Den här filmen ser jag mest fram emot att se

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Menar du den polska sexmisja? Den är bra men jag skulle inte beskriva den som grym. Fast det är inte den du menar va? :va

Det var faktiskt den. Kompisarna var lyriska. Men, borde anat att det är upplagt för besvikelse. Ska se den när jag känner mig riktigt laddad för polsk sci-fi från 80-talet.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Dom är ju inte riktigt det, det var ju därför jag skrev att de går att se :fatta! :D

Ok, känns lite liknande dock och det är ju samma usla skådisar med som jag har förstått det. Som sagt, det spelas inte in några bra filmer i Sverige :näsblod

en av filmhistoriens främsta scener:

[YOUTUBE-ID]Ufss5ot_vGE[/YOUTUBE-ID]

Ehh, ok... :glömdet Jag tror jag hoppar den filmen, vad var bra i den scenen? Knappast stuntmännen åtminstone :D
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vad negativ du är. Jag tror att du har en moppe dessutom.

Jag tror att du har en personlig assistent.
Tog mig friheten att rätta ditt inlägg.

Terrorizer, jag funderar fortfarande på om det värt att slösa tid på den men jag har förvisso sett enormt mycket skitfilm genom åren *Dansar med vargar 2ggr dessutom* så en till kan ju inte göra så mycket egentligen.
Sätter den på nedladdning och lägger den i högen med "nödfilmer att kolla på vid extrem tristess och sjukdom".
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
För de som gillar Oldboy eller helt enkelt en bra hämdhistoria, kolla in följande.

[YOUTUBE-ID]I9izJOD5Yi4[/YOUTUBE-ID]

http://www.imdb.com/title/tt0456912

[YOUTUBE-ID]MBRx7aDRRrU[/YOUTUBE-ID]

http://www.imdb.com/title/tt1190539

Terrorizer, jag funderar fortfarande på om det värt att slösa tid på den men jag har förvisso sett enormt mycket skitfilm genom åren *Dansar med vargar 2ggr dessutom* så en till kan ju inte göra så mycket egentligen.
Sätter den på nedladdning och lägger den i högen med "nödfilmer att kolla på vid extrem tristess och sjukdom".

Har du genomlidit "Dansar med Vargar..." 2ggr på ett år dessutom har du fan inget försvar längre. :D

Av ren nyfikenhet får du gärna nämna 3-5 av dina favoritfilmer, så man har någon aning om vilken slags smak du besitter. Kanske bör ha ställt denna fråga långt innan påtryckningar och fördomar, men va fan, jag är bara mänsklig.
:banana
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Av ren nyfikenhet får du gärna nämna 3-5 av dina favoritfilmer, så man har någon aning om vilken slags smak du besitter. Kanske bör ha ställt denna fråga långt innan påtryckningar och fördomar, men va fan, jag är bara mänsklig.
:banana

Helvete, kattjäveln gick över tangentbordet och kom åt nån bakåt-knapp och all min text försvann :mad:
Orkar inte rada upp alla igen, men jag har INTE sett dansar med vargar 2ggr under ett år utan under min livstid. Skrev "genom åren" :)

Men favoritfilm numero uno och 2 efterföljare orkar jag skriva igen:
1. The Island. Klart bästa filmen, sett den 4 ggr och så många ggr har jag aldrig sett en film i mitt vuxna liv.
2. 28 days later/28 weeks later. Älskar zombie/alla-på-jorden-dör-filmer.
3. The great escape. Gammal men jävligt bra. Även Den långa färden är grymt bra.


Jag tror inte att det finns någon japansk-kinesisk-korenansk eller annan risfilm med på min favoritlista. Enkelt också, jag tycker helt enkelt att de blir bättre på den stora ön på andra sidan sjön. Sen att de är bra på historier och manus är en annan femma, men jag tycker inte att de lyckas med resten. Har iofs sett "the eye" tror jag den hette av de två bröderna? Den var skaplig för att vara risig film.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Ni som inte sett transformers 2 är rekommenderade att göra det... fy fan va bra den var!

Optimus prime :kulspruta
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
1. The Island.
2. 28 days later/28 weeks later.
3. The great escape.

The Island gillar jag med, tycker faktiskt att den är lite underskattad, men den är långt i från en topplista.

28 filmerna, nu snackar vi bra skit. Men att kalla dem zombies går jag inte riktigt med på, mer än så behöver vi inte säga ;)

The Great Escape är en tio poängare, inget snack om saken. Om du inte sett The Getaway med McQueen är det att rekommendera. En aning seg i början men den blir bättre desto längre filmen rullar.


Jag tror inte att det finns någon japansk-kinesisk-korenansk eller annan risfilm med på min favoritlista. Enkelt också, jag tycker helt enkelt att de blir bättre på den stora ön på andra sidan sjön. Sen att de är bra på historier och manus är en annan femma, men jag tycker inte att de lyckas med resten. Har iofs sett "the eye" tror jag den hette av de två bröderna? Den var skaplig för att vara risig film.

Jag kan förstå ditt dilemma, för jag har varit i samma situation. Språkbarriären är alltid tuff då språket är nytt, kan vara svårt att tolka uttryck och känslor etc. Men framför allt hur deras samhälle eller seder fungerar...
Men desto fler filmer man ser desto mer börjar man förstå, of corpse.

