Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Två mycket bra filmer i min bok. Båda 8:eek:r.
Om du ska handla THE CHASER rekommenderar jag att handla en UK import, då den svenska releasen har följande fel.

"Det står felaktigt att filmen är från Hong Kong och endast 90 minuter då den i själva verket ska vara från Sydkorea och 125 minuter... det stå även fel originaltitel och fel talat språk.
Dåligt och pinsamt fel!!"


Kanske ingen big deal för vissa, men varför stödja inkompetens?
Sen är UK versionen snyggare...OK, var...

det är de små detaljerna som gör't!
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Alla snackade om att Avatar i 3D var så jävla grymt. Så den såg jag faktiskt fram emot.

Men 3D-bion på Legoland hade klart utnyttjat tekniken bättre, och storyn var poccahontas med smurfar. Vad är det som alla tycker är så bra med filmen egentligen :va
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Alla snackade om att Avatar i 3D var så jävla grymt. Så den såg jag faktiskt fram emot.

Men 3D-bion på Legoland hade klart utnyttjat tekniken bättre, och storyn var poccahontas med smurfar. Vad är det som alla tycker är så bra med filmen egentligen :va

Jag såg den utan 3D.
Tillsammans med en demografiskt korrekt referensgrupp (min hustru, syster, svåger, systerson).
Ingen var särskilt imponerad.
Stor budget, mycket teknik och duktiga skådespelare ersätter inte ett bra manus.
Ever.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Om jag eller någon annan inte redan har nämnt det i tråden:
Fantastic Mr. Fox
[YOUTUBE-ID]n2igjYFojUo[/YOUTUBE-ID]
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Alla snackade om att Avatar i 3D var så jävla grymt. Så den såg jag faktiskt fram emot.

Men 3D-bion på Legoland hade klart utnyttjat tekniken bättre, och storyn var poccahontas med smurfar. Vad är det som alla tycker är så bra med filmen egentligen :va

Jag har sett den nu både med och utan 3D.

Tyckte inte det tillförde så mycket mer med 3D annat än att texten kändes jäkligt störande att ha utstickandes mitt framför plytet. Irri! :mad:
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
så kommer då 'äntligen' uppföljaren till 'tron':

[YOUTUBE-ID]L9szn1QQfas&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Men va fan, teasern (enbart hojåkandet) jag sett fick filmen att se ut som en lite snyggare variant av 1:an.
Den här trailern visar att så inte är fallet. Klart tekniken har förändrats sedan 80-talet så det är väl logiskt att uppföljaren ser modern ut, men I don't like it. 1:an ser fortfarande fränare och mer originell ut :Bugar

Av trailern att döma så ser uppföljaren ut att vara en mörkare historia dessutom. Frågan är bara hur många lager ost de lagt över allt...
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Men va fan, teasern (enbart hojåkandet) jag sett fick filmen att se ut som en lite snyggare variant av 1:an.
Den här trailern visar att så inte är fallet. Klart tekniken har förändrats sedan 80-talet så det är väl logiskt att uppföljaren ser modern ut, men I don't like it. 1:an ser fortfarande fränare och mer originell ut :Bugar

Av trailern att döma så ser uppföljaren ut att vara en mörkare historia dessutom. Frågan är bara hur många lager ost de lagt över allt...

jag tror filmen kommer vara bajs, möjligtvis attrahera den yngre generationen...självklart kommer jag se den eftersom jag är nostalgisk av mig.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Den här kommer bli så förbannat bra. Den enda filmen jag möjligtvis har högre förväntningar på är Rambo 5.
[YOUTUBE-ID]C6RU5y2fU6s[/YOUTUBE-ID]
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Lebanon ser verkligen ut som en film i min smak. Krigspsykologi då den är som bäst, hoppas jag på. Tack som fan för tipset! :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Resident Sucks: the Matrix edition :näsblod

Snacka om att förstöra ett bra varumärke (dom första spelen som var survival horror) numera är ju både spelen och filmerna äckligt simpel mainstream-action för att sälja sälja sälja, CASH CASH CASH :(
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Resident Evil ska jag garanterat se. Jag förväntar mig karate och explosioner och jag tror inte jag kommer bli besviken.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Den här kommer bli så förbannat bra. Den enda filmen jag möjligtvis har högre förväntningar på är Rambo 5.
[YOUTUBE-ID]C6RU5y2fU6s[/YOUTUBE-ID]

Jag blev inte så imponerad av trailern. Dessutom tror jag inte att den kan bli bättre än Rambo. Även känd som världens bästa film, alla kategorier.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top