Bandit 1250-tråden

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Beställt nya sulor nu till hojen vart ett par metzeler roadtec z8 nån som har erfarenhet av dom? Dom har fått bra kritik allifall.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Nu har jag kört 1500mil med mina Pilot Road 2 och det är som minst 1.8mm kvar i fram och 1.9mm kvar i bak, lite skillnad mot fabriksmonterade Dunlop som var helt slut vid 800mil !! :huvet
Så nu är det dags att fixa nya igen inför sommarens hojsemester, vill ju inte att dom ska ta slut under resan....
Sitter och kollar en massa tester och priser ...tror det lutar åt Pilot Road 4 denna gång :va:va
Är ju en djungel detta med däck!
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Nu har jag kört 1500mil med mina Pilot Road 2 och det är som minst 1.8mm kvar i fram och 1.9mm kvar i bak, lite skillnad mot fabriksmonterade Dunlop som var helt slut vid 800mil !! :huvet
Så nu är det dags att fixa nya igen inför sommarens hojsemester, vill ju inte att dom ska ta slut under resan....
Sitter och kollar en massa tester och priser ...tror det lutar åt Pilot Road 4 denna gång :va:va
Är ju en djungel detta med däck!
Mitt PR2-framdäck gick "bara" 1200 mil, bakdäcket sitter fortfarande på och har nu rullat 1600 mil, måste dock byta nu i veckan! På agendan finns även 2400-milaservicen. Har 20 mil kvar att rulla, men har ännu inte bokat tid hos verkstaden... :död
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag krockade med en älg imorse, på väg till Kinnekulle. Klippte bakbenen på den i språnget, tänkte att det här går åt helvete, sen "pang!", sen konstaterade jag att jag fortfarande var på hjulen och rullade framåt. Tur i oturen får man väl säga. :näsblod

20140601_1s.jpg20140601_5s.jpg
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Vilket tur att du klarade dig. Köp en trisslott medan turen står på din sida. Hur fort gick det? Hann du överhuvud taget styra undan något? Att krocka med en älg kan sluta hur som helst, bror min har fortfarande sviter och stelopererad vrist efter ett möte för två år sedan. Hur gick det med älgen? Behövde man eftersöka?
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag låg väl i ca 100km/h när jag såg den först, bromsade hårt och då kan man som bekant inte styra undan samtidigt. Sen är det ju omöjligt att förutsäga exakt var kollisionen blir, ska man väja framför eller bakom älgen? Jag satsade bara på att få ner farten så mycket som möjligt. Farten var väl nere i max 40 vid smällen. Kollade snett bakåt och såg att älgen låg i diket men var på väg att resa sig, sen kollade jag framåt och stannade intill vägkanten, tittade bakåt igen och då var den redan ca 50 meter in i skogen. Hoppas att det gick bra för den, en halvstor älgko.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Tänk på att du kanske slagit av benen på den, det hindrar inte en chockad älg att springa vidare. Dessutom är det anmälningsplikt på viltkollisioner, men jag antar att du redan gjort en anmälan. :)
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Mitt PR2-framdäck gick "bara" 1200 mil, bakdäcket sitter fortfarande på och har nu rullat 1600 mil, måste dock byta nu i veckan! På agendan finns även 2400-milaservicen. Har 20 mil kvar att rulla, men har ännu inte bokat tid hos verkstaden... :död

Gör väl inget om du skulle köra några mil mer :va jag kommer nog att passera 2400mil med råge innan jag lämnar in för ventiljustering, det får bli innan det är dags för vinterförvaring :)
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Beställde PR4 förra veckan, får hoppas det blir ngn regnig dag framöver så man får ta en dag i garaget och kränga av/på lite däck :D
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Gör väl inget om du skulle köra några mil mer :va jag kommer nog att passera 2400mil med råge innan jag lämnar in för ventiljustering, det får bli innan det är dags för vinterförvaring :)
Det är ju +- 50 mil på de fastställda serviceintervallerna som gäller för att garantin ska fortsätta gälla. Jag tänkte att jag får mer cash den dagen jag lämnar in hojen för inbyte om jag tar hand om den klanderfritt.

Jag fick tid för service den 11:e juni. Med pendling till och från jobb, samt turen till verkstaden så kommer mätaren stå på 2448 mil. Det är därmed nöjeskörning förbjuden de närmsta nio dagarna! :död
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Det är ju +- 50 mil på de fastställda serviceintervallerna som gäller för att garantin ska fortsätta gälla. Jag tänkte att jag får mer cash den dagen jag lämnar in hojen för inbyte om jag tar hand om den klanderfritt.

Jag fick tid för service den 11:e juni. Med pendling till och från jobb, samt turen till verkstaden så kommer mätaren stå på 2448 mil. Det är därmed nöjeskörning förbjuden de närmsta nio dagarna! :död

Ja just ja....en del har ju garanti :yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top