Sen är det givetvis en fördel att man ser på bra film från första början, att man snokar upp vilka regissörer som anses vara bäst är en bra idé. Ge fan att kolla på random dynga som visas på TV6.

Pang brödernas The Eye var riktigt bra då den kom, håller med.

Tips på regissörer:

Takashi Miike (japan): Ichi the Killer, Happiness of the Katakuras, Audition, Dead or Alive 1-3, Gozu, Visitor Q, Sukiyaki Western Django (japaner pratar knackig engelska, helfestligt)

Chan-wook Park (Korea): Joint Security Area, Sympathy for Mr.Vengeance, Oldboy, Lady Vengeance, I'm a Cyborg, but that's OK

Ji-woon Kim (Korea): A Bittersweet Life, A Tale of two Sisters, Foul King, The Quiet Family

Sista regissören jag tipsar om är en love or hate typ av regissör, för han gör film verkligen annorlunda. Svårtolkade.
Trots att de bara handlar om Yakuzas för det mesta.
Sen han blev regissör så har han castat sig själv i de flesta filmer han gjort, och alla dessa karaktärer påminner om varandra.

Takeshi Kitano (Japan): Hana-bi, Kikujiros Summer, Sonatine, Violent Cop, Boiling Point

Så där ja, om inte du Dee_cati så kanske någon annan som läser tråden blir frälst. Vill inte tro att jag skrivit allt detta förgäves :gnissla :tummenupp
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag tror att du har en personlig assistent.
Tog mig friheten att rätta ditt inlägg.

utomlands kallas det för 'butler'.

fanns inget att rätta för att förståelsen skulle bli bättre. lägg energin på dig istället och fundera över varför du är slav.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
En annan bra film, konstigt att den inte gick på bio.

Märkligt att Max Manus inte gick på svensk bio.

Max Manus orsakar rusning

Just när norrmännen trodde att de hade diskuterat färdigt om andra världskriget vänds allt på huvudet igen. Filmen om motståndshjälten Max Manus har snart sålt en miljon biljetter och blivit den största filmsuccén sedan 1970-talet.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2412669.svd
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Utomlands kallas det för 'butler'.

Fanns inget att rätta för att förståelsen skulle bli bättre. Lägg energin på dig istället och fundera över varför du är slav.

Det är precis det jag gör, därav så är jag slav eftersom jag är så jävla hård som arbetsgivare och slavdriver mig själv. Förresten, här i Sverige kallar vi det för vårdpersonal.
Tog mig friheten att rätta ditt inlägg, återigen.

Terrorizer, vad menar du att det inte är zombiefilmer när vi snackar om 28days/weeks...? Ok att det är ett virus, men lite zombie är det ju över dem...
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag tror inte att det finns någon japansk-kinesisk-korenansk eller annan risfilm med på min favoritlista. Enkelt också, jag tycker helt enkelt att de blir bättre på den stora ön på andra sidan sjön. Sen att de är bra på historier och manus är en annan femma, men jag tycker inte att de lyckas med resten. Har iofs sett "the eye" tror jag den hette av de två bröderna? Den var skaplig för att vara risig film.

Förutom Battle Royal så är Versus och Fist of Legend dom bästa asiatiska filmerna. Oldboy var väl också ok, fast ganska sjuk. 3/5 typ.
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Terrorizer, vad menar du att det inte är zombiefilmer när vi snackar om 28days/weeks...? Ok att det är ett virus, men lite zombie är det ju över dem...

Mja, visst har de ett zombieliknande beteende men äkta zombies, no way dude.
Man måste dö o sen vakna upp för att vara en zombie.

I 28-filmerna är de ju virusdrabbade (sjuka) som framkallar raseri. :gnissla

Appropå det, den här uppkommande filmen kanske kan intressera dig.
En remake på George A. Romeros film med samma namn.

Allra sista bildrutan av trailern, ouch.

[YOUTUBE-ID]lEMZwQulT1Q[/YOUTUBE-ID]
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Mja, visst har de ett zombieliknande beteende men äkta zombies, no way dude.
Man måste dö o sen vakna upp för att vara en zombie.

I 28-filmerna är de ju virusdrabbade (sjuka) som framkallar raseri. :gnissla

Appropå det, den här uppkommande filmen kanske kan intressera dig.
En remake på George A. Romeros film med samma namn.

Allra sista bildrutan av trailern, ouch.

Woohoo! Verkar kunna bli grüm! :banana
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Mja, visst har de ett zombieliknande beteende men äkta zombies, no way dude.
Man måste dö o sen vakna upp för att vara en zombie.

I 28-filmerna är de ju virusdrabbade (sjuka) som framkallar raseri. :gnissla

Förvisso, människorna är inga zombies men det är ju nästan en "zombiefilm" :D Grymma filmer hur som helst!

terrorizer skrev:
Appropå det, den här uppkommande filmen kanske kan intressera dig.
En remake på George A. Romeros film med samma namn.

Allra sista bildrutan av trailern, ouch.

[YOUTUBE-ID]lEMZwQulT1Q[/YOUTUBE-ID]

:kär Har inte sett originalet trots påtryckningar från en kompis men nu får jag nog ta och göra det innan den där kommer...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top