Bandit 1250-tråden

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
ONLY BANDIT 1250. Skulle vara kul att snacka just 1250 och utbyta tipps/ideer om trim, styling, upplevelser mm av andra 1250 ägare.

Stefan E

:Bugar1250N
 
Last edited:

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Ja, kan de ha en tråd för varje årsmodell av gixxer så borde väl vi kunna ha en tråd om 1250:n också.:tummenupp

Funderar på att fixa dit slip on och PC. Nån som har tips på bra grejor till vettiga priser?
 

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
Ja, kan de ha en tråd för varje årsmodell av gixxer så borde väl vi kunna ha en tråd om 1250:n också.:tummenupp

Funderar på att fixa dit slip on och PC. Nån som har tips på bra grejor till vettiga priser?

Sunbike i Trollhättan har Devil Magnum till 1250 på rea 5000:-
Googla och kolla...annars har s-racing nån slipon som är lite billigare GPR i kolfiber 4600. Lycka till:)
 
Last edited:

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
Är lite sugen på det här:Banditmania

Verkar prisvärt och inom EU = Ingen tull och moms (tror jag...)

Sen ska man ju ha en PC också...

Vad är det för märke? Låter ju skitbilligt...om du köper det skulle det vara kul att höra vad du tycker. PC??

Vet du eller ngn annan hur man kan få lite mer krut i hojen...gillar ju min Bandit. Var sugen att byta och testade fz1:an och z 1000 men nääää.....
 
Last edited:

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Vete tusan vad det är för märke (TEN 91 V???) men £144 för dämpare och mellanrör är fan billigt. Så här säger de på deras hemsida:
Banditmania skrev:
All our pipe work is developed AND made in our workshops using up to date pipe bending technology.
PC=Power Commander

Hade en 1200:a innan och den kunde man ju utan och innan hur man skrämde upp. Har dock inte hunnit sätta mig in i den nya än annat än "luft & buller".
 

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
Vete tusan vad det är för märke (TEN 91 V???) men £144 för dämpare och mellanrör är fan billigt. Så här säger de på deras hemsida:
PC=Power Commander

Hade en 1200:a innan och den kunde man ju utan och innan hur man skrämde upp. Har dock inte hunnit sätta mig in i den nya än annat än "luft & buller".

Hallåj. Har nu beställt ett komplett Scorpion slipon på www.bikersneed.se känns rätt vilket även inkluderar priset. Kolla länken! :tummenupp Är du nöjd m din 1250? Jag blir mer och mer nöjd m mitt budgetval efter att i sommar kört bl.a K1200R, FZ1, KTM Superduke, R1, en gammal GSX100R och en hemsk glidare.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Jo, jag är nöjd men hojen. Jag körde ju en 1200:a i nästan 10 år så jag visste ju lite vad jag köpte, så att säga. Har också provkört en himla massa hojar och det genomgående intrycket är ju att de allra flesta hojarna nuförtiden är jäkligt fina.

Saknar dock lite klippet från gammelhojen. Den var ju rätt trimmad och gick som ett troll. Den nya är betydligt mer sofistikerad.

Scorpionburkarna såg ju bra ut. Du får återkomma med synpunkter då du fått på det.
 

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
Läste Motorads test gällande ABS bromsar där det konstateras att vilken "knickedick" som helst bromsar snabbare med en en ABS rustad hoj är en professionell förare som verkligen behärskar denna teknik gör utan. Hmmm....kanske dags införskaffa sig detta som inte finns på 1250N:dummer...uselt Suzuki!!!
 
Last edited:

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Läste Motorads test gällande ABS bromsar där det konstateras att vilken "knickedick" som helst bromsar snabbare med en en ABS rustad hoj är en professionell förare som verkligen behärskar denna teknik gör utan. Hmmm....kanske dags införskaffa sig detta som inte finns på 1250N:dummer...uselt Suzuki!!!

Skumt att de inte sätter det på båda modellerna... Jag har ju ABS på min och vid en BKK i somras testade jag verkligen vad den gick för. Man nöp åt för kung och fostervatten och det tog tvärstopp, hur stabilt som helst.:tummenupp

Dock får man se upp om man byter hoj. Jag satte mig på KTM:en efter en längre tids banditkörning och det höll på att sluta illa i gruset...:näsblod
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Haynes manual

Haynes har nu äntligen släppt en manual för nya Banditen.
Bandit Manual


4798.jpg



Jag köpte en och den dök upp igår. Ser bra ut som vanligt när det gäller Haynes.

Jag hade en sån manual till gamla banditen och det var jäkligt bra då man skulle pula och meka själv.
 

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
Tänker göra min hoj lite mer personlig...denna e väl rätt ok
 

Bifogat

  • bogoly_bandit1250spezial_3.jpg
    bogoly_bandit1250spezial_3.jpg
    64.3 KB · Visningar: 1,482

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Tänker göra min hoj lite mer personlig...denna e väl rätt ok

Den var jäkligt snygg i vitt, faktiskt. USD gaffeln... Mmmm... Vill ha! Helsystemet från Acra (?) gör ju inte bort sig helller.

Dock är jag tveksam till "custom"-lampan där fram... Är ju själv ett fan av Speed Triples dubbla runda lysen.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Grattis!

Har inte bestämt mig för slip-on ännu. Letar och letar...

Tänkte bara tipsa om en bra Banditsida om ni inte hittat den redan:
maximum-suzuki

Finns en hel del nyttigt där.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top