iPhone-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fast vad ska man med den till om man redan har en iPhone?

Nja, det förståss, jag reagerade mest på prissättningen av programvaran.

Men vid en skillnad på 300:- skulle nog jag välja en separat GPS med större skärm istället för att fippla med mobilen, då kan man ju använda mobilen till att... Ringa med?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag var inne i en Apple Store butik och hörde mig för här om dagen. De visste inget om när TomTom skulle släppas.

Hittar ingen info om TomTom på applestore än, men det verkar som om man snart ska släppa det om man ska något av det som står på nätet. Hittade en tidig test av TomTom programvaran och den verkar rätt lovande faktiskt.
 

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Borlänge
Hoj
är såld..
Nja, det förståss, jag reagerade mest på prissättningen av programvaran.

Men vid en skillnad på 300:- skulle nog jag välja en separat GPS med större skärm istället för att fippla med mobilen, då kan man ju använda mobilen till att... Ringa med?

Jag har en Tomtom one v4 med ALG och IQroutes (finns normalt inte i den versionen) och Homer som guide.

Meningen med att ha Tomtom i iPhone är denna: Jag har näst intill alltid telefonen med mig i fickan :) Orkar inte släpa med mig GPS:en också. Dessutom så är faktiskt skärmen på iPhonen ljusstarkare och skarpare än den på GPS:en.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati

Tack!

949 kr för en europakarta. Hållaren lär nog kosta minst 1000- 1500 kr när den kommer till Sverige. För de pengarna kan man köpa en separat GPS. Själv kan jag tycka att det är rätt skönt att ha en sak mindre att släpa på samt att man alltid har med sig telefonen till skillnad från en bärbar GPS.

Önskar att man släppt både väst och centraleuropa tillsammans i ett paket vilket finns till de vanliga TomTom. Behöver nämligen tillgång till Polen redan nästa sommar.

Får kontakta TomTom och höra mig för om det är på G.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag skulle gärna även vilja ha en hållare till hojen... men då det är en twin så krävs det ju att hållaren verkligen håller fast luren också.
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Finns det några coola apps för hojturen ? Har runkeeper som är till för att se var man sprungit men det funkar på hojen oxå.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
TomTom kommer att släppa fler kartor inom kort. Tänk på det innan ni köper något som inte täcker era behov.

Om jag förstod saken rätt kommer hållaren att säljas av TomTom själva samt eventuellt genom någon elektronikkedja vars namn jag glömde bort. Borde även dyka upp hos Apple, men det återstår att se.
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
TomTom kommer att släppa fler kartor inom kort. Tänk på det innan ni köper något som inte täcker era behov.

Om jag förstod saken rätt kommer hållaren att säljas av TomTom själva samt eventuellt genom någon elektronikkedja vars namn jag glömde bort. Borde även dyka upp hos Apple, men det återstår att se.

Känns som man borde ligga lite lågt ännusålänge med inköp av navapp.. Kommer säkert komma fler och bättre, billigare....
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Men, bortsett från det, hur skulle den tjäna som organisatör och jobbtelefon? Med avseende på mail, kalenderfunktioner, dokument etc etc?

Den fungerar kanon map mail, kontakter, kalender. Syncade min med jobbets Outlook server (push) och det fungerade perfekt. Invites ploppar upp som ett SMS tex.

Nu sitter jag fast med en BlackBerry som inte är hälften så användbar att jobba med.

Enda nackdelen med iPhonen var att fonten i email inte stämde med min default i Outlook, men jag lyckades aldrig komma på varför... Någon som vet?
 

Nicotin

Guest
lånar tråden lite..

ni som har " gamla " iphone 3g modellen, är det ngt att satsa på el ska man direkt slanta upp och köpa nya 3gs modellen ?

Är 3gs modellen så mycket bättre än gamla 3g modellen ??
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top