Bandit 1250-tråden

Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Men anledningen varför jag lämnar in den på service är för att behålla garantin samt i viss mån andrahandsvärdet.
Samma här, men tyvärr tror jag att jag sumpade allt nu. Efter en oplanerad tripp på 130 mil över midsommar så var mätaren uppe i 740 mil när jag lämnade in den. "Inte bra. Inte alls bra", sa killen bakom disken. Suzuki är tydligen ganska hårda på att servicen ska göras inom +- 50 mil vid varje serviceintervall, annars blir det problem om man skulle behöva nyttja garantin. Vetefan hur jag ska göra framöver. 1200-milaren är ju ganska viktig så den får jag väl göra...
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Första däckbytet avklarat! Dunlop Sportmax Roadsmart fick ge plats åt Michelin Pilot Road 2ct. Fan vad mycket osmidigare och trögare hojen blev att svänga! Men, jag antar att de kommer leva längre än 700 mil, får man hoppas.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Första däckbytet avklarat! Dunlop Sportmax Roadsmart fick ge plats åt Michelin Pilot Road 2ct. Fan vad mycket osmidigare och trögare hojen blev att svänga! Men, jag antar att de kommer leva längre än 700 mil, får man hoppas.

Tradigt att hojen blev trögare då den behöver all hjälp den kan få att svänga, väntar tills plånboken har hämtat sig efter servicen sen blir det Dunlop roadsmart för min del.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Vet att det diskuterats lite tidigare i tråden... Men är det nån som kan rekommendera en bakdämpare för rimliga pengar? Den som sitter standard lämnar en del att önska när man kör med passagerare.
 

Calle_C

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2012
Ort
Luleå
Hoj
En naken Bandit 1250, Yamaha TR1 bobber -83
Nämen titta ett paket från fordonshandel damp ner i postlådan i måndags

IMG_0568[1].jpg

Och i lådan var det :)

IMG_0569[1].jpg

Har inte hunnit prova den så mycket än, men den starta då direkt efter att batteriet var monterat å laddat och tanken tankad :)

Har dock haft lite problem med att sitta på den, är lite för lång (ca 1.95) men med att vända hållarna på fotpinnarna upp och ner och ännu lägre fotpinnar som jag hittade på ebay och höjd sadel så ska det verkar det nog gå bra :rolleyes:
 

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
Öhlinare 15k men det blev som en ny hoj

Vet att det diskuterats lite tidigare i tråden... Men är det nån som kan rekommendera en bakdämpare för rimliga pengar? Den som sitter standard lämnar en del att önska när man kör med passagerare.
Öhlinare ca 15k men det blev som en ny hoj. Jag är hel nöjd:)
 

malle03

Ny medlem
Gick med
19 May 2012
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Hej
Har en fråga det är så att jag har vibrationer i min gsx 1250 fa 2010 runt 3500 varv är det någon som har samma eller något tips på vad som är fel. det slutar då jag rullar på tomgång i samma hastighet. Spelar ingen roll vilken växel är helt efter varvtalet.

Tacksam för svar
Magnus
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hej
Har en fråga det är så att jag har vibrationer i min gsx 1250 fa 2010 runt 3500 varv är det någon som har samma eller något tips på vad som är fel. det slutar då jag rullar på tomgång i samma hastighet. Spelar ingen roll vilken växel är helt efter varvtalet.

Tacksam för svar
Magnus

Inte mycket till svar men min har inga vibrationer. Är din modifierad med slipon mm?
 

malle03

Ny medlem
Gick med
19 May 2012
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Har slip on på nu men vibrationerna var redan där före jag monterade det.
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
Fick se en rolig sak i garantihäftet/serviceboken. Som vi vet så är det 600mil service som gäller, men i min bok så har jag en 800mil service :va mellan 24000 och 32000 sedan fortsätter det med 600 mil dvs 38000.
Hur ser det ut i era böcker?

Ska skanna in det och skicka upp det till KGK. se va d e säger om det :lol
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Fick se en rolig sak i garantihäftet/serviceboken. Som vi vet så är det 600mil service som gäller, men i min bok så har jag en 800mil service :va mellan 24000 och 32000 sedan fortsätter det med 600 mil dvs 38000.
Hur ser det ut i era böcker?

Ska skanna in det och skicka upp det till KGK. se va d e säger om det :lol

Kollade precis min bok. Där är det bara 600 mils intervaller som det ska vara.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Nån som är intresserad av ett stycke Haynes-manual och ett stycke Service Manual till GSF 1250?
OBS! EJ till GSX-F.
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Nån som är intresserad av ett stycke Haynes-manual och ett stycke Service Manual till GSF 1250?
OBS! EJ till GSX-F.

Jag har redan en Haynes -manual. Finns det något mer i Suzuki-manualen (som inte finns i Haynes)?
Vad jag fattat så ska det finnas ett tillägg till 1250FA också.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Servicemanualen är mer utförlig. Den täcker nog det mesta. Dock klarar man sig nog rätt bra som privatskruvare med Haynes. Ja, det verkar ha kommit en uppdaterad Haynes som täcker även GSX-F.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Fruktansvärt tyst i denna tråd... Ganska exakt 1000 mil blev det på min första säsong med min Bandit. De saker som det finns utrymme att förbättra är sadeln som är lika bekväm som en kyrkobänk och bakre dämparen som jag inte tycker riktigt håller måttet...

Nån som ska modda sin Bandit i vinter? Kan inte komma på vad som jag kan tänkas göra med min förutom ovannämnda då förra ägaren redan har satt på allt godis som jag kan komma på...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top