film on the 69 Year Anniversary of the date the event took place.

On March 2011, a Sci-Fi Movie called The Battle: For LA is coming out with an opening of this event. I am releasing my film, just to keep the record straight that this was not a sci-fi event as the film may portray it.
"

En PR-hype sådär lagom innan riktiga filmen kommer.

Börjar bli löjligt vad filmbolagen ska styra innan releaser, fejkade hemsidor, fejkade nyhetssajter, fejkade filmer.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
En PR-hype sådär lagom innan riktiga filmen kommer.

Börjar bli löjligt vad filmbolagen ska styra innan releaser, fejkade hemsidor, fejkade nyhetssajter, fejkade filmer.

Jag uppfattar det som en mer privat filmskapare som passar på att släppa sin film innan, för att dels få uppmärksamhet och kunna berätta om en enligt han sann händelse.

Men visst jag håller med dig, överhypning så man kräks snart.

Jag kollade på "Hearts in atlantis" häromdagen, skitbra, har nån tips på bra jäkla filmer som inte är typiska hollywood filmer, inte action etc.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Jag hittar inga bevis för det, den siten har ju samma trailer som du först tipsade om, Battle: Los Angeles.
Inte trailern för den filmen jag menar, The Battle Of Los Angeles, släpps av TBLN och är regiserad av Jose Escamilla som har släppt några Ufofilmer, mer eller mindre bra.

En koppling ser jag och skulle ju iofs inte bli förvånad om dom försökte med en PR kupp, men vart ser du "beviset"?
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag hittar inga bevis för det, den siten har ju samma trailer som du först tipsade om,

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle:_Los_Angeles

scrolla sen ned till: see also

det har jag gjort åt dig, varsågod:

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Los_Angeles

går i samma anda som tex 'blair witch project', där de året innan, skapade sajter, fejkartiklar, forum etc etc, för att på så sätt, ge 'myten' en trovärdighet, på någonting som aldrig har existerat och dessutom hajpa filmen lagom till premiären. många ansåg efter att de sett den filmen, även när det officiellt kom fram att allt var fejk, att det fortfarande 'måste' ha varit nån sanning bakom. så välgjord var hela maskineriet. å andra sidan var den filmen, mer eller mindre, först, med att skapa intresse och nyfikenhet, genom att visa på storyns trovärdighet i diverse media. idag är det kutym, att göra så, för att ge en story legitimitet innan filmen har premiär. senaste exemplet är tex 'the fourth kind' med milla jovovich, där det baseras på 'verkliga händelser' och där vi i huvudfilmen dessutom får ta del av 'real footage' blandat med rekonstruktioner av fallet (därav millas inblandning).

l.a. har heller aldrig haft en luftvärnsattack såsom påstås i filmen. det har överhuvudtaget aldrig existerat.

men nöj dig inte med det utan go boldly where no man has gone before eftersom the truth is out there. alltid är det någon som bites the dust.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle:_Los_Angeles

scrolla sen ned till: see also

det har jag gjort åt dig, varsågod:

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Los_Angeles

går i samma anda som tex 'blair witch project', där de året innan, skapade sajter, fejkartiklar, forum etc etc, för att på så sätt, ge 'myten' en trovärdighet, på någonting som aldrig har existerat och dessutom hajpa filmen lagom till premiären. många ansåg efter att de sett den filmen, även när det officiellt kom fram att allt var fejk, att det fortfarande 'måste' ha varit nån sanning bakom. så välgjord var hela maskineriet. å andra sidan var den filmen, mer eller mindre, först, med att skapa intresse och nyfikenhet, genom att visa på storyns trovärdighet i diverse media. idag är det kutym, att göra så, för att ge en story legitimitet innan filmen har premiär. senaste exemplet är tex 'the fourth kind' med milla jovovich, där det baseras på 'verkliga händelser' och där vi i huvudfilmen dessutom får ta del av 'real footage' blandat med rekonstruktioner av fallet (därav millas inblandning).

l.a. har heller aldrig haft en luftvärnsattack såsom påstås i filmen. det har överhuvudtaget aldrig existerat.

men nöj dig inte med det utan go boldly where no man has gone before eftersom the truth is out there. alltid är det någon som bites the dust.

Du har på inget sett övertygat mig om att ditt påstående stämmer.
Att sånt här förekommer tvekar jag inte på, men jag ser inget bevis för att det ska va så i detta fallet pga "see also" länken.

back on topic kanske?
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Du har på inget sett övertygat mig om att ditt påstående stämmer.
Att sånt här förekommer tvekar jag inte på, men jag ser inget bevis för att det ska va så i detta fallet pga "see also" länken.

back on topic kanske?

lugna ned dig lite bubben.

det här är ingen rättegång och jag är inte heller din private eye, som ska luska reda på först var bevisen finns och sedan presentera de för dig. inget korståg från min sida m.a.o om att det är fake etc etc etc.

räcker inte min korta förklaring i förra inlägget, är helt och hållet upp till dig. därav anledningen angående det sista jag skrev i det inlägget.

case closed.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
den här kan bli kul:

[YOUTUBE-ID]ZBKU9WU_wLo[/YOUTUBE-ID]

annars tycker jag generellt att jon favreau kan ta sig i arslet.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Mer western film!

[YOUTUBE-ID]uco41pOKeJg[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]s8QLMWN0yNs[/YOUTUBE-ID]​
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top