Bandit 1250-tråden

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Har läst igenom hela tråden nyss, och satan vad mycket idéer jag vill göra nu på min pärla.

*Byta styre till ett svart(helst rakare, men styrlåset måste gå att använda)
*montera styrhöjare, svarta ca 30mm
*fixa ermax undertail (vill dock ej kapa i orginaltailen...hm hm)
*byta till snyggare kopplings-, frambromsreglage
*skaffa holeshot-dale's stage 2 TFI och montera

Sen undrar jag hur ni menar att det går att vrida fotpinnarna ett halvt varv för att sänka dom? Jag fattar nada. :3freak
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
... Plus byta till snyggare blinkers, köpa en hugger(om det blir att rensa baken), osv... :)
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
pudas666 skrev:
Sen undrar jag hur ni menar att det går att vrida fotpinnarna ett halvt varv för att sänka dom? Jag fattar nada. :3freak
Du vrider fästet ett halvt varv så att det pekar snett-nedåt-framåt och inte snett-uppåt-bakåt som original. Med denna manöver kommer man ner ett par tre centimeter med fötterna. Avståndet mellan fotpinne och broms/växelspak blir ju kortare, men jag har inte upplevt något problem med detta trots mina 44:eek:r till skor.

Här har du en bild på en vriden fotpinne:
DSC01261.jpg

...och här har du en forumtråd i ämnet (inlägg #6 är informativt): http://www.twtex.com/forums/showthread.php?t=23649&highlight=leg+room
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Tack för svaret! Det där måste jag fixa!
Du vrider fästet ett halvt varv så att det pekar snett-nedåt-framåt och inte snett-uppåt-bakåt som original. Med denna manöver kommer man ner ett par tre centimeter med fötterna. Avståndet mellan fotpinne och broms/växelspak blir ju kortare, men jag har inte upplevt något problem med detta trots mina 44:eek:r till skor.

Här har du en bild på en vriden fotpinne:
View attachment 385555

...och här har du en forumtråd i ämnet (inlägg #6 är informativt): http://www.twtex.com/forums/showthread.php?t=23649&highlight=leg+room
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Nu äntligen har jag fått bort bakfire-smattret! Är fortfarande lite ryckigt mellan 2-3000v/m men antar att det o2-sensorn som spökar som det nämndes tidigare i tråden.
Har även vänt på fotpinnarna och det blev bättre. Dock tycker jag det vart lite tajt mot växelspedalen... Har ju strl 47 i skor :) Måste kolla om det går att sänka pedalen litegrann...
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Jag satte dit en bypass-plugg för O2-sensorn och då försvann den där ryckigheten man kände vid jämn fart runt 4000rpm. Enkel och billig fix.


Bypass-pluggen, köpte du via ebay eller gjorde en egen? Läste i nått forum att folk gjort egna med varierande resultat... Man vill ju inte få felmeddelandet i displayen, verkar vara ett helvete att få bort.
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Bypass-pluggen, köpte du via ebay eller gjorde en egen? Läste i nått forum att folk gjort egna med varierande resultat... Man vill ju inte få felmeddelandet i displayen, verkar vara ett helvete att få bort.

Jag köpte en på ebay. Inte svårt att fixa en själv annars det är i princip bara ett motstånd som behövs.

http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GSF-Bandit-1250-Oxygen-o2-sensor-eliminator-plus-diagnostic-tool-/251103253570?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3a76eb9442
 
Last edited:

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Ogmike> Ja det är nog säkrast att köpa en. Ska beställa en i nästa vecka.
Bandidos_Peking>Jao, men jag hann inte kolla på det igår, vart ju ivrig att fara ut och köra :)

Nån som tagit bort sekundärspjällen?(secondary butterflies) Erfarenheter av det isf? Är lite sugen på att testa ta bort dom och se om det blir nån skillnad.
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Inte mycket liv i den här tråden. Jag har iaf beställt en o2-bypass, borde få den nu närsomhelst. Vände på fotpinnarna men det vart problem med växelpedalen så jag vände tillbaks fotpinnarna. Har kört ca 280mil hittills i år :)
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
Vi är väl alla ute och kör numera :D
Måste köpa nya sulor snart :( verkar som Michelin slutat med Power Pure. Kanske läge att testa Road 3 då.

Knutstorp 29 Juni kommer bli första turen på bana iår. Får se om de god känner mitt slip on, eller om det låter för högt med Db-killer i.
 

Beagles

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Köping
Hoj
CBR1000RR ABS 2010
Hej,är det någon som vet hur breda däck man kan sätta bak på orginal fälgen på en GSF1250-08??

Har ett par 190/50/17 som jag skulle vilja donera till min kompis som har en Bandit men skulle vara nice o höra hur breda däck som går på orginalfälgen...

tacksam för svar!
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Hehe ja alla är väl ute och kör, men här har det varit rätt taskigt väder på sistone. Har iaf bokat 1800milaservice till den 4e juli och har ca 40mil kvar till 1800 på mätarn. Kopplade in o2-bypassen och hojen gick helt underbart i 4mil och den dog pga batteriet var urladdat... Kör utan bypass nu :(
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Jo, här körs det allt! 400 mil sen april... Hämtade precis ut den från 600 mila service, 3194 kr...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top