Bandit 1250-tråden

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Snygg hoj! Minns känslan då jag hämtade ut min från butiken. Jag är lite avis på dig... :tummenupp Detta var min första kontakt med min hoj:

visabild.php


Snygga kurvor också. Skön vridkurva! Plan som ett dansgolv! Verkar som om A/F-blandningen ligger perfekt också. Du kör utan Power Commander, va?
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Snygg hoj! Minns känslan då jag hämtade ut min från butiken. Jag är lite avis på dig... :tummenupp Detta var min första kontakt med min hoj:

visabild.php


Snygga kurvor också. Skön vridkurva! Plan som ett dansgolv! Verkar som om A/F-blandningen ligger perfekt också. Du kör utan Power Commander, va?

Riktig skön känsla :banana , blev bara en lite premiärtur igår, mätaren står numera på 5.2km :D
Nope ingen power commander.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Är det någon som vet hur man ändrar sitthöjden? står inget i instruktionsboken, står kontakta din handlare.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Provade en tur igår med det högre läget på sadeln, blev skönare sittställning men, blev nästan gränsfall att jag fick ner fötterna i backen (är 184cm), måste nog testa lite mera vilket läge som passar bäst.
En liten fråga? hur har ni förhållande till eran längd?
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Provade en tur igår med det högre läget på sadeln, blev skönare sittställning men, blev nästan gränsfall att jag fick ner fötterna i backen (är 184cm), måste nog testa lite mera vilket läge som passar bäst.
En liten fråga? hur har ni förhållande till eran längd?

Ja, jag är ingen jätte jag heller. Mäter 177 cm över havet med rätt korta ben. Dock kör jag med sadeln i övre läget för annars blir det för vass vinkel för mina gamla stackars knän. (man får lida för då man glidtacklade i ungdomen...)

Tycker inte det är några problem med att nå ner. Kanske för att jag jämför med 625:an jag kör annars. Där är det 1 m sitthöjd... :näsblod

/Anders
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Ja, jag är ingen jätte jag heller. Mäter 177 cm över havet med rätt korta ben. Dock kör jag med sadeln i övre läget för annars blir det för vass vinkel för mina gamla stackars knän. (man får lida för då man glidtacklade i ungdomen...)

Tycker inte det är några problem med att nå ner. Kanske för att jag jämför med 625:an jag kör annars. Där är det 1 m sitthöjd... :näsblod

/Anders

ja det är betydligt skönare sittställning i det högre läget.
 

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
Ja, jag är ingen jätte jag heller. Mäter 177 cm över havet med rätt korta ben. Dock kör jag med sadeln i övre läget för annars blir det för vass vinkel för mina gamla stackars knän. (man får lida för då man glidtacklade i ungdomen...)

Tycker inte det är några problem med att nå ner. Kanske för att jag jämför med 625:an jag kör annars. Där är det 1 m sitthöjd... :näsblod

/Anders

Jag är174 och kör med lägst sadelhöjd vilket är förklarligt. Tycker inte att benvinkeln är ngt problem. Jämfört m en sport hoj så är det ju ruskigt bekvämt. Men nu får man vila till våren och jag längtar redan. Tips. Köpte en Ctek xs 3600 batteriladdare på E-bay för 430 kr inkl frakt.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
I går var det +12 å strålande sol, så nu är premiäråket gjort :banana
 

Bifogat

  • 20100320280.jpg
    20100320280.jpg
    257 KB · Visningar: 182
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top