Bandit 1250-tråden

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09

Bifogat

  • comp_2.jpg
    comp_2.jpg
    175.8 KB · Visningar: 160
Last edited:

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Jag har den andra rutan från höger på den bilden. Lite högre än original men inte så mycket.
Blir väl lite mer småsaker under sommaren :D

Ja den rutan e riktigt najs, kanske lite för "lång" för min smak , men jag vill ha det stuket :tummenupp

Edit: såg på bilderna att den inte verkar vara längre än original.
 

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
Nej, helt OK men det var rabatt tack vare gruppköpet. Tror man får punga ut nästan det dubbla om man beställer en ensam ruta hit till Sverige...

Jösses vad det handlas...är ni inte nöjda? Jag var nära på att byta hoj men ångrade mig i sista stund. Har svårt att skilja mig fr min Bandit :2cool
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Undrar om jag kan ha ett Fatbar styre på kåpvarianten? vrider man fullt på styret så ligger ju nästan koppling/bromshandtagen mot kåpan med originalstyret.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Undrar om jag kan ha ett Fatbar styre på kåpvarianten? vrider man fullt på styret så ligger ju nästan koppling/bromshandtagen mot kåpan med originalstyret.

Vill också få dit ett annat styre. Gillar inte vinkeln för handlederna. Har testat med att vrida styret lite olika men inte hittat rätt. Vill ha ett rakare styre. Nån som vet vad som får plats? Jag har tryckt dit styrhöjare som ger lite mer utrymme. Måste testa ett annat styre...
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Vill också få dit ett annat styre. Gillar inte vinkeln för handlederna. Har testat med att vrida styret lite olika men inte hittat rätt. Vill ha ett rakare styre. Nån som vet vad som får plats? Jag har tryckt dit styrhöjare som ger lite mer utrymme. Måste testa ett annat styre...

finns ju styrhöjare som är lite vinklade bakåt, då borde ju ett fatbar funka:va
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Jo, Banditen har genom alla år varit rätt sunkig i fjädringen. Också den nya modellen skulle må bra av uppgraderingar. Givetvis, ju hårdare man kör ju nödvändigare är det.

Är ingen stötdämparkung så jag kan egentligen inte avgöra hur rätt de har i filmen du länkar till men det låter ju vettigt det de säger, iaf. Bakdämparen hyfsat OK, men kassa gafflar...

/Anders

skruvade åt spänningen lite på framfjädrarna idag (1 streckmarkering) blev en betydlig skillnad, inte alls lika svampig. :tummenupp
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
är det någon av er som gjort 100-mils service?
vad kostade den?
är det bara olja och filter?
 

Värmlänning

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Skövde
Hoj
2007, Suzuki Bandit 1250
Styre

Vill också få dit ett annat styre. Gillar inte vinkeln för handlederna. Har testat med att vrida styret lite olika men inte hittat rätt. Vill ha ett rakare styre. Nån som vet vad som får plats? Jag har tryckt dit styrhöjare som ger lite mer utrymme. Måste testa ett annat styre...

Det första jag gjorde med min var att byta styre. Med orginal "skevar" ju hojen i varje kurva. Fattar bara inte varför ni trotsar på Fatbar! VAd är det för fel med ett vanligt crosstyre mod. billigt a la 300pix:va
Känslan blir helt annorlunda och körställningen aningen mer framåt ( nackdel att inte resten av bågen konstrueras för detta. Man får bara vinkla ner styret bakåt tills det går fritt från kåpan.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Gsx 1250 f

Testade nya "Banditen" i lördags. En 1250 med helkåpa och annan instumentering. Kändes exakt som min -08:a (vilket den också borde göra...) så kåpan gjorde varken till eller från. Gillar man helkåpsstuket kanske det är nåt att ha. Instrumenteringen var dock lite bättre med bla växelindikator för oss som inte kan komma ihåg vilken växel man kör på. Som tur är spelar ju det inte så stor roll med Banditen. :)
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Testade nya "Banditen" i lördags. En 1250 med helkåpa och annan instumentering. Kändes exakt som min -08:a (vilket den också borde göra...) så kåpan gjorde varken till eller från. Gillar man helkåpsstuket kanske det är nåt att ha. Instrumenteringen var dock lite bättre med bla växelindikator för oss som inte kan komma ihåg vilken växel man kör på. Som tur är spelar ju det inte så stor roll med Banditen. :)

jag tyckte faktiskt helkåpan hjälpte till mkt mer än min halvkåpa. i varjefall i högre hastighet :)
den är ju inte lika snygg med helkåpa. tycker jag i allafall.
jag köra bara på 3:an oavsett i stan eller på mortorväg :D :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top