Bandit 1250-tråden

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Nu har jag skaffat mig en Gsx1250FA och har planerat att skaffa ett yoshimura rs3 slipon, mest pga ljudet och för att det är snyggare än orginal. Såg att det var några av er som kör med rs3. Måste man mappa om för att man byter till slipon eller? Hur var det med passformen mott packväskorna?
 

North

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Luleå
Hoj
2007, Bandit 1250
Nu har jag skaffat mig en Gsx1250FA och har planerat att skaffa ett yoshimura rs3 slipon, mest pga ljudet och för att det är snyggare än orginal. Såg att det var några av er som kör med rs3. Måste man mappa om för att man byter till slipon eller? Hur var det med passformen mott packväskorna?

Har skaffat detta tidigare i år och ljudet vart jag helnöjd med, låter riktigt bra både när man puttrar på men framförallt när man varvar ut fullt. Dom medföljande insatserna har jag inte provat utan dom blir nog liggande till när det ska besiktigas. Mappa om är säkert att föredra om man ska ha högsta effektutbyte men det är ingenting jag har gjort, tyckte det vart en bra med effektökning ändå (kan hända att man luras lite av ljudet, hehe).
Passformen på RS3 systemet var generellt mycket bra men med originalpackväskorna på så vart det för trångt (bara millimeter i mellan) hur man än vinklade. Lösningen var att tillverka en plattjärnsbit med 2 hål i och med denna flytta ned det bakre fästet, enkelt och bra lösning. Kan ta foto om intresse finns.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Har visserligen inte Yoshi men ett Delkevic Trioval (som är förvillande likt ett Yoshi till utseendet) och har gjort precis samma sak som North för att få plats med originalväskorna.
 

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Har skaffat detta tidigare i år och ljudet vart jag helnöjd med, låter riktigt bra både när man puttrar på men framförallt när man varvar ut fullt. Dom medföljande insatserna har jag inte provat utan dom blir nog liggande till när det ska besiktigas. Mappa om är säkert att föredra om man ska ha högsta effektutbyte men det är ingenting jag har gjort, tyckte det vart en bra med effektökning ändå (kan hända att man luras lite av ljudet, hehe).
Passformen på RS3 systemet var generellt mycket bra men med originalpackväskorna på så vart det för trångt (bara millimeter i mellan) hur man än vinklade. Lösningen var att tillverka en plattjärnsbit med 2 hål i och med denna flytta ned det bakre fästet, enkelt och bra lösning. Kan ta foto om intresse finns.

Menar du att det gick få på plats med original väskorna men att det typ ligger mot dämparen? Jag funderar ju fortfarande på väskor från sw-motech och dem ska tydligen inte komma lika långt ner som original så det borde ju funka då.
 

North

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Luleå
Hoj
2007, Bandit 1250
Menar du att det gick få på plats med original väskorna men att det typ ligger mot dämparen? Jag funderar ju fortfarande på väskor från sw-motech och dem ska tydligen inte komma lika långt ner som original så det borde ju funka då.
Utan att göra någon anpassning med att sänka ned fästpunkten så blev det väldigt trångt, plasten i väskorna hade nog smält tror jag.
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Har skaffat detta tidigare i år och ljudet vart jag helnöjd med, låter riktigt bra både när man puttrar på men framförallt när man varvar ut fullt. Dom medföljande insatserna har jag inte provat utan dom blir nog liggande till när det ska besiktigas. Mappa om är säkert att föredra om man ska ha högsta effektutbyte men det är ingenting jag har gjort, tyckte det vart en bra med effektökning ändå (kan hända att man luras lite av ljudet, hehe).
Passformen på RS3 systemet var generellt mycket bra men med originalpackväskorna på så vart det för trångt (bara millimeter i mellan) hur man än vinklade. Lösningen var att tillverka en plattjärnsbit med 2 hål i och med denna flytta ned det bakre fästet, enkelt och bra lösning. Kan ta foto om intresse finns.

Dra gärna upp en bild!
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Skaffat soffa:

FarRight.jpg
CloseupLeft.jpg

Får ge mig ut på lite långkörning för att se hur den klarar att hålla träsmaken borta.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Varvstopp?

Tjenare!
Jag tycker att det är ovanligt lätt att råka dra upp i varvstoppet på 1250:n. Har hänt flera gånger på bankörningarna i sommar. Det hände i princip aldrig på min gamla 1200.
Är det fler som upplever samma sak?
Det sker inte bara på ettan utan händer på både tvåan och trean också. Kanske borde lära mig växla tidigare...
 

JonnySthlm

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Suzuki Bandit 1250
Hej!
Har precis köpt mej en 1250 Bandit. Helnöjd med den - verkar verkligen vara en superhoj.
Men allt på den är original och det är 2 saker som bara måste bytas ut innan jag vill visa mej ute på den ;)
Det första är ljuddämparen. Har beställt en LeoVince som är på väg från Tyskland.
Det andra är styret - ser för jä..igt ut, och här skulle jag behöva er hjälp! Den som är original ser ut som styret jag hade på min DBS i början på 70-talet.
Vill ha ett som är rakare och råare. Har läst att många använder fatbar MX-styren, och det skulle funka för mej också. Men är lite orolig för sladdar och slangar - det verkar vara väldigt tight och inte mycket till spel/slack.
Någon som har någon erfarenhet och ev. tips vad som funkar och inte. Vad man kan göra och bör tänka på.

Tack på förhand / Jonny
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Inte så mycket fart här. Vinterkoma?

Apropå styre så kör jag fortfarande med standardstyret. Dock har jag satt styrhöjare på 30mm och det funkade utan att behöva lägre slangar, vajrar, etc. troligen skulle ett bredare, typ fatbar, också funka rakt av.

Jag tycker jag sett många som bytt till bredare styren, mest i USA dock , men det borde ju funka även hä hemma.
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Det vart ett Yoshimura RS-3 slipon och satan vilken skillnad det blev! Dock skulle jag vilja mappa om nu för att slippa smattret vid motorbromsning. Vad ska jag ha då, Power commander? Har inte hittat pc till gsx1250 nånstans. Man tycker ju dock att det borde vara samma som till banditen. Det får bli en ommappning på 1600milaservicen i vår men funderar om jag kan komma lite billigare undan genom att köpa grejerna färdigt innan.
Btw, köpte yoshin på ebay och det gick på ca 4000.- inkl allt.
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Tack för tipset Banditmannen! Jag ska testa det där sen när det blivit liiite bättre väder ute. Spöregnar just nu :(
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top